Otrolig dålig kundtjänst. Mailat tre gånger men har fortfarande inte fått svar. Testade att skriva ett meddelande på deras Facebooksida, de läste men behagar inte svara. Ringde butiken dit min vara... Zobacz więcej
Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej
Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej
Zobacz, co mówią recenzenci
Lekia i Umeå.. ni borde skämmas! Under dagens besök fick jag uppleva både mästrande, skrämseltaktik och hot om reprimand. Varje gång jag varit in där är det en ny usel upplevelse. Denna dag blev de... Zobacz więcej
Otroligt dålig kundtjänst! Mejlat 3 dagar i rad utan återkoppling. La en beställning under black week, ej fått nån orderbekräftelse. MEN en faktura via klarna, så köpet har ju gått igenom. Det har n... Zobacz więcej
Otrevligaste samt konflikträdd chef! Efter att ha dumförklarat mig blockerar han min Hotmail. De vägrar kompensera ett presentkort på ca 800kr . Trotts att det pågår pandemi , nej det går inte att h... Zobacz więcej
Informacje dotyczące firmy
Dane kontaktowe
Brak historii zapraszania do wystawiania recenzji
Ta firma nie zaprosiła klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne
Jak firma korzysta z Trustpilot
Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.
Inni użytkownicy przeglądali również
Snabb leverans och barnen blev nöjda
Lita inte på öppet köp!
Vi skulle köpa en leksaksbil och åkte till närmaste Leka-butik i Göteborg. De visade sig att de inte hade bilen i lager, men hänvisade oss till en annan butik i Göteborg som hade bilen.
Två dagar senare skulle vi lämna tillbaka bilen (då det var fel bil enligt barnet), och åkte till vår närmaste Lekia butik. Då hade man sänkt priset på bilen i butiken, och vi blev tillsagda att vi bara kunde få tillbaka en summa motsvarande det nuvarande butikpriset vid retur. Det spelade ingen roll att det stod det gamla priset på kvittot.
Katastrofalt dåligt! Handla någon annan stans om ni vill ha möjlighet till normalt öppet köp!
Sämsta bemötandet jag varit med om
Sämsta bemötandet jag varit med om! Köpte digitalt presentkort till barnbarnet och förväntade mig att Lekia levererar det till leveransadressen som de fått vid beställningen. Presentkortet kommer till mig och allt Lekias kassa kundtjänst förmår är att säga "det går bra att vbf till mottagaren" - vilket inte är samma sak ur barnets synpunkt! Därefter är det bara intelligensbefriade, negativa, "läst-men-inte-förstått"svar jag får av Kundtjänsten och får själv vidarebefordra presentkortet till barnets förälder! Handla inte här, vad ni än gör! Stackars barnen som nu längre inte kan handla någon annanstans än urdåliga-lågkvalitets-Lekia!
Var här med vänner vi skulle köpa…
Var här med vänner vi skulle köpa present till familjemedlem. Eftersom vi kollade på gosedjur kommer en dam fram och skäller ut oss. Inte ens något som ”rör helst inget ni inte köper pga pandemin och att de blir smutsiga. ” Vi svarade trevligt och bad om ursäkt sedan började gå mot utgången. Jag hade tagit upp en ring som ändrar färg som jag la ifrån mig när jag kollade på gosedjur. (Vi var inte högljudda eller något). En man kommer sedan fram och skäller ut oss och undrar vad jag gjort med ringen. Jag gick och hämtade den och under tiden skällde han ut mina vänner igen. Hade jag varit där hade jag inte svarat trevligt en enda gång till. Min kompis bad om ursäkt flera gånger men han slutade inte. Otroligt otrevligt. Detta är oacceptabelt.
Katastrofal kundtjänst.
Att beställa och få leverans funkade som man kan förvänta sig idag, men när något skulle bytas blev det problem. Felet behövde filmas för att retur skall godkännas, vilket inte är så himla lätt när man felet är en walkie talke som man inte kan prata i?
Efter 10 mail fram och tillbaka med ett yxskaft så åkte jag till en butik och bytte varan, och DÄR behövdes ingen filmning utan där kunde man helt plötsligt lita på sin kund.
Skräp, här kommer jag alldrig mer att handla.
Aldrig varit med om ett så dåligt skött…
Aldrig varit med om ett så dåligt skött ärende av en kundtjänst/företag.
Beställde alla julklappar under black week.
Alla varor finns vid beställning men när det har skickats får jag meddelande på meddelande om saker som var slut på lagerhyllan. Ok jag köper det men när sakerna väl kommer så stämmer inte några levererade varor med deras beskrivning av varan. 3 varor som fanns på fakturan levererades ej och dessa var ett av meddelande som dom skickat angående slut på lagerhyllan. Däremot fanns det flera varor i leveransen som jag ej beställt och ej fanns på fakturan för betalning. Ärlig som jag är mailade jag om dom varorna samtidigt med min klagan på varorna som inte följde deras beskrivning.
Har efter detta fått skicka både bilder, film, antal mail och slutligen ordna så att deras varor återsänts till Lekia. Blev lovad kompensation för felaktig beskrivning (pysselböckerna saknade beskrivna klistermärken)
Nu gav jag upp och betalade hela fakturan och Lekia har blivit av med några kunder.
Underbar kundtjänst ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Underbar kundtjänst! Snabb leverans. Bra produktutval. Mina bästa rekommendationer ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Otrevligaste samt konflikträdd chef
Otrevligaste samt konflikträdd chef! Efter att ha dumförklarat mig blockerar han min Hotmail.
De vägrar kompensera ett presentkort på ca 800kr . Trotts att det pågår pandemi , nej det går inte att handla med presentkort via nätet så dåliga är detta företag. Handla från andra ställen med bra personal och trevligare chefer. Fy f*an vilken fegis.
Jätte dåligt kundbemötande när det…
Jätte dåligt kundbemötande när det kommer till kundservice via mejl " kundtjänst lekia
Ohjälpsamma, de skiter fullständigt i att det har varit pandemi då folk i riskzonen inte velat handla i folkbildningen, nu har ca 800kr från ett presentkort till mitt barn bara slängts i sjön tack vare ohjälpsamma företaget Lekia. Nej det går inte att handla online med detta presentkort. Jätte dåligt av detta företag . Köp leksaker åt era barn från andra företag . Dessa är otrevliga samt snåla!
Nu till black friday så har de höjt…
Nu till black friday så har de höjt priserna! skulle köpa en Nerf elite target till mitt barnbarn och priset som innan (på erbjudande) var 299 var nu över 500 dessutom fanns många av sakerna vi tittat på i katalogen som skickats ut inte alls!
inte ok nånstans kommer naturligtvis inte handla där med
detta är i butik alltså
Det här omdömet är inte för Lekia utan för Babya
Det här omdömet är inte för Lekia utan för Babya som ägs av samma företag. Det är Babya i Linköping jag tänker på. För det första hade min man och jag köpt en spjälsäng (märket Troll). När vi packade upp den visade det sig att en del var helt böjd samt att ena gaveln hade avskavd färg . När jag ringde och nämnde detta för personal på Babya blev det ett jäkla liv. Jag skulle fota de dåliga delarna, ta kort på vilka exakta delar det var i byggmanualen etc etc. Eftersom detta tydligen var en dansk säng vi hade köpt, behövde personalen på Babya prata med dansk personal. Jag tror det tog ca 1 månad att få de delar som vi behövde. Tur att jag gick över tiden! Skitdåligt! En hygglig butik hade sagt att jag skulle komma in med den trasiga sängen och få en annan i ersättning, men inte på Babya i Linköping! Uruselt!
Nåväl, puh! Nästa gång vi blev besvikna blev när vi skulle köpa en bilbarnstol. Vi hade 20 % rabatt så det var därför som vi återigen gick till Babya. När vi kom hem konstaterade vi att vi råkat köpa fel. Trots obruten kartong fick vi inte lämna tillbaka bilbarnstolen. För personalen menade att det "är så många som krockar med sina stolar och sedan lägger tillbaka dem i originalförpackningen och tejpar igen". Men va! Har aldrig hört på maken! Så trots obruten förpackning och kvitto fick vi inga pengar tillbaka! Nån som är sugen på en splirrans ny bilbarnstol? Hör av er i så fall! Ännu ett exempel på Babya i i Linköpings tillkortakommanden. Det var sista gången jag handlade i den affären! Undvik denna butik!
Fruktansvärd kundtjänst på…
Fruktansvärd kundtjänst på reklamationssidan. Uppkäftig personal har heller inte bytt trasig produkt som gavs i present till 6 åring 16/10-21 snart en månad har gått och de kräver nya bilder videos fast vi skickat massor HANDLA INTE HÄR
0/5 -Säljer trasiga leksaker
0/5 -Säljer trasiga leksaker. Skickar leksaker där tom orginalkartongen är trasig. Går i princip inte att reklamera då man ska fota, sen filma, helatiden ha löpande kontakt med ftg, sen eventuellt få en fraktsedel. Du ska själv skicka tillbaks allt i emballaget som varan kom i (lekias postkartong, som man kanske inte alltid sparar om man köper ex julklappari tid) och då vänta Lekias sk granskning för att veta om du får pengarna tillbaka inte. Leksaken måste enligt Lekias mail "vara i fullgott skick"... Utöver detta har du givit ditt barn trasiga leksaker i present vilket är alla föräldrars mardröm! En reklamation är en reklamation, enligt svensk lag men det är ingenting som Lekia följer.
Både jag och min syster känner oss oerhört lurade. Tråkigt!
Svårt att hitta något prisvärt
Det är oerhört svårt att hitta något som känns prisvärt på Lekia vilket gör att det alltid slutar med att man beställer online till slut. Att hitta en vettig sista-minuten-present till ett barnkalas runt 100 kr är alltid hopplöst, om man inte vill köpa en liten bil. Däremot helt okej om man vill ha lite dyrare presenter (300 kr eller mer) och man inte bryr sig att samma present ofta finns 50-100 kr billigare online.
Beställt en gosedjur och fick en som…
Beställt en gosedjur och fick en som inte är samma som syns på bilden i deras sajt. Fick ingen hjälp av kundtjänsten, är inte nöjd!
Otrevlig personal
Otroligt otrevlig kassörska. Jag & min syster kollade på olika leksaker som present till en kompis bara. Vi kommer inte tillbaks på ett bra tag. Jag skulle vela ha bättre & snällare service. Kassörskan hade inget tålamod & var typ sur?
Skaffa bättre personal som har tålamod med barn tack.
Dodo dodo dodo
Snabbt och bra
Bra, snabb och smidig hemsida. Leverans till dörren dagen efter beställning!
Aldrig beställt något från Lekia.se men…
Aldrig beställt något från Lekia.se men i de fysiska butikerna har man handlat en och annan gång. Dessvärre är majoriteten av leksakerna som Lekia säljer av väldigt dålig kvalitet och slutar fungera, går sönder eller liknande. Visserligen har de leksaker som är av mer kända märken och som då har bättre kvalitet, men undvik deras egna märken eller plastiga "noname" de säljer mycket av.
Beställde under blackfriday och idag…
Beställde under blackfriday och idag kom leveransen den 7 januari 2021. Har man inte på lager så bör det inte gå att köpa online. Ett tips bara.
Doświadczenie Trustpilot
Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.
Firmy mogą prosić o wystawienie recenzji za pomocą automatycznych zaproszeń. Te oznakowane jako zweryfikowane, dotyczą prawdziwych doświadczeń.
Dowiedz się więcej o innych rodzajach recenzji.
Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.
Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.
Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.
Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.








