Blev först orolig när jag läste omdömen online när min order tog väldigt lång tid. Men den kom fram i fint skick, packad med mkt emballage och exakt de produkter jag beställt. Leveranstiden var den so... Zobacz więcej
Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej
Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej
Zobacz, co mówią recenzenci
Jag beställde tre saker. De har tagit betalt för allt. Den viktigaste varan har de dock inte skickat, utan bara skrivit "slut" flr hand på följesedeln. Inte ett ljud om att jag ska få pengarna til... Zobacz więcej
Beställt för 14 dagar sedan. Fortfarande ingen leverans eller uppdatering. Har mailat men inte fått svar. Rekommenderar inte. Uppdatering 4/6: det har nu gått 3 veckor sedan jag beställde och har... Zobacz więcej
Jag köpte ett antal plantor som kom i början av april. Två växter var i dåligt skick varav den ena dog dagen efter. Kontaktade Odla som sa att de självklart skulle betala tillbaka pengar till mig via... Zobacz więcej
Informacje dotyczące firmy
Informacje przekazane przez różne źródła zewnętrzne
Sveriges största trädgårdssajt. http://shop.odla.nu
Dane kontaktowe
Storgatan 8, 280 10, Szwecja
- odla.nu
Brak historii zapraszania do wystawiania recenzji
Ta firma nie zaprosiła klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne
Nie odpowiedziano na negatywne recenzje
Jak firma korzysta z Trustpilot
Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.
Fick 3 stycken växter i mycket dålig i…
Fick 3 stycken växter mycket dålig kvalitet i en och samma order. Jag fick lämna bilder och hade massa mail konversationer som slutade mycket otrevligt.
Växterna jag fick var mycket fina
Leverans strul
Jag beställde hemleverans men fick åka 2 h t/r för att hämta varan själv då Odla strulat till leveransen. Odla vill inte kompensera mig för bensin eller restid.
Skandalösa leveranspriser och…
Skandalösa leveranspriser och leveransalternativ. Nej, tack.
Ganska seg leverans
Ganska seg leverans. Ett par timmar efter jag beställde sänktes priset på mina varor men jag måste betala fullt pris. Då hade de inte bekräftat min order. Bara att skicka tillbaka och beställa igen så sparar jag pengar trots frakten.

Odpowiedź od Odla.nu
Strul, men bra bemötande
Det skulle ha blivit två stjärnor p.g.a. en defekt bokashihink och allt det strul och all den tid det tog att reklamera den. Men tack vare Gabriele på kundtjänst, som gjorde allt hon kunde för att rätta till problemet och till slut löste det hela på ett bra sätt (och hela tiden med ett fint bemötande och stort engagemang) så blir det fyra stjärnor. Också därför att den andra produkten jag köpte, en Harveylåda för hydroponisk odling, har fungerat utmärkt.
Superbra köpupplevelse
Superbra köpupplevelse! Beställde online på måndagen och fick växterna på onsdagen. Väldigt fint packade i hårda, skyddande plastlådor. Växterna stora och fina!
Fem stjärnor trots att det blev en stor…
Fem stjärnor trots att det blev en stor miss i leverans av en större beställning och besvikelsen var stor. MEN fantastisk service, snabba svar, inga konstigheter och fick helt nya sticklingar/plantor. Kommer absolut att återkomma.
En riktig bluff
En riktig bluff
Beställde pelargoner som på bilden såg ut som vuxna blommor. Det står till o med att de är i krukan.
Jag fick istället massa sticklingar som gick inte att skicka tillbaka.
Företaget skulle explicit vissa hur plantan ser vid leveransen ut inte som ska se ut.
Bättre i år
Bättre i år, några med rothalsröta som jag platerat ner djuot så får vi hoppas. Men saknade några tomater och min doftpelargon.
Men denna plast fyller en säck direkt finns ju wellpapp på rullar som håller plantan stabil.
Överkorsad stjärna
Hade jag kunnat sätta överkorsad stjärna så hade jag gjort. Oerhört dåligt bemötande vill inte stå för någon reklammation. Senaste leveransen hade jag beställt och betalt för 5 st svarta hyacintlökar. När jag kollade leveransen hade man bara skickat 2 st beklagade sig med att 5 st var slutsålda. Men man tog betalt för 5. Köpte i november förra året lökar på rea som levererades i slutet av november med tanke att plantera dom i höst. När jag skall plantera lökarna så märker jag att samtliga av dessa höstlökar är uttorkade slänger de flesta av lökarna och skickar bilder till Odla. Säljer man ut höstlökar efter säsong så förväntar man sig att dessa skall hålla till planteringen i september. Odla vill inte ta något ansvar att man skickar lökar av dålig kvalitet. Sista gången jag har handlat av det företaget
Olika prissättningar
Fina produkter men en aning konstigt att produkterna online är dyrare än i butiken.
När varorna kommer sitter prislapparna kvar och där är priset 30 kronor billigare än vad jag fått betala online.. Tråkigt.. Men produkterna var väldigt fina, beställde två stycken tomtar.
Sämsta upplevelse med Odla.nu och…
Sämsta upplevelse med Odla.nu dåligt kunde bemötande! Okunniga och oprofessionella medarbetare 0% samt dåligt kvalitet på fröer, växter och plantor!
Varning ⚠️
Handla aldrig från de

Odpowiedź od Odla.nu
Sämst 👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼dåligt kvalitet
Sämst 👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼dåligt kvalitet, dåligt kundbemötande, de skickar ut dåliga och döda växter! Köp aldrig där ifrån

Odpowiedź od Odla.nu
Varning för att handla här
Värt att veta att om du behöver returnera något får du fixa det helt själv. De kan inte bistå med någon kundreturfraktsedel. Det som finns som är leverans till företag kostar 255kr för 1,5 kg. Riktigt omodernt och rent ut sagt USEL service.

Odpowiedź od Odla.nu
Bedrövlig chat
Bedrövlig chat. Inget telefonnummer. Felaktiga blommor på pelargoner. Uselt verkligen
Rekommenderar
Kan verkligen inte relatera till alla de negativa omdömen som företaget har här. Det är tredje året nu som jag beställer mina sommarblommor från Odla och jag har fått välpaketerade, superfina, livskraftiga plantor varje gång! Förra året var 1/12 plantor fel, jag kontaktade då kundservice som skickade ut rätt planta direkt, smidigt. Det blir Odla.nu nästa år igen!

Odpowiedź od Odla.nu
Döda pelargoner 2 gånger i rad! eställt samma pelargon 2 gånger…
Har beställt samma pelargon 2 gånger nu. Första gången var dom ruttna och andra gången tog leveransen alldeles för lång tid så då hade dom naturligtvis frusit eftersom dom bara ligger i en plastförpackning. Bättre packning denna tid på året vore att önska! Nu beklagar dom vad som hänt och kan inte skicka nya pga att de är slutsålda. Detta hade inte behövt hända om dom lärde sig att packa och inte dränka pelargoner så de ruttnar! Aldrig mer Odla!!!
Köpte via klarna pelargonier
Köpte via klarna pelargonier , fick inget ordernummer till min emailadress, något som sker med alla andra beställningar jag gör via klarna så de kan inte skylla på klarna.
Sedan när man Mailar deras kundservice får man inte svar på det man frågar.
Man tycker ett företag som handlar med frö och blommor borde vara införstådda med när man ska skicka sticklingar tex så de inte fastnar i posten över en helg men jag väntar fortfarande på svar angående det och jag misstänkte starkt de kommer säga de inte kan råda över det. Kommer Iaf inte beställa fler gånger av dem , det får räcka nu. Extra minus för deras kundservice endast är via mail.....tröttsamt
För det första så har jag väntat på…
För det första så har jag väntat på mina frön sedan början av mars. Nu var det inte några stora pengar jag la på detta. Men skrev ikväll vid 19:09 att jag inte fått mina frön ännu. 19:14 fick jag ett Mail där Janette förklarade att mitt paket förmodligen försvunnit hos postnord och att de frön jag beställt inte finns i lagret. 19:15 fick jag en swish med återbetalningen.
Dessutom såg jag nu att när man söker på hemsidan så står det ”sponsrad” vilket gör den mer opålitlig då sånna sidor ofta är lurendrejeri tyvärr :(
Doświadczenie Trustpilot
Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.
Firmy mogą prosić o wystawienie recenzji za pomocą automatycznych zaproszeń. Te oznakowane jako zweryfikowane, dotyczą prawdziwych doświadczeń.
Dowiedz się więcej o innych rodzajach recenzji.
Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.
Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.
Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.
Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.







