Alisons Automotive Group Recenzje 

130
•
Wynik TrustScore: 4.5 na 5

4,4

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 5 z 5

Lia provided outstanding service from start to finish. She was friendly, knowledgeable, and made the whole car buying experience smooth and stress free. Nothing was too much trouble, and she kept me i... Zobacz więcej

Oceniono na 5 z 5

My first ever experience with getting finance on a car the sales girl lia was fantastic she ran through everything with me made life very easy if you're ever thinking about finance on a new car gone a... Zobacz więcej

Oceniono na 5 z 5

What a great experience I've had from Alisons automotive paticularly a young lady named Lia, she was amazing helpful and a pleasure to do business with. The standard turned out by the valeted was to... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

This garage is the former Autotrade South West. Before buying a vehicle from them, I strongly recommend doing your own research and reading reviews from previous customers. My personal experience... Zobacz więcej

Informacje dotyczące firmy


Dane kontaktowe

4,4

Doskonała

Wynik TrustScore: 4.5 na 5

130 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

W ostatnim czasie nie zapraszano do recenzowania

Ta firma nie zapraszała ostatnio swoich klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne

Odpowiada na 46% z negatywnych recenzji

Zwykle odpowiada w ciągu 1 miesiąca

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

4,4

Wszystkie recenzje

(130)

Liczba recenzji w ciągu ostatnich 12 miesięcy: 130

Napisz recenzję
Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 5 z 5

Lia and Matt at Alison Automotive Group

I would just like to say massive thank you to Lia and Matt for looking after me and my partner, not only did we buy a car we brought 2 cars!!
I had a terrible experience with my previous car dealership and I was so apprehensive about doing it all over again.
Thank you both for making us feel at easy
And sending us off with cars well looked after.
I highly recommend 😊

24 marca 2026
Opinia niezależna
Logo Alisons Automotive Group

Odpowiedź od Alisons Automotive Group

It was great to meet you both and we hope you enjoy both cars you purchased.

Oceniono na 5 z 5

Excellent Customer Care

We Purchased a car off Alisons and from start to finish the process was very simple. We visited Alisons over 2 separate weekends where we were looked after by Lia. She was a very welcoming and helpful from the get go. Lia’s customer care was brilliant and we would definitely recommend others to use Alisons.

1 marca 2026
Opinia niezależna
Logo Alisons Automotive Group

Odpowiedź od Alisons Automotive Group

Thanks for the kind words James we do our best to make sure you have a smooth transaction.

Oceniono na 5 z 5

Positive

I recently purchased a car from this dealership and had a great experience from start to finish. The whole process was very smooth.

A special thank you to Lia, who was incredibly helpful throughout. She was friendly, patient, and made sure all my questions were answered without any pressure. Her professionalism and genuine approach made me feel confident in my decision.

I’m very happy with my new car and the service I received. I would definitely recommend this dealership to anyone looking for a reliable and pleasant car buying experience.

21 marca 2026
Opinia niezależna
Logo Alisons Automotive Group

Odpowiedź od Alisons Automotive Group

Great to hear you had such a great experience dealing with Lia.
Also happy to hear you are enjoying your new car and please think of us in the future if you are looking at changing.

Oceniono na 5 z 5

Ford kuga 20/03/26

The customer service is absolutely amazing Ellie made everything so easy and was vary helpful

20 marca 2026
Opinia niezależna
Logo Alisons Automotive Group

Odpowiedź od Alisons Automotive Group

Thanks Andy, look forward to seeing you on the circuit soon.

Oceniono na 5 z 5

Great experience

Very helpful team. Lia was very informative and patient with all needs. Highly recommend

17 marca 2026
Opinia niezależna
Logo Alisons Automotive Group

Odpowiedź od Alisons Automotive Group

Thanks for the kind words Glenn, we hope you enjoy your new car and hopefully can supply you another one when you are ready to change.

Oceniono na 1 z 5

I would give 0 stars if I could

I would give 0 stars if I could.
I purchased a car from Alisons Automotive on 14th December, and it has taken until now (17th March) to finally resolve the situation.
Not because of the dealership, but thanks to the incredible support from Blue Motor Finance.

Within just two days of owning the car, I started noticing serious issues. Within a week, I had it inspected by a garage, and these were only some of the findings:
• Faulty heater
• No catalytic converter
• No DPF
• Play in the turbo with visible metal wear around the housing
• Faulty windows
• Oil present in the header tank

This is not a minor oversight, this is a vehicle that should never have been sold.

I am not a mechanic, so I trusted the dealership when purchasing. It’s hard not to question whether the fact that I was a lone young female played a part in how this sale was handled. Fortunately, I do work within the motor industry, so I had support in identifying and escalating these issues.

When I approached the dealership, they offered another car, I did not want to do this as I had lost all trust in them straight away or I was told they would return my deposit but intended to deduct £1 per mile I had driven, despite the fact I live 60 miles away from the dealership. This is completely unlawful given the condition of the vehicle and the time in which I informed them that there were issues with the vehicle.

At that point, I refused to deal with them further and escalated everything to the finance company. Blue Motor Finance arranged for the vehicle to be inspected, The dealership told me I didn’t need to do this, looking back they did not want the vehicle inspected as it was illegal. Blue motor finance arranged for the vehicle to be collected and taken back to the dealership. They refunded my finance payment, compensated me £200, and when the dealership failed to return my deposit within the given deadline, they stepped in and refunded it themselves.

So thank you to Blue Motor Finance, your service was outstanding.

As for Alisons Automotive, selling a car in this condition and then attempting to penalise the customer for returning it is completely unacceptable. I have been without a car for over 3 months and they just did not care. The whole situation has caused me a great deal of stress and I feel sorry for customers who have bought cars and paid in full for them. I would strongly advise anyone to avoid this dealership.
This dealership used to trade under the name of Autotrade Southwest and after some research a lot of legal action was taken against them, now trading as Alison’s automotive group, this company needs to be shut down. CONMEN!!!!!!
***** THEY HAVE RELISTED THE SAME CAR FOR SALE AGAIN, 3 WEEKS AFTER RETURNING THE CAR. BMW 3 SERIES, 2012 2.0 320d ED EfficientDynamics Euro 5 (s/s) 4dr
I very much doubt all of the problems have been fixed as there was so much wrong with it, probably better off as scrap.

Replying to Alison’s automotive -
I also have photo/text evidence of unlawful charges trying to be made when I wanted to return the car WITHOUT the finance company being involved, you left me no other choice as I would have not received my full deposit which I paid. I only received my deposit because the finance company had put it through after they called me asking if you guys had sent it to me yet… NOPE!
You sell dodgy cars and have been doing so for a long time, you guys will never change and the business needs to be closed down.

17 marca 2026
Opinia niezależna
Logo Alisons Automotive Group

Odpowiedź od Alisons Automotive Group

Thank you for taking the time to leave your feedback. We are sorry to hear you felt dissatisfied with your experience, and we take all customer concerns seriously.
We would like to clarify, for the benefit of anyone reading this review, that upon being made aware of your concerns we acted promptly and in good faith. We have documentary evidence — including text messages and emails — showing that we offered you the opportunity to return the vehicle immediately for a full unwind, as well as the option to exchange the car for an alternative, more suitable vehicle.
We are pleased that the matter has now been resolved and that you received your refund. We wish you well in finding your next vehicle.
Should you wish to discuss anything further, please don’t hesitate to contact us directly.
Alisons Automotive Group

Oceniono na 1 z 5

Very poor after sales - issues with car almost immediately

We purchased a car from this dealership at the beginning of December and the experience since has been nothing but frustrating.

We made a 5 hour round trip to collect the car and there was absolutely no movement on price whatsoever. Unfortunately the problems started almost immediately. On the drive home the headlight bulb blew, meaning we had to stop at Halfords and pay over £90 to have it replaced, and it still isn’t 100% working properly.

About a week later the driver’s wing mirror glass literally blew out while I was driving, costing another £45 to replace.

I contacted the salesman and sent over photos and receipts for these issues and was told someone would get back to me. After hearing nothing I had to chase multiple times before finally receiving a call. The solution offered was either to make the 5 hour round trip back to them or pay for diagnostics myself and report back to them; which is pretty poor considering the problems started almost immediately after purchase.

To make matters worse, after some recent heavy rain we’ve now discovered the boot smells damp and musty. There is clearly a leak somewhere as mould has now started growing in the boot area.

For a car that had supposedly been checked over before sale, this is unacceptable. The after sales support has been extremely poor and the whole experience has left a very bad impression. I would not recommend based on our experience.

6 grudnia 2025
Opinia niezależna
Logo Alisons Automotive Group

Odpowiedź od Alisons Automotive Group

Thank you for your review. We are sorry to hear your experience has left you feeling this way.
We apologise that our communication did not meet the standard you deserved — we understand how frustrating it must have been not to receive a timely response, and we take full responsibility for that.
We do want to clarify that a headlight bulb and wing mirror glass are wear and tear items that can fail unexpectedly and are not always indicative of the vehicle’s condition at point of sale.
Regarding the damp in the boot, we would need to inspect the vehicle in order to properly investigate this. We genuinely want to help resolve these issues for you and would welcome the chance to make things right. Please contact us directly at aftersales@alisosnsautomotivegroup.co.uk or 01453810310

Oceniono na 5 z 5

Very helpful and accommodating

Alisons is close to where I live, but having lost my previous car in an accident, it was difficult for me to get there through the Gloucestershire countryside. But when Lia heard from me that I was expecting a long bus journey to get there, she organised for the car I had reserved at very short notice to be ready for me to drive home, all within about 24 hours. When I got there, all the staff I spoke to were polite and accommodating of my uneducated questions and made my first time buying a car by myself incredibly easy and pleasant. Lia in particular was so helpful and great to chat with, and gave me all the time I needed.

14 marca 2026
Opinia niezależna
Logo Alisons Automotive Group

Odpowiedź od Alisons Automotive Group

Always happy to help all our customers whether local or further a field.
Enjoy the new car Dominic

Oceniono na 1 z 5

I purchased a car after seeing it on Ebay

I purchased a car after seeing it advertised on eBay and travelled from Scotland by train to collect it. Before making the trip, I specifically asked about the condition of the vehicle as the description in the advert was not very detailed. I was told that “according to the age, it’s in very good condition.” Unfortunately, this turned out not to be an accurate reflection of the car when I arrived.

There was a noticeable dent in one of the doors, rust on another door corner, and bodywork damage running towards the rear wheel arch. None of these issues were clearly shown or disclosed in the advert photos. The interior headlining also had mould on it, which I had to scrub and clean myself once I got the car home.

If the vehicle had been represented accurately, I would have either negotiated the price before travelling or reconsidered making such a long journey. Based on the condition of the bodywork alone, I would have expected around £500 off the asking price.

There was also an attempt to add a £199 fee which was not mentioned anywhere in the advert, which came as a surprise when collecting the vehicle.

To be fair, Lia was pleasant and professional to deal with and kindly picked me up, which I appreciated. However, buyers rely heavily on adverts when travelling long distances, so it’s important that vehicles are represented clearly and honestly so people know exactly what condition they are coming to see.

27 lutego 2026
Opinia niezależna
Logo Alisons Automotive Group

Odpowiedź od Alisons Automotive Group

Thank you for your feedback, and we’re pleased to hear that Lia provided a pleasant and professional experience during your visit.
Regarding the condition of the vehicle, all of our listings include detailed photographs which are available to view and zoom into prior to purchase. We always encourage customers, particularly those travelling long distances, to thoroughly review the images and contact us with any specific questions before making the trip.
However, we do take on board your comments regarding the clarity of the advert description, and we will use this as a learning point to ensure our listings are as detailed as possible going forward.
With regards to the additional fee, we accept that this should have been made clearer upfront and we apologise for any surprise this caused at the point of collection. We are reviewing how we communicate this to customers prior to their visit.
We wish you well with the car and thank you for taking the time to share your experience.

Oceniono na 5 z 5

Ellie is incredibly helpful

Ellie is incredibly helpful whilst also being laid back. Let me and my husband take the car out on our own for a good long test drive, addressed concerns we had on vehicle history and also then hold on to the car longer than originally planned due to delays on selling our current vehicle. Great quick process when picking up vehicle. Highly recommend this company for buying cars

10 marca 2026
Opinia niezależna
Logo Alisons Automotive Group

Odpowiedź od Alisons Automotive Group

Thank you so much for your kind words and for taking the time to leave us a review — it really does mean a lot to the whole team here at Alison's Automotive Group.

We're delighted to hear you had a positive experience and we hope you enjoy your new vehicle. Should you need anything in the future, please don't hesitate to get in touch — we'd love to help you again.

Alison's Automotive Group

Oceniono na 5 z 5

Great experience.

Very helpful and straightforward in all our dealings, honest and direct in sorting finance and willing to go the extra mile. I’d happily buy a car from them again.

2 marca 2026
Opinia niezależna
Logo Alisons Automotive Group

Odpowiedź od Alisons Automotive Group

Thank you so much for your kind words and for taking the time to leave us a review — it really does mean a lot to the whole team here at Alison's Automotive Group.

We're delighted to hear you had a positive experience and we hope you enjoy your new vehicle. Should you need anything in the future, please don't hesitate to get in touch — we'd love to help you again.

Alison's Automotive Group

Oceniono na 5 z 5

Very impressed with the sevice at this…

Very impressed with the sevice at this dealership, in particular Lia, she was amazing, very professional and friendly without applying pressure which we appreciated. Lia kept in contact throughout and answered all of our questions. We are very happy with our car and have recommended to friends.

15 lutego 2026
Opinia niezależna
Logo Alisons Automotive Group

Odpowiedź od Alisons Automotive Group

Thank you so much for your kind words and for taking the time to leave us a review — it really does mean a lot to the whole team here at Alison's Automotive Group.

We're delighted to hear you had a positive experience and we hope you enjoy your new vehicle. Should you need anything in the future, please don't hesitate to get in touch — we'd love to help you again.

Alison's Automotive Group

Oceniono na 5 z 5

Recently purchased a second hand car…

Recently purchased a second hand car and it was a first class experience. Staff extremely helpful and pleasant and Ellie was brilliant. Nothing was too much trouble and even picked us up from the local train station. Would highly recommend.

19 lutego 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

The sales lady Ellie went above and…

The sales lady Ellie went above and beyond after having trouble waiting on my broker carloans uk to make the payment . the customer service here is 5star the vehicles are 5 star .I would highly recommend this company for you next car

17 lutego 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 4 z 5

Satisfied Customer

Sales staff, in our case Ellie, was polite, engaging and friendly. Answers to questions were promptly provided and advice was clear and concise. During handover, all paperwork was ready for signature, with Ellie assisting us throughout the entire process. Would look to use again should we need another car.

14 lutego 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

Superb service

Really impressed with the service I received, from my first visit to driving away with my new car. The guys there are so lovely, Ellie especially. Great service and communication was great even responding to messages out of hours. I will definitely be back when it’s time for a new car again.

14 lutego 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 2 z 5

Faulty car, ignored emails, and attempted unlawful charges

I'm going to break this into two parts, the sale and the aftercare.

Sale (3.5*)

The sale was pretty easy, they were firm on price but fair enough. Before the sale they had fitted a new sensor which delayed it by a week but they were upfront and honest about it. They did however brush aside my initial concerns about the condition of the car, which I wish I stuck to. An important thing to note is that if you're paying without finance you can't use a credit card, only BACS. You have far less protection for your money this way. I will also say that I feel the staff deserve an actual structure to do their business in rather than a Portakabin with a dodgy door.

Aftercare (1*)

This is where things quickly went south. As I was driving home a check engine light came on. The next day I rejected their offer to fix the car and drove it back to the garage. Alisons:

* Missed the statutory 14-day deadline to refund my money (£10k+).
* Attempted to charge me £1/mile for usage, which is unlawful under the Consumer Rights Act 2015 (Short-term Right to Reject).
* Ignored emails and calls until I issued a formal 'Letter Before Claim' threatening court action.

They eventually paid the full amount, but only after I threatened legal proceedings. Do not let them bully you into paying 'admin fees' or 'mileage' if you reject a faulty car. Do your own research and know your rights.

26 stycznia 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Wouldn’t even give a 1 star

Wouldn’t even give a 1 star!

Crazy that all the truthful reviews get removed don’t you think? I won’t stop posting..

This company is trading under a new name to hide their unlawful behaviour! Do not buy from them!! They are Autotrade south west, do your research!!!!

They are con men! Taking money and selling unlawful vehicles.

You don’t scare me and your actions won’t stop me either! Just makes me more determined , You have fraudulently ripped so many people off but One day very soon, karma will serve you!

3 lutego 2026
Opinia niezależna
Logo Alisons Automotive Group

Odpowiedź od Alisons Automotive Group

We are compelled to respond to this review in the strongest possible terms, as it contains wholly false and damaging allegations against our business. Alisons Automotive Group Ltd is a legally registered, independent company (Companies House registration number 17064098). We are not Auto Trade South West. We have never been Auto Trade South West. We have no directors, shareholders, premises, or operational connection to that business whatsoever. The claim that we are the same company trading under a new name is an outright falsehood, and one that is verifiable by anyone who checks the public record at Companies House. You are publicly accusing the wrong company of serious criminal conduct. The allegations you are making — including ECU tampering, deletion of DPF systems, and deliberately concealing vehicle faults — have nothing to do with us. We have never sold you a vehicle. We have never had any dealings with you. You are not our customer. Continuing to publish false statements of fact that identify our business by name constitutes defamation and we reserve the right to pursue all available legal remedies without further notice.
We require you to remove this review immediately.

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej