Odla.nu Recenzje 155

Wynik TrustScore: 1.5 na 5

1,6

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 1 z 5

Otroligt usla leveranstider. Mer än tio dagar för att skicka något som enligt hemsidan finns "i lager". Av den lagstadgade ångerknappen syns inte ett spår. Inget telefonnummer och ingen som svar... Zobacz więcej

Oceniono na 4 z 5

Blev först orolig när jag läste omdömen online när min order tog väldigt lång tid. Men den kom fram i fint skick, packad med mkt emballage och exakt de produkter jag beställt. Leveranstiden var den so... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

Jag beställde tre saker. De har tagit betalt för allt. Den viktigaste varan har de dock inte skickat, utan bara skrivit "slut" flr hand på följesedeln. Inte ett ljud om att jag ska få pengarna til... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

Beställt för 14 dagar sedan. Fortfarande ingen leverans eller uppdatering. Har mailat men inte fått svar. Rekommenderar inte. Uppdatering 4/6: det har nu gått 3 veckor sedan jag beställde och har... Zobacz więcej

Informacje dotyczące firmy

  1. Media i wydawnictwo

Informacje przekazane przez różne źródła zewnętrzne

Sveriges största trädgårdssajt. http://shop.odla.nu


Dane kontaktowe

  • Storgatan 8, 280 10, Szwecja

  • odla.nu

1,6

Bardzo słaba

Wynik TrustScore: 1.5 na 5

155 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

Brak historii zapraszania do wystawiania recenzji

Ta firma nie zaprosiła klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne

Nie odpowiedziano na negatywne recenzje

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 1 z 5

Odla.nu har en trevlig och aktiv…

Odla.nu har en trevlig och aktiv fb-sida men låt inte skenet bedra. Produkterna har jättedålig kvalite. Jag beställde flera fröpåsar då jag gjort om i en stor rabatt. Dessa såddes enligt konstens alla regler, på rätt plats/miljö/solläle/jord osv. Samtidigt sådde jag ett fåtal överblivna fröer som jag köpte förra året från annan leverantör.
Av nästan 10 påsar fröer från odla så tog sig TVÅ STYCKEN FRÖN. (Av de överblivna fjolårets frön tog sig ca 95%)
Av de krukade plantorna tog sig mindre hälften.

Riktigt dålig kvalité alltså och bortkastade pengar för mig.
Skrev till odla på FB men de behagade inte ens svara.

11 września 2020
Opinia niezależna
Oceniono na 2 z 5

Besviken

Dålig information ang leverans. Väntat flera veckor på leverans eller åtminstone info om leverans. De accepterade villigt betalning direkt, men gav ingen info om leverans förrän jag undrat vart den tagit vägen.
Bad om hjälp med hur lökarna skulle planteras och blev bara hänvisad till deras dåliga forum. Ingen personlig service överhuvudtaget. Känns som om man stör när man frågar något. Kommer aldrig mer att handla här. Väldigt besviken. Är nybörjare och hade stor entusiasm. Är bara i början av allt jag annars hade beställt, sorry./Lotta

2 września 2020
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Jag har aldrig handlat blommor online…

Jag har aldrig handlat blommor online men tänkte att jag skulle prova,det gör jag aldrig igen. Beställde 11 olika och blev otroligt besviken. Först o främst fick jag ingen avisering alls rena rama turen jag sökte på numret och såg det anlänt dagen innan och hämtade ut det direkt.TYVÄRR var ingen av blommorna i bra skick. Tre slängdes direkt de var genomblöta och mögliga.Den fjärde av dem hade inga blommor alls däremot många avbrutna stjälkar! De övriga hade fullt av döda blommor och var halvt vissna. I dagsläget är det fyra av dem som har fåtal blommor men de ser inte särskilt fina ut,de andra ser ut som gröna växter!
Vill dock tacka trevlig kundtjänst som efter de svarade mig gav mig pengarna tillbaka.

14 lipca 2020
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

Jag förstår inte alla dessa negativa…

Jag förstår inte alla dessa negativa betyg folk slänger ur sig. Kom igen, odla.nu tar alltid ansvar och skickar ALLTID ut nya, ofta FLER växter än vi betalt för, om vi mot förmodan fått en växt som inte lever upp till våra förväntningar. Odla.nu är bra mycket bättre än alla andra E-handelsbolag som säljer växter. Kontakta deras kundtjänst så får ni alltid ersättning/pengar tillbaka direkt. Inget tjafs! :) <3

11 lipca 2020
Opinia niezależna
Oceniono na 4 z 5

Utomordentlig kundservice när det går fel

Ändrar här min tidigare recension från 1 stjärna till en 4. Första leveransen var inte ok. Jag tog bilder på växterna och skickade till kundservicen. De svarade direkt och kompenserade med att skicka nya växter. Dessutom fick vi en liten sköldpaddsört som plåster på såren. Tack för ett bra bemötande.

8 lipca 2020
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

Nöjd och belåten med köpet.

Nöjd och belåten med köpet.
Leverans tog cirka 10 dagar.
Ställde fråga på mejlet om leveranstid, fick svar samma dag att leverans är på gång.
Väll förpackad. Fina plantor.
Bra priser. Jag är nöjd. Tack! :)

11 czerwca 2020
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

DÅLIGT

4 beställningar av olika perenner av ganska "normala" sorter samt 4 pioner till ett värde av 2344 kr efter s.k rabatter! Planterade och skötta efter konstens alla regler, nu ser vi att knappt 50 % är det liv i eller alls kommit upp. ALDRIG nånsin mer kommer jag att beställa här. Det enda som fungerade var att leveranstid och packning var bra. Det kan tilläggas att inte en enda av pionerna syns något alls av!

11 czerwca 2020
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Fruktansvärt dålig service

Fruktansvärt dålig service och de vet ej vad det är för produkter de säljer. Utbudet ser bra ut på hemsidan men det är inte fallet. Har beställt en odlingslåda, tydligen beställde jag bara ett lock. Vad om hjälp och blir länkad till underredet till locket. Köper hem det och den är dubbelt så stor som själva locket. Helt fel mått står i beskrivningen och de skyller på underleverantör. Jag är själv förtagare och en av de viktigaste uppdrag jag har är att ha koll på varenda vara som jag säljer. Det ska inte behöva vara så här. Köpte dessa i mars och returen av varorna går inte alls bra. De skickar returetiketter till underleverantör, nästa etikett är till dom själva men returen kommer tillbaka till mig pga okänd adress. Nu ytterligare en adress men ingen returettikett dvs de står inte för returen. Nonchalantare kundtjänst får man leta efter. Tar lång tid att få svar och när jag väl får det är det svar inte hjälper mig göra returen och få pengar åter.
Borde göra en anmälan på oseriöst företag.

5 czerwca 2020
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Frakten tog flera veckor och jag…

Frakten tog flera veckor och jag beställde fröpåsar med smultron, jordgubbar, cactus, pumpa, paprika och dill. Planterade 6-12 av varje. Det blev inga smultron, en jordgubbe, 3 cactusar, 2 pumpaplantor, 3 paprikaplantor och ingen dill. Köpte fröer från dollarstore istället och vartenda litet frö blev en planta. Sista gången jag beställer fröer online.

4 czerwca 2020
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Bemötandet av kundtjänst är katastrof!!!

Har handlat många gånger och varit nöjd med allt!
Men nu efter att ha kontaktat kundtjänst i 2 ärenden och blivit så illa bemött så kommer jag nog inte handla där mer!
Hade en fråga om en produkt som jag funderade på att köpa.
Får till svar att vi vet bara det som redan står utskrivet om produkten,du får kontakta tillverkaren!
Hur ska jag veta vem tillverkaren är?Det är de som säljer produkten!!!
Jättedåligt o nonchalanta otrevliga mailsvar!!!

30 maja 2020
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Värdelös!!

Värdelös!!
Beställde och betalade för en fröpåse

Flera vardagar efter får jag ett mail som säger att ordern är annulerad då varan inte finns i lager och att jag ska bli kontaktad för återbetalning senare...

Varan finns fortfarande i lager men till högre pris och återbetalningen har jag inte sett röken av

Rent ut sagt skitdåligt! Aldrig igen

21 maja 2020
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Så otroligt dåligt

Så förbannad, kommer aldrig att beställa igen. Det fattas halva leveransen och resten är rutten!!! Helt otroligt, aldrig varit med om tidigare. Synd man måste ge en stjärna, det skulle vara noll!!!

3 maja 2020
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

Bra varierande sortiment

Bra varierande sortiment, man får dock läsa beskrivningen till produkterna noga..men bra priser och bra paketerat
Lägger många beställningar per år, och vet många som fått bra hjälp av kundtjänst

7 kwietnia 2020
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Bra för ett par år sedan men nu är det…

Bra för ett par år sedan men nu är det kampanjer på samma priser som varit sedan länge, från att ha gått till snabb frakt så kan man vara glad om man får paketet innan fredag om man beställer måndag morgon..oftast veckan därpå tom..
(Tar ett par dagar innan dom ens hanterar ordern) = sakerna man beställt tar slut...
trots det pumpar dom ut nya "erbjudanden" på mailen..
Kundtjänsten är skräp

17 listopada 2019
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Så besviken igen

Så besviken igen. Nu slutar jag o handla där. Trots att jag skriver adressen till mitt utlämningsställe så skickar de paketet till det postkontor som jag måste åka buss till. Skyller på Postnord. Men Postnord skickar till rätt utlämningsställe.

26 września 2019
Opinia niezależna

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Firmy mogą prosić o wystawienie recenzji za pomocą automatycznych zaproszeń. Te oznakowane jako zweryfikowane, dotyczą prawdziwych doświadczeń.

Dowiedz się więcej o innych rodzajach recenzji.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej