Odla.nu Recenzje 155

Wynik TrustScore: 1.5 na 5

1,6

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 1 z 5

Otroligt usla leveranstider. Mer än tio dagar för att skicka något som enligt hemsidan finns "i lager". Av den lagstadgade ångerknappen syns inte ett spår. Inget telefonnummer och ingen som svar... Zobacz więcej

Oceniono na 4 z 5

Blev först orolig när jag läste omdömen online när min order tog väldigt lång tid. Men den kom fram i fint skick, packad med mkt emballage och exakt de produkter jag beställt. Leveranstiden var den so... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

Jag beställde tre saker. De har tagit betalt för allt. Den viktigaste varan har de dock inte skickat, utan bara skrivit "slut" flr hand på följesedeln. Inte ett ljud om att jag ska få pengarna til... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

Beställt för 14 dagar sedan. Fortfarande ingen leverans eller uppdatering. Har mailat men inte fått svar. Rekommenderar inte. Uppdatering 4/6: det har nu gått 3 veckor sedan jag beställde och har... Zobacz więcej

Informacje dotyczące firmy

  1. Media i wydawnictwo

Informacje przekazane przez różne źródła zewnętrzne

Sveriges största trädgårdssajt. http://shop.odla.nu


Dane kontaktowe

  • Storgatan 8, 280 10, Szwecja

  • odla.nu

1,6

Bardzo słaba

Wynik TrustScore: 1.5 na 5

155 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

Brak historii zapraszania do wystawiania recenzji

Ta firma nie zaprosiła klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne

Nie odpowiedziano na negatywne recenzje

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 1 z 5

Största skämtet i mitt liv.

Största skämtet i mitt 47 år långa liv. Beställde hel en del växter på en beställning.
Det kom fel växter, man har ersatt slutsålda växter med helt andra växter.
Några barrikaderna buskar var helt knäckta o omöjliga att få ordning på.
Det ända i beställningen som var ok var snigelmedlet.
Mvh Jimmy Öman

29 maja 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Beställde växter för en tusenlapp

Beställde växter för en tusenlapp. Efter 1,5 vecka var ordern fortfarande inte skickad. Försökte få tag i kundtjänst vilket var helt omöjligt. Skickade ett mail att jag ville makulera ordern och köpa varorna på annat ställe. Fick svar på mailet 5 dagar senare att dom skickat det idag. Man struntade således i min önskan.
När jag fick paketet var hälften av växterna uttorkade. Tre av dom helt stendöda. Kontaktade kundtjänst om detta varpå dom bara svarade att dom skickar nya. Vilket jag nu troligen kommer få vänta en vecka till på. Pengar tillbaka var det inte tal om. Riktigt dålig upplevelse.

21 maja 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 2 z 5

Otroligt dålig returupplevelse - Försämrade min uppfattning av ett företag som jag tidigare tyckt om.

Beställde en växtspaljé som visade sig inte vara vad jag sökte. Såpass långt kan jag ta på mig skulden, det handlade alltså om en retur inom ångerrätten, men ingen reklamation eller så. Inget var fel med varan.

Odla.nu har en policy där man som kund ska kontakta dem innan man returnerar så jag gjorde detta och följde deras instruktioner. Inkluderat i detta var att det var bäst att skicka paketet spårbart.

Så jag tog med mig paketet tillbaka till mitt lokala PostNordställe och bad om detta. Fraktkostnaden blev strax mer än orderns totala värde. Men jag tänkte att detta måste vara det Odla.nu vill att jag gör i sådana fall så jag skickade returen och kontaktade dem igen angående kostnaden då det inte kändes rätt att det skulle vara så.

Jag blir inte ersatt för något. Orderfakturan kommer såklart annulleras, men jag har nu alltså betalat mer för returen än jag skulle betalt om jag bara hade behållt ordern och gett bort varan till någon granne eller familjemedlem istället.

Lagligt sett så har de rätt att inte ersätta för returfrakt när det inte är något fel på varorna, men det känns verkligen som att det är under all kritik när man har begränsad tid på sig att returnera och helt enkelt följer de instruktioner man fått.

I tillägg kan jag påpeka att jag är en van onlineshoppare sedan många år och jag har nog aldrig haft en sådan här upplevelse tidigare. I dagsläget skickar de flesta e-handelsföretag med en returklisterlapp alternativt skickar en sådan till kund efter man kontaktar dem om retur. Men så är inte fallet med Odla.nu - och det resulterar i sådana här situationer när de inte är tydliga med sina instruktioner heller.

Brukade köpa frön, perlite och vermiculite från Odla.nu när jag behövde påfyllning men från och med nu kommer jag välja andra säljare som tar bättre hand om sina kunder och har ordentliga returpolicys på plats. Rekommenderar att andra gör samma sak om det finns minsta lilla risk för retur.

20 maja 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Fraud

This is a sort of scam website. I spent 700 SEK on flowers and plants and I got a bunch of very small plants/sprouts with only green leaves. I definitely do NOT recommend it!

12 maja 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Långsam packning, slut på varor, fakturaproblem

Tog 10 dagar innan de skeppade ordern
När jag väl får paketet visar det sig att sju av nio artiklar var slut och jag hade inte fått någon som helst information ang detta. Får även vända mig till företaget för att få justerad faktura.
Så kan inte se att de gjort något rätt och inget av det här hade behövt uppstå med lite vanlig kommunikation och bra rutiner.

11 maja 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 2 z 5

Rekommenderas Ej!!!

De har stor utbud men Aldrig mer. Fått fel plantor, de som var rätt är så små så jag är inte säker om det bli något. Min mejl blev inte besvarat. Man kan kontakta kundtjänst via telefon men där får man besked om att mejla…Uselt.

2 maja 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Helt fel namn - odla senera eller aldrig

Helt fel namn! Odla nu borde heta odla senare - eller odla aldrig. Köpte 10 plantor unnan dom tog slut - till senera leverans. Fick 1 og betalde för 1. Ringde och frågade till resten. Den annan busk var slut - "men dom håller på at packa pelargonarna, ser jag". Väntade på dom 6 pelargoner och fick 3. Men fick betala för alla 6.
Odla senare eller aldrig - har absolut inte koll på någon ting. Handla hos en annan.

29 kwietnia 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Jag beställde från Odla.nu men betalar…

Jag beställde från Odla.nu men betalar genom Cdon och på fakturan står det Makel T Latexformar i Smedjebacken. Bit i det Skatteverket! Dessutom var det verkligen pyttelitet i påsarna! 192 kronor för verkligen ingenting! Jag trodde jag beställt plantor. Aldrig mer! Alltihop är skumt. Dessutom ser jag inte att företaget har svarat på ett enda klagomål här.

18 kwietnia 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

Är väldigt nöjd

Är väldigt nöjd! Blev lite orolig efter att ha läst kommentarerna här inne men mitt fikonträd som jag beställde kom efter en vecka (beställde en torsdag så det skickades inte förens veckan efter för att inte riskera att bli liggandes för länge) och var jättefint!
Det enda som jag har att anmärka på var att det var väldigt mycket plast i emballaget, hade känts bättre mot miljön att använda ett annat emballage som jag vet att andra sidor som säljer växter online gör. Men annars jättenöjd!

15 kwietnia 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Dålig kundservice

För några veckor sedan gjorde jag min första beställning från odla.nu, när paketet anlände saknades delar av beställningen. Jag anser att det tillhör god kundservice att meddela att en vara är slutsåld innan paketet skickas iväg från lagret eftersom jag vill ha möjligheten att välja en alternativ produkt eller häva köpet. Nu märkte jag att den viktigaste saknades när jag packade upp lådan.

När jag framförde detta till odla.nu möttes jag av en nonchalant kundtjänst som egentligen inte bemötte min kritik alls och inte framförde tillstymmelse av ursäkt för att jag nu riskerar stå utan ett viktigt verktyg i min utbildning.

Växtmaterialet jag beställde var heller inget att hurra för och jag är skeptisk till att de överlever.

Kommer inte handla från odla.nu igen och avråder er andra att göra detta.

4 marca 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

Snabb leverans

Snabb och helt korrekt leverans av fröpåsar. Beställde på söndag kväll och fick leverans på onsdagen efter. Superbra!

31 stycznia 2021
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Bedrövlig service

Bedrövlig service. Gjorde en beställning där pengarna drogs direkt men ingen kvittens eller orderbekräftelse. Går inte att nå telefonvägen. Mejlen besvarades efter flera dagar med frågor, men det går ej att svara på utan svaret blir ett nytt ärende som tar ytterligare flera dagar att få svar på. Ska anmäla företaget vidare. Varning! Handla inte här.

29 grudnia 2020
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Skickade efter stora…

Skickade efter stora amaryllislökar,kostnad 420 kronor.så dåliga, mögliga. Att man inte lär sig att kolla här vad andra skriver om detta dåliga företag som startade 2020 men inte kommer att finnas kvar. Ingen kommer att vilja handla här. Så dålig kvalitet.aldrig mer

26 listopada 2020
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Otrevlig och okunnig kundtjänst

Jag har beställt två ggr från detta företag och båda gångerna har jag fått fel plantor. Deras kundtjänst är mycket otrevlig trots att det är dem som har gjort fel, de verkar alltid utgå ifrån att de aldrig gör fel, så man måste tjafsa med dem i evigt. Dessutom verkar de (dvs kundtjänsten) vara totalt okunniga om växter. Rekommenderas Ej.

28 września 2020
Opinia niezależna

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Firmy mogą prosić o wystawienie recenzji za pomocą automatycznych zaproszeń. Te oznakowane jako zweryfikowane, dotyczą prawdziwych doświadczeń.

Dowiedz się więcej o innych rodzajach recenzji.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej