Odla.nu Recenzje 154

Wynik TrustScore: 1.5 na 5

1,6

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 4 z 5

Blev först orolig när jag läste omdömen online när min order tog väldigt lång tid. Men den kom fram i fint skick, packad med mkt emballage och exakt de produkter jag beställt. Leveranstiden var den so... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

Jag beställde tre saker. De har tagit betalt för allt. Den viktigaste varan har de dock inte skickat, utan bara skrivit "slut" flr hand på följesedeln. Inte ett ljud om att jag ska få pengarna til... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

Beställt för 14 dagar sedan. Fortfarande ingen leverans eller uppdatering. Har mailat men inte fått svar. Rekommenderar inte. Uppdatering 4/6: det har nu gått 3 veckor sedan jag beställde och har... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

Jag köpte ett antal plantor som kom i början av april. Två växter var i dåligt skick varav den ena dog dagen efter. Kontaktade Odla som sa att de självklart skulle betala tillbaka pengar till mig via... Zobacz więcej

Informacje dotyczące firmy

  1. Media i wydawnictwo

Informacje przekazane przez różne źródła zewnętrzne

Sveriges största trädgårdssajt. http://shop.odla.nu


Dane kontaktowe

  • Storgatan 8, 280 10, Szwecja

  • odla.nu

1,6

Bardzo słaba

Wynik TrustScore: 1.5 na 5

154 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

Brak historii zapraszania do wystawiania recenzji

Ta firma nie zaprosiła klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne

Nie odpowiedziano na negatywne recenzje

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 1 z 5

Dåliga bemötande

Dåliga bemötande, fick inte växterna jag beställde. När jag var i kontakt med kund tjänst fick jag ett svar som inte är okej.
" De kunde inte veta vilken färg de skickat, då växten inte slagit ut någon blomma" därför fick jag fel. Jag har handlat färdigt på Odla.
Hände i april minns inte exakta datumet.

20 kwietnia 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Problem med betalningssätt, svårt att få kontakt med kundservice

Order lades 7/4. Valde betalningssätt Swish och fick upp felmeddelande att det inte fungerat. Väljer då faktura hos Klarna istället. Ingen orderbekräftelse, men det visar sig att Swish trots allt dragits. Sedan dök orderbekräftelse upp SAMT en Klarnafaktura! Mejl till företaget om det inträffade och att fakturan ska annulleras. Jag vet inte om kundtjänst väljer att inte förstå, tycker att jag klart och tydligt förklarar vad som hänt och flera skärmdumpar på min Swishbetalning bifogas. Varorna levereras, men får mejl om att en vara är slut. Så leverantören är då skyldig mig 59, plus att jag har en faktura som närmar sig förfallodatum…Klarnafakturan justeras dock, minskar med 59 kr. Men den ska jag ju inte betala! Efter fortsatt mejlkontakt om att jag rimligtvis inte ska betala dubbelt får jag till svar att de ska kolla upp det inträffade och att ekonomiavdelningen ska kopplas in. Och så fortsätter det. Jag ber om att få ett telefonnummer att kontakta dem på, men detta ignoreras. Till slut annulleras fakturan, men de kan inte swisha tillbaka mig 59 kr, utan jag får erbjudande om att välja en annan vara ur deras sortiment som de ska skicka till mig. Då jag inte vill riskera att det hela generar en ny faktura avböjer jag med en kommentar att det är märkligt att de inte kan betala tillbaka på samma sätt som de fått in pengarna på. Får då till svar:
” jag förstår att du är upprörd och jag har försökt att ställa det till rätta.
Jag avslutar ärendet nu, tråkigt att vi inte kan skicka något som kompensation”

Men för all del, jag kanske kom lindrigt undan som blev lurad på ett småbelopp och får väl vara glad över att fakturan efter mycket om och men annullerades…

8 maja 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Lång leveranstid

Jag beställde några växter från odla 5/5 och jag fick en orderbekräftelse samma dag fast sedan har det inte hänt så mycket mera fast det stod att växterna finns i lagret.
Uppdatering. Idag är det den 20 maj och det har fortfarande inte kommit leverans och kundtjänsten svarar inte på mejl

5 maja 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Mycket oseriöst företag

Det blev strul med mitt kort så jag betalade med Swish men fick ingen orderbekräftelse så jag swishade en gång till och fick då orderbekräftelse. Var otrevlig mot Gabriele eftersom jag inte fick tillbaka pengarna. Hen annullerade då ordern och jag fick tillbaka en Swish men ff saknas det en betalning tillbaka. De har nu blockat mig så det får bli polisanmälan. Handla inte med detta oseriösa företag.

21 kwietnia 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Tyvärr inte nöjd

Varit nöjd i flera år men tyvärr fick jag för andra ggr ett par skabbiga plantor, förra gången skickade de en ny planta men denna gång skulle den placeras ut för att se om den överlevde. Inte den kvalitén jag är van med och förväntar mig. Tog väldigt lång tid att få varorna samt att få svar. Trist när man varit kund i många år men då får jag chansen att testa nåt nytt företag.

23 kwietnia 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Om man fick ger noll stjärnor skulle…

Om man fick ger noll stjärnor skulle jag har gjort det.

Beställde varor från dem som ”fanns på lager”. Skulle har skickats inom en vecka. Men en vecka senare, inte skickat.

Fick bara chatta med en bot.

Mycket mer som jag kan skriva om den ”diskussion”, men nu orkar jag inte.

Nej. Falsk lager statusen. Handlar inte här. Oseriösa!

22 kwietnia 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Företaget ljuger mig rätt upp i ansiktet

Teknikstrul hos företaget gjorde att jag efter två försök gjorde ett tredje där jag betalade med swish. Men alla tre beställningarna bekräftades dagen efter och jag bad att de två första skulle annulleras (det är rätt lätt att se vilken som är den tredje i ordningen pga av serienummer) och skrev också ut vilka ordernummer det gällde. Jag fick sedan en leverans som saknade flera varor som jag alltså redan betalat för. Då svarade Odla.nu att de makulerat också den order som redan var betald eftersom en annan beställning också registrerats som swishbetald. *Tar mig för pannan* Jag har pratat med min bank och det finns EN registrerad swishbetalning på 709 kronor till Odla.nu och jag har fått varor för 506 kronor. Företaget ljuger för sina kunder, har inte återkommit om återbetalning (efter en vecka) eller velat komplettera odern med de redan betalda men uteblivna varorna.

14 kwietnia 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 3 z 5

Långsam frakt och kundtjänst svarar inte

Beställde små planteringskrukor och odlingstråg för 10 dagar sedan. Vid beställning stod det att allt var i lager, vilket gjorde att jag förväntade mig snabb leverans.

Jag fick orderbekräftelse vid köptillfället, men har inte fått någon uppdatering sedan dess. Inget mejl om att ordern är skickad.

Jag har kontaktat kundtjänst för att fråga om status, men får inget svar alls.

Däremot verkar de ha tid att uppdatera sin Instagram med nya blommor och växter de fått in i lager…

Frakten ligger dessutom på 79 kr, vilket är det högsta jag sett bland odlingsbutiker online.

Det går snabbare att beställa från Kina (Shein, Temu) än härifrån och då blir man dessutom uppdaterad.

Rekommenderas inte…

Uppdatering: kort efter att jag skrev så skickades varorna och jag fick svar från kundtjänst. Leveransen kom dagen efter och det var bonusfröer i paketet. Jag fick dock aldrig någon avisering om att paketet kunde hämtas ut…

14 kwietnia 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 2 z 5

Sen leverans och utgången fröpåse

Beställde vattenkanna och en blomlåda i zink. Väntade leverans men hörde inget förrän jag själv skrev och frågade när det kommer. Fick då svar att blomlådan var slut. När kannan kom fick jag en gammal fröpåse som bonus, datum låg mellan 2022-2025 dåligt av en trädgårds webshop att skicka gamla fröer!!!

24 marca 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

Vintergäck-lökar

Köpte vintergäck-lökar. Lökarna kom väl förpackade och verkar vara av bra kvalitet. Nu måste jag vänta till våren för att se resultatet.

13 września 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Halvdöda blommor

Jah fick halvdöda blommor. Nu återstår det att se om de överlever, har försökt det mesta men det ser inte ljust ut. Riktigt tråkigt med tanke på pengarna man lägger ut men att man då får någon form av tredje eller fjärdehandssortering...

2 czerwca 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 4 z 5

Handlade i butiken i Viby

Handlade i butiken i Viby. Fick snabb hjälp av en mycket vänlig och trevlig medarbetare direkt. Produkterna jag köpte höll verkligen bra kvalitet och till ett bra pris.
De har ett stort sortiment av det mesta man kan behöva som hobbyodlare.
En köpupplevelse är givetvis personlig men jag tappade hakan när jag läste alla dåliga omdömen här. Känns i hög grad missvisande.

26 kwietnia 2025
Opinia niezależna

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Firmy mogą prosić o wystawienie recenzji za pomocą automatycznych zaproszeń. Te oznakowane jako zweryfikowane, dotyczą prawdziwych doświadczeń.

Dowiedz się więcej o innych rodzajach recenzji.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej