Odla.nu Recenzje 154

Wynik TrustScore: 1.5 na 5

1,6

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 4 z 5

Blev först orolig när jag läste omdömen online när min order tog väldigt lång tid. Men den kom fram i fint skick, packad med mkt emballage och exakt de produkter jag beställt. Leveranstiden var den so... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

Jag beställde tre saker. De har tagit betalt för allt. Den viktigaste varan har de dock inte skickat, utan bara skrivit "slut" flr hand på följesedeln. Inte ett ljud om att jag ska få pengarna til... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

Beställt för 14 dagar sedan. Fortfarande ingen leverans eller uppdatering. Har mailat men inte fått svar. Rekommenderar inte. Uppdatering 4/6: det har nu gått 3 veckor sedan jag beställde och har... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

Jag köpte ett antal plantor som kom i början av april. Två växter var i dåligt skick varav den ena dog dagen efter. Kontaktade Odla som sa att de självklart skulle betala tillbaka pengar till mig via... Zobacz więcej

Informacje dotyczące firmy

  1. Media i wydawnictwo

Informacje przekazane przez różne źródła zewnętrzne

Sveriges största trädgårdssajt. http://shop.odla.nu


Dane kontaktowe

  • Storgatan 8, 280 10, Szwecja

  • odla.nu

1,6

Bardzo słaba

Wynik TrustScore: 1.5 na 5

154 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

Brak historii zapraszania do wystawiania recenzji

Ta firma nie zaprosiła klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne

Nie odpowiedziano na negatywne recenzje

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 1 z 5

Kundservice ljuger?

Hade jag kunnat hade jag inte gett dom en enda stjärna.
Beställning och betalning 1mars.
16mars kontaktar jag jag kundservice om att inga varor har kommit och jag har inte ens fått ett ordernummer av dom insåg jag då.
Dom svarar att "vi ser att din beställning är gjord via cdon" , vilket är en otrolig konstig lögn.

För det första gick vi specifikt in på deras sida, klickade in alla bokstäver själva.
För det andra så är vår betalning gjord via Klarna och cdon har Qliro, inte Klarna.

Jag gissar att vi aldrig kommer att se röken av varken pengar eller frön.
Lesson learned.
Köp aldrig från dom.

Jag ger aldrig omdömen men jag hoppas att någon läser det här och avstår så dom kan sluta up med sin scam.

16 marca 2023
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Oseriös aktör.

Efter en chatkontakt idag 31/1-23 med Tomas, som hade väldigt svårt för att svara på en enkel fråga ang. rabattkod, och efter att jag varit inne här på Trustpilot och tagit del av alla de negativa omdömen, så raderade jag min varukorg a 1.359 kr. Har själv aldrig handlat av Odla.nu tidigare, men anmält mig för att få deras utskick, vilket jag nu också annullerat. Har de fått ett så dåligt rykte om sig, och inte kan svara upp till det goda renome som de antyder att de har, då chansar iaf inte jag på att lägga en beställning hos dem. Det finns andra bra aktörer med digra utbud på marknaden idag, som också ombesörjer snabba och bra leveranser fraktfritt vid ett visst uppnått belopp. Tror att de är Tyskägda. (;

31 stycznia 2023
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

Fina smultron och jordgubbar

Köpte smultron och jordgubbar som såg väldigt mycket finare ut än de som fanns i butikerna här. Hade lite strul med att paketet ej kunde levereras dit jag valde men fick bra bemötande från kundtjänst så är väldigt nöjd.

2 listopada 2022
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Kunde inte leverera

Jag valde att handla växtbelysning av Odla.nu trots att de inte var billigast. De hade allt på lager, kunde ta betalt med Swish och göra hemleverans (mot extra avgift). Smidigt och bra.

Men jag fick aldrig mina grejer. PostNord spårning visade att hemleverans hade skett, men på helt fel ort. Kundservice gav ingen kundservice. Till slut begärde jag att köpet skulle hävas och jag skulle få pengarna tillbaka, vilket jag också fick.

Senare ombads jag delta i en kundundersökning för de "vill bli bättre". Men när jag försökte öppna länk till undersökningen fungerade den inte. Pinsamt...

24 października 2022
Opinia niezależna
Oceniono na 2 z 5

Njäää...

Plus: utbudet, priserna,seriös betalning, snabb leverans
Minus: växterna ser mild sagt hängiga ut, dom lever men det är det, fast jag hämtar ut dem direkt. Vissa har angrepp. Inte alltid uppmärkta heller, så man får gissa lite... Kommer köpa hos andra i framtiden.

12 sierpnia 2022
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Otroligt dålig kundservice

Beställde hallonbuskar samt lite fröer. Buskarna plockades bort från ordern då de tydligen tagit slut, men inget sades. Så jag fick istället betala mycket frakt för lite frön, då ordern redan skickats...

Väldigt dålig kundservice också, som erbjöd mig att beställa hallonen på nytt (och då betala frakten IGEN) men (citat) "de är just nu slut, så vi kan inte sälja dem"
Varför skulle jag vilja beställa något de inte kan sälja?! Och varför skulle jag vilja betala fraktavgiften IGEN, framförallt när det inte ens finns några garantier att jag får de varor jag beställer?

Nej tack.

4 sierpnia 2022
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

Fungerade bra…

Det tog lite tid men allt fungerade bra och växten var bra packad och var hel och fin vid ankomst. Tack!

8 lipca 2022
Opinia niezależna
Logo Odla.nu

Odpowiedź od Odla.nu

Vad kul att du är nöjd, tack för att du handlar hos oss på odla.nu!

Oceniono na 1 z 5

Det går inte att ringa till Odlanu och deras mailservice svarar inte på frågorna.

Jag beställde två stycken ordrar från odla nu. Den ena skulle gå till min syster i Sundsvall och den andra till Stockholm. Odla nu blandade ihop namnen på paketen. På orderbekräftelsen var det rätt så jag hade gjort rätt. Skrev till support på odla-nu 10 gånger fick bara dumma svar. Den enda som kan ändra namnet på ett paketet är odla nu. Det är helt hopplöst att med deras kundservice och det finns ingenstans att ringa. Jag fick tag på telefonnummer via PostNord till odla nu.
Den som svarade lovade att försöka se till att namnen blev rätt. Nu ligger blommorna vissnar på posten Jag kan inte göra någonting min syster kan inte göra någonting. Det känns helt hopplöst att ha med kundservice på odla nu att göra. Dom läser inte igenom ärendet utan svarar standardmässigt. Kunden känner sig som en idiot och får lägga ner 10 timmar på att försöka få till då ändå inte fått till det.

18 czerwca 2022
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Besviken, aldrig mer

Har beställt flera gånger och varit riktigt nöjd men de 2 senast gångerna har jag blivit riktigt besviken. Första tillfället blev jag ombedd att avvakta men då plantan var helt död så bad jag att får en ny. Fick pengarna tillbaka då plantan inte fanns kvar. Hade redan en till lagd beställning som ankom några dagar senare men den var en riktig besvikelse, 1 planta var död, 1 var halvdöd, 2/3 flitig Lisa såg riktigt risiga ut. Mailade direkt och har fått svar att jag ska ta bort den mest gula och sen avvakta 14 dagar och hör av mig sen. Ska jag avvakta och se om döda plantor börjar växa igen? Så tyvärr blev det sista gången jag handlar på Odla.nu. Trist för nåt jag varit nöjd med i flera år.

13 czerwca 2022
Opinia niezależna
Oceniono na 3 z 5

Varierad kvalitet på perenner

Varierad kvalitet på perenner. Har planterat enligt anvisningar men det fanns inget liv i några av varorna. Andra var så små så oklart om de tar sig. Endast de krukodlade håller måttet. De barrotade var bortkastade pengar.

9 czerwca 2022
Opinia niezależna
Oceniono na 3 z 5

Jag är både nöjd och missnöjd…

Jag är både nöjd och missnöjd med mina sommarblommor som jag köpte, nöjd eftersom jag fick hem en del fina plantor, någon var tom mycket fina MEN så fanns det även två skruttiga plantor i paketet, den ena levde knappt, och jag tvivlar på att den tar sig. Det blir ett avdrag i betyget pga detta, och eftersom jag inte fick någon beställningsbekräftelse även att de drog pengarna direkt när jag lämnat ordern, det normala är att pengarna dras när leveransen sker, paketet kom inom tiden de angav i kassan vid beställningen.

4 czerwca 2022
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Det verkar vara ett hasardspel att…

Det verkar vara ett hasardspel att beställa härifrån👿Fick en del av en leverans efter någon vecka, resten dök aldrig upp! Pratade med Kundtjänst 2 ggr o blev lovad leverans, men inget dök upp! Efter 1 månad fick jag en liten återbetalning o besked om att två varor var slutsålda ! och resten skulle skickas.
Ingenting kom o nu fick jag en ny återbetalning på resterande belopp! Har inte begärt återbetalning, vill hellre ha min beställning! Men en sak är säker, ALDRIG mer odla.nu 👿

31 maja 2022
Opinia niezależna
Oceniono na 3 z 5

Bra leverans, men missvisande produktbild

Jag beställde 12 st RÖDA hängpelargoner i kruka. På produktbilden är dem tydligt röda, men de jag fick hem är rosa. Så jag blev väldigt besviken, men orkar inte bemöda mig att skicka tillbaka en så stor leverans.

Däremot så var de väldigt välpackade och alla var i bra skick utom en som hade brutits av långt ner på stammen (men kommer att växa ut igen). Men det blir nog tyvärr ingen mer beställning med tanke på att jag verkligen ville ha röda.

30 maja 2022
Opinia niezależna

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Firmy mogą prosić o wystawienie recenzji za pomocą automatycznych zaproszeń. Te oznakowane jako zweryfikowane, dotyczą prawdziwych doświadczeń.

Dowiedz się więcej o innych rodzajach recenzji.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej