Odla.nu Recenzje 155

Wynik TrustScore: 1.5 na 5

1,6

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 1 z 5

Otroligt usla leveranstider. Mer än tio dagar för att skicka något som enligt hemsidan finns "i lager". Av den lagstadgade ångerknappen syns inte ett spår. Inget telefonnummer och ingen som svar... Zobacz więcej

Oceniono na 4 z 5

Blev först orolig när jag läste omdömen online när min order tog väldigt lång tid. Men den kom fram i fint skick, packad med mkt emballage och exakt de produkter jag beställt. Leveranstiden var den so... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

Jag beställde tre saker. De har tagit betalt för allt. Den viktigaste varan har de dock inte skickat, utan bara skrivit "slut" flr hand på följesedeln. Inte ett ljud om att jag ska få pengarna til... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

Beställt för 14 dagar sedan. Fortfarande ingen leverans eller uppdatering. Har mailat men inte fått svar. Rekommenderar inte. Uppdatering 4/6: det har nu gått 3 veckor sedan jag beställde och har... Zobacz więcej

Informacje dotyczące firmy

  1. Media i wydawnictwo

Informacje przekazane przez różne źródła zewnętrzne

Sveriges största trädgårdssajt. http://shop.odla.nu


Dane kontaktowe

  • Storgatan 8, 280 10, Szwecja

  • odla.nu

1,6

Bardzo słaba

Wynik TrustScore: 1.5 na 5

155 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

Brak historii zapraszania do wystawiania recenzji

Ta firma nie zaprosiła klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne

Nie odpowiedziano na negatywne recenzje

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 3 z 5

Bra leverans, men missvisande produktbild

Jag beställde 12 st RÖDA hängpelargoner i kruka. På produktbilden är dem tydligt röda, men de jag fick hem är rosa. Så jag blev väldigt besviken, men orkar inte bemöda mig att skicka tillbaka en så stor leverans.

Däremot så var de väldigt välpackade och alla var i bra skick utom en som hade brutits av långt ner på stammen (men kommer att växa ut igen). Men det blir nog tyvärr ingen mer beställning med tanke på att jag verkligen ville ha röda.

30 maja 2022
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

Jättesortiment och alltid korrekt…

Jättesortiment och alltid korrekt leverans, även när jag beställer mängder av olika fröpåsar. Lägre priser än någon konkurrent också! Har varit helt nöjd alla gånger jag handlat.

30 maja 2022
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

klockrent

Vet inte hur det varit innan men har gjort 2 beställningar i maj och båda beställningarna har dykt upp på mindre än 2-3 dagar. Hur nöjd som helst och kommer definitivt återkomma

19 maja 2022
Opinia niezależna
Oceniono na 4 z 5

Bra utbud, fick det jag skulle

Fick aldrig någon orderbekräftelse trots att pengarna drogs direkt, men fick snabbt ett trevligt svar från kundtjänsten via mail att ordern processerades och att det skulle komma en - jag fick dock aldrig någon.

Orden skickades efter 5 arbetsdagar, vilket är inom tiden de sa på hemsidan (1 vecka). Hela beställningen var med och det var välpaketerat, men kanske lite väl mycket plast.

Är i allmänhet nöjd men har aldrig varit med om att inte få en orderbekräftelse alls innan och många ställen drar inte pengarna förrän samma dag som de skickar paketet, för det drar jag av en stjärna!

17 maja 2022
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Otroligt dåligt bemötande vid…

Otroligt dåligt bemötande vid reklamation. Köpte först en planta blåbär, den var fin med normal storlek, 3,5 L kruka. Beställde sedan en till blåbärsplanta, av annan sort, och fick en planta i 3 dl kruka. Pluttliten. Kontaktade Odla och de svarar att "informationen om krukstorlek verkar ha trillat bort". Jag får inte reklamera plantan då det enligt Odla inte är något fel på den. Däremot hävdar jag att det är bristfällig information på websidan, och vilseledande. Jag trodde förstås att nästa planta skulle vara lika stor som den första.
Jag tror inte att Odla har rätten på sin sida, men jag orkar inte driva ärendet vidare. Odla borde stå för att informationen har varit otillräcklig på websidan. Usch.

11 maja 2022
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

Supernöjd!!

Hittade av en slump deras hemsida när jag sökte på annat, hittade vad jag ville ha - kollade omdömen om Odla.nu, ingen jättekul läsning - men tog en chans. Lade min beställning i tisdagskväll runt 22-tiden, idag- skärtorsdag runt lunchtid fick jag ett sms om att mitt paket kunde hämtas på posten - satte mig i bilen och körde dit så mina varor inte skulle ligga på posten över påskhelgen - fick hem SUPERFINA varor, väl emballerat, fina rötter, helt okej priser på varorna osv. Kan bara säga positiva saker. Kommer absolut handla här fler gånger.

14 kwietnia 2022
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

det funkat.. MEN INTE I ÅR

Har beställt förr och det funkat. MEN I ÅR ...NEJ!!!
Beställde fröer och tydligen nån vårlök. Då kommer de inte att skicka fröerna förrens v9 och det säger de efter 12 dagar när jag tar kontakt med dem. + Louise upplyser om att det står i det finstilta längst ner att man skulle separerar beställningarna.... Nä usch inte igen. Så nu är jag efter i odlingschemat och det känns inte ett dugg roligt!!!!! Det är bara att ge sig ut och köpa fröer!

19 lutego 2022
Opinia niezależna
Oceniono na 2 z 5

Ris och ros

Har köpt gröna krukor till uteplatsen, mycket fina. Rosor, barrotade och krukade, bra kvalitet. Köpte våren -21 mycket plantor till balkonglådor och urnor eftersom jag varit nöjd med leverans innan. Under all kritik. Så små att de knappt syntes, och absolut inte värda priset. Torkade perenner som jag lyckades väcka med att blötlägga enligt beskrivning från seriösare företag, men fick reklamera någon av dem som det inte fanns något liv i. Svårt att få ersättningsvara. Som tur var handlar jag alltid genom klarna och upplever att jag kunde pausa betalningen pga reklamation och därför få ny vara.
Sälj inte för små plantor. Upplever nu att jag går in för att handla på deras fina hemsida, och tömmer kundvagnen istället för att handla, för att jag blev så besviken i våras. Handlar nog inte fler gånger.

6 października 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Utebliven leverans

Beställde varor i mitten av august och fick bekräftelse att beställningen mottagits. Efter ett par veckor kontaktar jag kundtjänst eftersom jag inte fått någon leverans. Fick till svar att det skickas 6 september eftersom det var lökar i beställningen. Hör av mej igen efter en vecka, har inte fått något. Får svar att beställningen kommer vilket den gör men med hälften av det jag beställde (slut) trots att det inte uppgavs vid beställningstillfället. Dessutom faktura på hela beställningen, även växter som inte levererades eftersom de var slut. Efter påpekande justerades fakturan.

20 września 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Sämsta betyg!

Dålig kommunikation. Dålig hantering av beställning. Svårt att komma i kontakt med företaget då uppgifter på mailadress till kundservice är svårt att hitta på deras hemsida. Jag kommer aldrig mer att beställa växter och frön från Odla.nu.

14 września 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Har beställt några gånger under de…

Har beställt några gånger under de senaste åren. I en del fall har det saknats produkter i beställningen jag fått hem, 3 lampor (från olika ordrar) har slutat fungera inom 1-2 veckor. Visserligen fick jag dessa utbytta men om så pass många produkter går sönder direkt så är det kanske något som inte står rätt till. Hinner oftast passera 10+ dagar innan beställningen ens skickas från dem även om produkterna finns i lager vilket är lite katastrofalt år 2021 då de flesta återförsäljare skickar beställningar inom 1-3 dagar.

14 września 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

Väldigt nöjd med min beställning

Väldigt nöjd med min beställning! Jag blev väldigt nervös efter att ha läst recensionerna här efter att jag lagt min beställning, men jag har en jättebra upplevelse av odla.nu. Snabb leverans, bra utbud, bra pris och välmående växter levererade. Jag beställde två fina dahliaknölar av café au lait som är omöjliga att få tag på och en levande växt som mådde prima. Jag är jättenöjd med odla.nu!

14 sierpnia 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 2 z 5

Konstant dålig kvalitet

Det är tredje gången jag beställer något av undermålig kvalitet. Växterna är ofta torra, vissna, intryckta i fel eller för liten förpackning och flera blommor trillar av när man öppnar paketet. Stor besvikelse.

1 lipca 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 2 z 5

Does not deliver correct plants

Does not deliver correct plants. I've ordered several roots of peonies and roses and when they finally start flowering next season (or season after that), they have completely different flowers. Never again, they have no clue what they're sending to customers and they don't respond to complaints.

28 czerwca 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Ingen/Långsam leverans

Skriver "Snabb leverans, 1-3 dagar" på CDON för produkt. Lögn! Efter 1 vecka så har inget hänt och ligger i status "Behandlas".

Undvik!

23 czerwca 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Beställde blommor för ca 2000

Beställde blommor för ca 2000. Av 16 pelargoner har en knoppar. De andra är bruna. 59 kr styck. Köpte blommande på ICA föe 20 kr, mer än dubbelt så stora. Långsam leverans. Reklamerat och ska få några nya men vilken tid det tar.
Aldrig mer

6 czerwca 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Lögner gällande leveranser

Del informerar om att de inte levererar ut levande växter annat än på måndag -onsdag. detta vidimeras med mailkontakt med deras kunservice. Likt förbannat skickar de (levande) varor på en torsdag. Får SMS sent fredag kväll att varorna nu står på lokala ICA.
bara sätta sig i bilen och åka 20 mil ToR från nortälje- stockholm. Stora lögnare som skickar döda växter: Aldrig mer ODLA.NU

31 maja 2021
Opinia niezależna

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Firmy mogą prosić o wystawienie recenzji za pomocą automatycznych zaproszeń. Te oznakowane jako zweryfikowane, dotyczą prawdziwych doświadczeń.

Dowiedz się więcej o innych rodzajach recenzji.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej