Francis & Gaye Jewellers Recenzje 

1140
•
Wynik TrustScore: 4 na 5

3,8

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 5 z 5

My citizen satellite wave watch had gone completely flat having been in a drawer for a couple of years. I charged it in the sunshine but couldn’t get the time to reset so took it into Francis and gay... Zobacz więcej

Oceniono na 5 z 5

Ordered a watch online on Thursday and it was here by Saturday. Excellent and quick delivery and the packaging was very good to keep the watch secure. Would definitely recommend.

Oceniono na 5 z 5

Had been looking for a Nomos for ages and I was pleased to see a wide range of watches were available to try on. James was helpfull going through each collection and helped me with my chose. Found out... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 1 z 5

Watch received. Sadly, we didn't bond. Shame as Muhle Glashutte is a wonderful under-the-radar brand. Not many UK stockists. 03-07: Watch returned for a refund. 07-07: Refund process i... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Informacje dotyczące firmy

  1. Sklep z zegarkami
  2. również w kategorii:
  3. Sklep jubilerski

O Francis & Gaye Jewellers

Napisane przez firmę

Francis & Gaye Jewellers are proud to be an official High Street Jewellers offering exceptional service with stores located in Coventry and Leicester, we specialize in fine Jewellery and Swiss watches from some of the most respected brands available today including TAG Heuer, Longines, Rado and Oris to name a few. Our staff are highly trained and knowledgeable and are available by either email or phone, 7 days a week should you need to talk to us.

You can shop with confidence, we offer: Free UK delivery on orders over £75.00, 30 day no hassle money back guarantee, 0% finance plans on products/orders over £275.00 (Unless item is marked as on sale - red price), all items arrive with an official manufacturer’s warranty and packaging. We can also offer a Gift Wrap service, watch bracelet re-sizing service and many more services in-store. For full details please read our 'About Us' page.


Dane kontaktowe

3,8

Dobra

Wynik TrustScore: 4 na 5

1 tys. recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

W ostatnim czasie nie zapraszano do recenzowania

Ta firma nie zapraszała ostatnio swoich klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne

Odpowiada na 100% z negatywnych recenzji

Zwykle udzielenie odpowiedzi zajmuje ponad miesiąc

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

3,8

Wszystkie recenzje

(1140)

Liczba recenzji w ciągu ostatnich 12 miesięcy: 22

Napisz recenzję
Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 5 z 5

Excellent

Ordered a watch online on Thursday and it was here by Saturday. Excellent and quick delivery and the packaging was very good to keep the watch secure. Would definitely recommend.

26 września 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

My citizen satellite watch

My citizen satellite wave watch had gone completely flat having been in a drawer for a couple of years. I charged it in the sunshine but couldn’t get the time to reset so took it into Francis and gay and they did it within a few minutes even though I spent at least three hours trying to do it and the really good bit is there was no charge not something you find these days so would highly recommend them.

21 września 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Money over customer care!


Looking to deal with a company that doesn’t honour their warranty, then looks to make money out of VALID WARRANTY claim? You’ve found the right shop…

I bought a Tommy Hilfiger watch from this ‘shop’ with a 24 month warranty. Since I purchased this watch the seconds hand has always been misaligned. After 17 months I wanted to make a warranty claim for this watch, baring in mind it’s barely been worn. The first thing I was asked was if this watch had ever been worn, which of course I said yes because you wear a watch to tell the time.

I was told from this that I had damaged my watch without inspection from a professional watch maker and they make it clear they don’t know how to repair watches in store. (even though physically it had NO DAMAGE to the watch). This was then followed up with it would most likely need a service which would cost around £100, bear in mind this watch is under warranty and doesn’t require a service to stay in warranty. This watch was also posted to me by FRANCIS & GAYE, so going off the logic of the seller it most likely was damaged before it was sent to me or during transit to me.

It feels like they try this sales tactic on anyone that wants to do a warranty claim to earn the company more money. Any normal company would have accepted the watch, sent it off and if the manufacture had an issue you’d then come back to the customer.

This appears to not be the first time the aftersales has been horrendous for this shop. If you are looking to buy a piece of jewellery, please take this review on board. Do your research and buy from someone reputable.

2 września 2026
Opinia niezależna
Logo Francis & Gaye Jewellers

Odpowiedź od Francis & Gaye Jewellers

Thank you for your review. We're sorry to hear you were disappointed with your experience.

To clarify, your watch was still within its warranty period and we offered to send it to the manufacturer for inspection under warranty. We explained that if the manufacturer confirmed a manufacturing fault, the repair would be completed free of charge. If their assessment found the issue to be caused by accidental or customer damage, they may provide a chargeable estimate before carrying out any work.

This is the standard process for warranty claims and allows the manufacturer, rather than the retailer, to determine the cause of the fault.

At no point did we refuse your warranty claim, nor did we attempt to charge for a warranty repair. Our intention was simply to facilitate the manufacturer's inspection so the issue could be properly assessed.

While we appreciate your feedback, we feel your review does not fully reflect the process that was explained and offered to you.

Oceniono na 5 z 5

Had been looking for a Nomos for ages…

Had been looking for a Nomos for ages and I was pleased to see a wide range of watches were available to try on. James was helpfull going through each collection and helped me with my chose. Found out it needed special order as not in production but put the order and kept me informed with progress can't thank James and Sarah enough for there warm welcome.

1 września 2026
Opinia niezależna
Logo Francis & Gaye Jewellers

Odpowiedź od Francis & Gaye Jewellers

Thank you for taking the time to leave such a wonderful review.

We're delighted to hear that we could help you find the perfect Nomos after such a long search. It's great to know that James was able to guide you through the collections and make the ordering process as smooth as possible, keeping you updated along the way.

I'll be sure to pass your kind comments on to both James and Sarah. They will be thrilled to hear that their service and warm welcome made such a positive impression.

We hope you enjoy your new watch for many years to come, and we look forward to welcoming you back to Francis & Gaye in the future.

Kind regards,
Francis & Gaye Jewellers

Oceniono na 5 z 5

Francis and Gaye Loughborough store is…

Francis and Gaye Loughborough store is a joy. On two occasions now I have had excellent customer service from the repairs department. I had a bracelet fixed earlier in the year and today took a pair of earrings in. Daisy was so kind and pleasant and did the job there and then - as did the lovely lady earlier in the year. The staff are so lovely and friendly and the top floor has a beautiful art deco window. I hope shops like this survive the High Street. Thoroughly recommend .

14 sierpnia 2026
Opinia niezależna
Logo Francis & Gaye Jewellers

Odpowiedź od Francis & Gaye Jewellers

Thank you so much for your wonderful review and for choosing Francis & Gaye Loughborough on more than one occasion.

We're delighted to hear that you've received such excellent service from our repairs department. Daisy will be thrilled to know that her kindness and willingness to help made such a positive impression, and we'll be sure to pass your lovely comments on to her and the rest of the team.

It's especially rewarding to hear that you appreciate the friendly atmosphere of the store, and we're pleased you had the chance to enjoy our beautiful Art Deco window too. Your support and kind words about the High Street mean a great deal to us.

Thank you again for your recommendation. We look forward to welcoming you back to Francis & Gaye Loughborough in the future.

Kind regards,
Francis & Gaye Jewellers

Oceniono na 5 z 5

Fabulous

Fabulous , great to deal with, very professional, Bought a watch, decided it wasn't for me, Money refunded no problem, very understanding

1 sierpnia 2026
Opinia niezależna
Logo Francis & Gaye Jewellers

Odpowiedź od Francis & Gaye Jewellers

Thank you for your wonderful review.

We're delighted to hear that you enjoyed your experience with us and that our team was able to make the return process straightforward and hassle-free. We completely understand that sometimes a watch just isn't the right fit, and we're pleased we could help resolve everything smoothly.

Your kind words about our professionalism and understanding mean a great deal to us. Thank you for choosing Francis & Gaye, and we hope to have the opportunity to welcome you back in the future.

Kind regards,
Francis & Gaye Jewellers

Oceniono na 5 z 5

Excellent Customer Service

Purchased some glassware on line and order processing was as smooth as can be. Well packaged, arrived promptly. I'd made an error with the payment and accidentally placed the order twice, however this was rectified by the firm within ten minutes of doing it. Excellent customer service, delighted with the glasses.

20 lipca 2026
Opinia niezależna
Logo Francis & Gaye Jewellers

Odpowiedź od Francis & Gaye Jewellers

Thank you for taking the time to leave such a wonderful review.

We're delighted to hear that your order arrived promptly and that you were pleased with the quality of the glassware. It's also great to know that our team was able to quickly resolve the duplicate order and payment issue, helping to make the whole experience as smooth and stress-free as possible.

Providing excellent customer service is something we take great pride in, so your kind comments mean a lot to us. We hope you enjoy your new glasses and look forward to serving you again in the future.

Kind regards,
Francis & Gaye Jewellers

Oceniono na 1 z 5

Purchased a Garmin Venu 4 from their…

Purchased a Garmin Venu 4 from their website. The box looked stressed, like it has been opened many times previously, and it was not sealed. The watch inside the box had dust on the screen which means it was either an exhibition model or a used watch, when I purchased a brand new watch.

After taking the watch out of the box and switching it on, the top right corner is black (damaged screen or burnt pixels).

The store send me a used/exhibition piece instead of a brand new watch that I ordered. I contacted their phone number (which is hidden, as their Contact Us link on the website directs you to the home page) and noone is picking up.

Avoid this store or take the risk of being sold a used and faulty watch as "brand new"

25 lipca 2026
Opinia niezależna
Logo Francis & Gaye Jewellers

Odpowiedź od Francis & Gaye Jewellers

Thank you for taking the time to share your feedback. We are very sorry to hear that your experience did not meet the high standards we aim to provide.

We take concerns regarding product condition and quality extremely seriously, and we apologise for the disappointment and frustration this has caused. All of our watches are intended to be supplied in the condition described at the point of sale, so we are concerned to hear your comments regarding the packaging and the display issue you encountered.

We would appreciate the opportunity to investigate this matter and put things right. If you have not already done so, please contact our customer service team directly with your order details, and we will review the situation as a priority and work towards a satisfactory resolution.

Thank you for bringing this to our attention, and we hope to have the chance to restore your confidence in us.

Kind regards,
Francis & Gaye Jewellers

Oceniono na 5 z 5

Very good service

Ordered a Bell and Ross watch and was here the next day.
Best price I could find for it.
The Bell and Ross box was slightly damaged - must have been there when they processed it but not a big deal.
Have seen warranty online and seems fine.
So far so good …

19 lipca 2026
Opinia niezależna
Logo Francis & Gaye Jewellers

Odpowiedź od Francis & Gaye Jewellers

Thank you for your review and for choosing us for your Bell & Ross purchase.

We're delighted to hear that your watch arrived the very next day and that we were able to offer the best price you could find. We appreciate you mentioning the damaged presentation box and apologise that it wasn't in perfect condition on arrival.

It's great to know that you're pleased with your purchase overall and that everything else has met your expectations so far. We hope you enjoy your new Bell & Ross for many years to come, and if there's ever anything we can help with, please don't hesitate to get in touch.

Thank you again for your feedback and support.

Kind regards,
Francis & Gaye Jewellers

Oceniono na 1 z 5

Refund Process: 2 weeks and counting....

Watch received. Sadly, we didn't bond. Shame as Muhle Glashutte is a wonderful under-the-radar brand. Not many UK stockists.

03-07: Watch returned for a refund.

07-07: Refund process initiated after condition check / weekend working hours. Fair enough.

13-07: Still no refund. Strange. So I call. Am told a new website / payment system has caused refund to 'fall over'. Needs re-starting. A little strange but hey-ho.

15-07: Still no refund. So I call again. Advised to call back on 17-07 if no refund received.

17-07: Still no refund. Firm email sent for immediate resolution today. Another phone call will be made once I've posted this review (sharing my woeful experience).

Website refund process is clear. 3 business days. My bank is standard UK high street. Nothing complex. 9 business days later....

* To be fair I received a phone call from Francis & Gaye a few moments ago (17-07) apologising for the situation. However, confirmation of a refund date remains unknown. Still no further forward...

17 lipca 2026
Opinia niezależna
Logo Francis & Gaye Jewellers

Odpowiedź od Francis & Gaye Jewellers

Thank you for taking the time to share your experience.

Firstly, we'd like to apologise for the delay and frustration you experienced while waiting for your refund. We completely understand your disappointment, particularly as our stated refund timescales were not met.

Unfortunately, the delay was caused by an unexpected issue following the implementation of a new website and payment system, which affected a small number of refund transactions. While this explains the situation, we appreciate that it does not excuse the inconvenience caused or the need for you to repeatedly contact us for updates.

We're grateful that you acknowledged our team's phone call and apology, but we fully recognise that what matters most is receiving the refund promptly and having clear communication throughout the process.

Thank you for bringing this matter to our attention and for giving us the opportunity to address it. We sincerely regret that an otherwise straightforward return was overshadowed by delays in the refund process, and we hope we can restore your confidence in us in the future.

Kind regards,
Francis & Gaye Jewellers

Oceniono na 5 z 5

Cherri in the customer service team

Cherri in the customer service team was amazing. Various things went wrong with the delivery and time keeping of the watch. None of which were the fault of Francis and Gaye, but throughout it all Cherri delivered exceptional customer service and I now have the watch I wanted and it's keeping excellent time. Thank you very much. Alex

14 maja 2026
Opinia niezależna
Logo Francis & Gaye Jewellers

Odpowiedź od Francis & Gaye Jewellers

Thank you, Alex, for your wonderful review.

We're delighted to hear that you're enjoying your watch and that it's performing exactly as it should. While it's unfortunate that there were some issues along the way with delivery and timekeeping, we're so pleased that Cherri was able to support you throughout the process and provide the level of service we strive for.

I'll make sure your kind comments are passed on to Cherri. She will be thrilled to know that her efforts helped turn a challenging situation into a positive outcome.

Thank you again for your patience and for choosing Francis & Gaye. We hope you enjoy your watch for many years to come and look forward to assisting you again in the future.

Kind regards,
Francis & Gaye Jewellers

Oceniono na 1 z 5

Are these watches genuine?

Can only assume their products are fakes.
I've been wearing G-Shock watches for 40 years and have never managed to break one. Purchased this model and after wearing it just three times (under a shirt cuff - no manual work!) the 'paint' is already rubbing off the bezel. I've only ever known G-Shocks to be coloured throughout the mould, never just sprayed over.
Lesson learned not to buy stuff like this online from firms you've never heard of.

13 kwietnia 2026
Opinia niezależna
Logo Francis & Gaye Jewellers

Odpowiedź od Francis & Gaye Jewellers

Thank you for taking the time to leave a review.

We're sorry to hear that you're disappointed with your purchase. We would like to reassure you that all of the watches we sell are genuine products sourced through authorised channels.

That said, we're concerned to hear about the issue you've experienced with the bezel finish after such limited wear. Some G-Shock models do feature painted or coated components rather than colour running completely through the resin, but we appreciate that the wear you've described is not what you expected from the watch.

We would welcome the opportunity to investigate this for you. If you could contact our customer service team with your order details and photographs of the issue, we'll be happy to review the watch and advise on the available options.

We value all customer feedback and would appreciate the chance to look into this matter and address your concerns directly.

Kind regards,
Francis & Gaye Jewellers

Oceniono na 5 z 5

The best shop I ever dealt with five stars

I have purchased a watch today from Francis and Gay jewellers in Coventry (in store) from the first initial contact with maisey who was an absolute joy and a breath of fresh air. She was a pleasure to deal with. I’ve also been dealing with James in store who was absolutely fabulous he couldn’t do enough for me five star service from a shop. What more can I say from walking in or was greeted with a handshake and loads of good quality coffee. I’ve purchased watches from a good number of shops over the years but I can honestly say this is the best Service I’ve ever had from a shop. I cannot recommend this shop enough thanks again to all the staff. I will be seeing you again, 

9 maja 2026
Opinia niezależna
Logo Francis & Gaye Jewellers

Odpowiedź od Francis & Gaye Jewellers

Thank you so much for this fantastic review.

We're absolutely delighted to hear that you had such a positive experience with us at our Coventry store. Maisey and James will be thrilled to receive your kind comments. Providing knowledgeable, friendly service and taking the time to make every customer feel welcome is something we pride ourselves on, so it's wonderful to hear that this came across during your visit.

We're especially pleased that you enjoyed the relaxed atmosphere, from the warm welcome to the coffee, and that we could help make choosing your new watch an enjoyable experience. Your comments about it being the best service you've ever received from a shop truly mean the world to us.

Thank you for choosing Francis & Gaye and for taking the time to recommend us so highly. We look forward to welcoming you back for your next watch purchase, or even just a coffee and a chat!

Kind regards,
Francis & Gaye Jewellers

Oceniono na 5 z 5

5 Stars is not enough for Cherri from…

5 Stars is not enough for Cherri from the Telephony Online Customer Services Department at Francis and Gaye Jewellers. She is an absolute Diamond with her Customer Service skills regarding me purchasing a watch for my son's birthday present. She went the extra mile and more to help me throughout the day, yesterday to pre-order me a Longines watch that still isn't officially released yet. Cherri is a credit to Francis and Gaye Jewellers and all I would like to say is a "Big Thankyou!" For all your help and patience with me. 10/10.

5 maja 2026
Opinia niezależna
Logo Francis & Gaye Jewellers

Odpowiedź od Francis & Gaye Jewellers

Thank you so much for this incredible review.

We're absolutely delighted to hear about your experience with Cherri. Going the extra mile for our customers is something we strive for, and it's wonderful to know that Cherri was able to make the process of securing such a special birthday gift a positive and memorable one.

Pre-ordering a newly released watch can sometimes involve a lot of communication and patience, so we're thrilled that Cherri's dedication and customer service made such a difference. Your kind words and recognition mean a great deal, and we'll be sure to pass your comments on to her. We couldn't agree more that she's a real asset to our team.

Thank you for choosing Francis & Gaye for such an important purchase. We hope your son loves his new Longines watch when the big day arrives, and we look forward to helping you again in the future.

Kind regards,
Francis & Gaye Jewellers

Oceniono na 5 z 5

We purchased 4 watches

We purchased 4 watches, the service was excellent, the lady's couldn't do enough for us.
We would highly recommend.

27 lutego 2026
Opinia niezależna
Logo Francis & Gaye Jewellers

Odpowiedź od Francis & Gaye Jewellers

Thank you for your wonderful review.

We're delighted to hear that you had such a positive experience with us and that our team looked after you so well. Purchasing four watches is a special occasion, and we're thrilled that the ladies were able to help make the experience enjoyable from start to finish.

Your kind words and recommendation mean a great deal to us. Thank you for choosing Francis & Gaye, and we hope you enjoy your new watches for many years to come.

We look forward to welcoming you back again soon.

Kind regards,
Francis & Gaye Jewellers

Oceniono na 1 z 5

Fake positive reviews, avoid at all costs!!

The positive reviews on here are bought and paid for and probably AI Rubbish personal experience of buying a Garmin watch that was promised in 3-4 days. No its suddenly not in stock and won't be available for 15 days. Not acceptable as I need the watch sooner for an event. No refund available apparently. Avoid at all costs!!
Update.**
Gaslighty reply is nonsense and I have screenshots to prove the 3/4 day delivery estimate. The refund has been issued since this negative feedback on Trust pilot after getting nowhere with emails... this review will probably be deleted due to telling the truth further proving my claims of fake overly positive reviews. Come to your own conclusions and read between the lines.

16 lutego 2026
Opinia niezależna
Logo Francis & Gaye Jewellers

Odpowiedź od Francis & Gaye Jewellers

Good morning John,

We’re sorry to hear that you were disappointed with your experience and we’d like to clarify the situation.

At the time of your purchase, the watch was clearly listed with a one-week delivery timeframe. When we placed our replenishment order with Garmin, we were informed that the item had unexpectedly gone out of stock and that new stock would not arrive until the end of the month. As soon as we received this update, we notified you straight away and updated the product listing to reflect the revised delivery timeframe.

Shortly afterwards, stock did in fact arrive sooner than expected. However, by that point you had already made the decision to cancel your order.

As soon as you informed us that you wished to cancel, we processed your refund promptly. There is absolutely no benefit to us in withholding a refund, and we would never do so.

We would also like to address the suggestion that our positive reviews are “bought and paid for” or artificial. We strongly refute this claim. We are an honest, independent business and we do not — nor would we ever — purchase or fabricate reviews. All feedback left for us is from genuine customers based on their real experiences.

We completely understand that the delay was frustrating, especially given your time-sensitive need. Unfortunately, the supplier delay was outside of our control. We genuinely would have welcomed the opportunity to assist you further and are sorry that we didn’t get the chance to resolve this to your satisfaction.

Oceniono na 5 z 5

Absolutely brilliant service&a very…

Absolutely brilliant service&a very professional business. My watch arrived&well packaged&all in great condition&in quick time,I cant understand the negative reviews on here has I have only received a professional experience from this jewelers! Highly recommend&I will certainly be buying from them again in the near future!! Thankyou Francis&Gaye 👍.

29 stycznia 2026
Opinia niezależna
Logo Francis & Gaye Jewellers

Odpowiedź od Francis & Gaye Jewellers

Thank you so much for your wonderful review!

We’re absolutely delighted to hear that you were pleased with your watch and that it arrived quickly and in perfect condition. Providing a professional, reliable service and ensuring our items are carefully packaged is very important to us, so your kind words truly mean a lot.

It was a pleasure assisting you, and we look forward to helping you again in the near future.

Best wishes,
Francis & Gaye

Oceniono na 1 z 5

Extremely Disappointing Experience – Significant Financial Loss due to Listing Error

I am writing this to warn international customers about my experience with Francis & Gaye. I was searching for a specific, "shiny black" Longines wristband for my upcoming wedding. Having found it on their site (despite it being sold out everywhere else) I double checked the reference number and placed the order. Living in Europe, I knew this would involve high shipping and import duties, but I was willing to pay for the "perfect" wedding item.

The Issue: My initial skepticism was justified. They sent the wrong item because it was incorrectly labeled on their website. The reference number on the physical sticker of the item I received did not match the reference number advertised online.

The Stressful Aftermath: With my wedding day approaching, I contacted customer service. Not only was there no apology for the stress caused, but I discovered they have no return procedure for overseas orders.

Financial Loss: I had to pay for the return shipping myself (tracked and insured) just to get the wrong item back to them.
- Import Duties: They refused to refund the import taxes caused by their mistake, instead referring me to a complex postal carrier procedure that only recovers about 50% of the cost.
- Poor Communication: Even after the package arrived back at their shop, I had to chase them a month later to actually receive the refund for the item itself.

Total Loss: In the end, I am 150 Euros out of pocket (shipping + import duties + return costs) and I have no wristband for my wedding. I effectively paid 150 Euros for the "privilege" of correcting Francis & Gaye's inventory error.

If you are ordering from outside the UK, be extremely careful. Their errors will become your financial burden.

17 listopada 2025
Opinia niezależna
Logo Francis & Gaye Jewellers

Odpowiedź od Francis & Gaye Jewellers

Thank you for taking the time to share your experience.

Firstly, we would like to offer our sincere apologies for the disappointment and inconvenience this situation caused, particularly given the importance of the purchase and the timing ahead of your wedding.

We understand your frustration at receiving an item that did not match the reference number advertised on our website. While inventory errors are extremely rare, we fully appreciate the stress this caused when you had gone to great lengths, including international shipping and import costs, to secure a specific item for such a special occasion.

We are also sorry that the returns and refund process did not meet your expectations. International orders can unfortunately involve additional complexities regarding customs duties and tax recovery, but we recognise that this does little to lessen the frustration when the original issue arose from an error on our side. We also regret that you felt communication was lacking and that you had to chase for updates regarding your refund.

Customer feedback, both positive and negative, is taken very seriously, and your comments have been noted and shared internally so that we can review both our product listings and our processes for supporting overseas customers.

Thank you again for bringing these matters to our attention. We are genuinely sorry that your experience fell short of the standard of service we aim to provide, and we wish you all the very best for your wedding.

Kind regards,
Francis & Gaye Jewellers

Oceniono na 1 z 5

I purchase a watch at a great price…

I purchase a watch at a great price (over 2k) and it was shipped swiftly and all seemed great but I had a problem. I called their customer support twice for help and they promised to investigate why the watches clasp would not close and to call me back with advice. No response back from either rep or any further support from them. This was so dissapointing from an authorised Seiko outlet.
I had to get help from eleswhere.
I won't be buying from them again.

23 grudnia 2025
Opinia niezależna
Logo Francis & Gaye Jewellers

Odpowiedź od Francis & Gaye Jewellers

Thank you for taking the time to share your feedback.

First and foremost, please accept our sincere apologies for the lack of follow-up regarding the clasp issue with your watch. This is certainly not the level of service we aim to provide, especially as an authorised Seiko retailer.

We understand how frustrating it must have been to call twice and not receive the promised return contact. That is not acceptable, and we are currently reviewing what happened to ensure this does not occur again.

We’re also very sorry that you had to seek assistance elsewhere to resolve the issue. If you’re open to it, we would appreciate the opportunity to make this right. Please feel free to contact us directly at sales@francisandgaye.co.uk, and we will prioritise your case immediately.

We truly value your business and hope to have the chance to restore your confidence in us.

Kind regards,
Francis & Gaye Customer Care Team

Oceniono na 1 z 5

Non delivery

I have ordered a watch ax a gift. It promised a 48 hour delivery. This has passed. The watch has not been dispatched nor have I had the courtesy of an explanation.I raised my concern and recieved a fob off email. I notice this is a pattern in their reviews. I feel I have no option but to contact trading standards. Buyer beware!

11 grudnia 2025
Opinia niezależna
Logo Francis & Gaye Jewellers

Odpowiedź od Francis & Gaye Jewellers

Good morning Stuart,

I'm sorry you have had to leave this review.

I’ve looked into your order and can confirm that the item you purchased clearly states “AVAILABLE TO ORDER WITH MANUFACTURER | approx. 2 weeks delivery” on the product page at the time of purchase.

An email was also sent to you after your order was placed, confirming this information and explaining that dispatch will occur once the item arrives with us from the manufacturer.

We understand delays can be frustrating and appreciate your patience. The item will arrive in time for you to present at Christmas and I can understand it is a stressful time of year. If you have any further questions or would like an update at any time, please don’t hesitate to contact us.

kind regards
Francis & Gaye Jewellers

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej