Odla.nu Recenzje 154

Wynik TrustScore: 1.5 na 5

1,6

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 4 z 5

Blev först orolig när jag läste omdömen online när min order tog väldigt lång tid. Men den kom fram i fint skick, packad med mkt emballage och exakt de produkter jag beställt. Leveranstiden var den so... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

Jag beställde tre saker. De har tagit betalt för allt. Den viktigaste varan har de dock inte skickat, utan bara skrivit "slut" flr hand på följesedeln. Inte ett ljud om att jag ska få pengarna til... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

Beställt för 14 dagar sedan. Fortfarande ingen leverans eller uppdatering. Har mailat men inte fått svar. Rekommenderar inte. Uppdatering 4/6: det har nu gått 3 veckor sedan jag beställde och har... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

Jag köpte ett antal plantor som kom i början av april. Två växter var i dåligt skick varav den ena dog dagen efter. Kontaktade Odla som sa att de självklart skulle betala tillbaka pengar till mig via... Zobacz więcej

Informacje dotyczące firmy

  1. Media i wydawnictwo

Informacje przekazane przez różne źródła zewnętrzne

Sveriges största trädgårdssajt. http://shop.odla.nu


Dane kontaktowe

  • Storgatan 8, 280 10, Szwecja

  • odla.nu

1,6

Bardzo słaba

Wynik TrustScore: 1.5 na 5

154 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

Brak historii zapraszania do wystawiania recenzji

Ta firma nie zaprosiła klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne

Nie odpowiedziano na negatywne recenzje

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 1 z 5

9 dagar sedan jag la min order

9 dagar sedan jag la min order. Fortfarande inte fått något. Idag fick jag en notifikation om att de ändrat ordern (dvs tagit bort varor). Oklart varför och vad som händer med resten av ordern. Nej du, aldrig mer.

9 czerwca 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 4 z 5

Långsamt med korrekt

Blev först orolig när jag läste omdömen online när min order tog väldigt lång tid. Men den kom fram i fint skick, packad med mkt emballage och exakt de produkter jag beställt. Leveranstiden var den som angivits "skickas inom 10 arbetsdagar", men den drar ned mitt betyg med en stjärna pga långsam service jämfört med andra växtföretag.

2 czerwca 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Varning för oseriöst företag!

Jag beställde två krukväxter för snart en månad sedan. Efter två veckor levererades en av krukväxterna. Den var dock full av både fullvuxna sorgmyggor och larver! Kontaktade odla.nu via mail samma dag som jag tagit emot leveransen, men har fortfarande inte fått någon återkoppling!

22 maja 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Anmälan mot Odla.nu

Detta var mitt första köp hos er. Jag betalade och efter två veckor har ordern fortfarande inte skickats. Jag har skickat två mejl till kundtjänst och enbart fått automatiska svar – ingen riktig person har hört av sig. Det finns inget sätt att komma i kontakt med företaget för att lösa leveransen eller begära återbetalning, då mejl är den enda angivna kontaktvägen och dessa ignoreras. Under samma period har jag fortsatt mottagit reklamutskick från företaget, vilket visar att kommunikationen från deras sida fungerar. Det rör sig dessutom om levande växter, vilket gör förseningen särskilt allvarlig. Jag har även noterat att flera andra kunder online rapporterar samma problem, vilket väcker frågan om hur ett sådant företag kan fortsätta bedriva verksamhet. Jag har även observerat att företaget tar bort kundkommentarer på sin Instagram, vilket försvårar för konsumenter att bilda sig en uppfattning om företaget. Enligt offentlig information på allabolag.se redovisade företaget en förlust på cirka 8,37 miljoner kronor för år 2025, vilket väcker ytterligare frågor om företagets stabilitet och förmåga att fullfölja sina åtaganden gentemot kunder. Det faktum att så många kunder upplever samma problem utan att få någon lösning tyder på ett systematiskt mönster snarare än enstaka misstag. Om inga åtgärder vidtas riskerar fler konsumenter att hamna i samma situation.

1 czerwca 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Beställde frön och sättlök i början av…

Beställde frön och sättlök i början av Maj… ingenting har kommit, ingen svar på mina emails som jag skickade till deras kundtjänst..betalde via Klarna och hos de kan man inte ändra en pågående ärende.
Sista gång för mig att handla hos odla. Aldrig!

2 maja 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Ingen leverans - ingen kontakt

Dåligt! Beställde början av maj (och betalade tyvärr samtidigt! Har jag Förlorat drygt 600 kr?)
4 veckor senare = inga varor och inga svar på flera mail och pm på messenger.
Vad har hänt? Så här dåligt har det inte varit förr.
Aldrig mer!

31 maja 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Närmast bedrägeri

Jag beställde tre saker. De har tagit betalt för allt. Den viktigaste varan har de dock inte skickat, utan bara skrivit "slut" flr hand på följesedeln. Inte ett ljud om att jag ska få pengarna tillbaka.

En av de två rosorna som kom var i princip död.

Kundtjänst går inte att nå och jag har försökt ett bra tag. Antar att jag inte kommer att få pengarna tillbaka.

29 maja 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Uruselt

Beställde varor i början på maj. Inget har kommit. Har mailat 3ggr utan respons även inlägg på Facebook utan respons. Ett riktigt lurendrejeri företag. Vill ge en stor varning för att beställa något hos dem.

29 maja 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 2 z 5

Ingen leverans ingen återkoppling

Har försökt få tag i kundtjänst och mejlat men ingen återkoppling och det finns inget telefonnummer man kan ringa bara en chattrobot som man inte får vettiga svar ifrån. Jag beställde pelargonnäring 29 april och den har fortfarande inte kommit. Botten tycker jag 👎

28 kwietnia 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Beställt för 14 dagar sedan

Beställt för 14 dagar sedan. Fortfarande ingen leverans eller uppdatering. Har mailat men inte fått svar. Rekommenderar inte.

Uppdatering 4/6: det har nu gått 3 veckor sedan jag beställde och har mailat upprepade gånger utan att få svar, enbart automeddelande om hög belastning. Fick idag ett mail där det står att min order är annullerad. Tröttsamt och irriterande.

14 maja 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Reklamation - de bryr sig inte

Jag köpte ett antal plantor som kom i början av april. Två växter var i dåligt skick varav den ena dog dagen efter. Kontaktade Odla som sa att de självklart skulle betala tillbaka pengar till mig via Klarna. Sen händer ingenting! Trots ca 10 mail från mig - ingen kommentar/inga pengar från dem. Så otroligt dåligt! Köp inte från Odla, välj någon annan!

14 kwietnia 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 2 z 5

Usla på kommunicera,

Dom får dåligt bara för dålig kommunikation.
Produkterna är det inga fel på.
Men att det tar över 2 veckor att få sakerna när det va lager vara är dåligt.
Skickade mail efter en vecka och dom har fortfarande inte svarat på det mailet.
Kanske blir så om man umgås för mycket med växter 🙈

23 maja 2026
Opinia niezależna

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Firmy mogą prosić o wystawienie recenzji za pomocą automatycznych zaproszeń. Te oznakowane jako zweryfikowane, dotyczą prawdziwych doświadczeń.

Dowiedz się więcej o innych rodzajach recenzji.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej