AroundAboutCars Recenzje 

103
•
Wynik TrustScore: 5 na 5

4,8

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 5 z 5

I have used AroundAboutCars for over 11 years many times, most recently this Feb. I find them to be cheap, reliable, adaptable, helpful, friendly and honest. During Covid they were fantastic. The cars... Zobacz więcej

Oceniono na 5 z 5

Auf unserer Südafrikareise haben wir 2 Mal ein Auto bei AroundAboutcars gemietet. Einmal 10 Nordosten) und einmal 5 Tage (Südwesten). Der Preis war sehr fair. Die beiden Pkw waren Mittelklassewagen un... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 5 z 5

Super angenehme und effiziente Abwicklung. Hervorragender Customer Service. Danke Kaydee. :-) Monika und Jeff machen es hervorragend. Danke auch an euch beiden. :-) Very pleasant and efficient... Zobacz więcej

Oceniono na 5 z 5

Es war nie komfortabler einen Mietwagen zu buchen. Wertvolle Tipps und Hilfe im Notfall SOFORT! Ein kompetentes, freundliches, auch deutsches Team, das 24/7 zur Verfügung steht. Die Abwicklung an d... Zobacz więcej


Dane kontaktowe

4,8

Doskonała

Wynik TrustScore: 5 na 5

103 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

W ostatnim czasie nie zapraszano do recenzowania

Ta firma nie zapraszała ostatnio swoich klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne

Odpowiada na 100% z negatywnych recenzji

Zwykle udzielenie odpowiedzi zajmuje ponad miesiąc

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

4,8

Wszystkie recenzje

(103)

Liczba recenzji w ciągu ostatnich 12 miesięcy: 23

Napisz recenzję
Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 5 z 5

The best in the game

I have been renting vehicles through Around About Cars for sometime now and have never come across any issues. They have a very good sufficient team. Always know what I need when I send a request. No doubt I can say they are the best in the country currently.

10 maja 2024
Opinia niezależna
Logo AroundAboutCars

Odpowiedź od AroundAboutCars

WOW - Thank you Thabang

Oceniono na 5 z 5

Bester Service in SA

Sehr guter Service, in english und deutsch und das Best: Du hast während der utomite immer einen Kontakt zu Verantwortlichen der Firma, sollte irgendetws passieren

9 stycznia 2024
Opinia niezależna
Logo AroundAboutCars

Odpowiedź od AroundAboutCars

Thank you Caluori

Oceniono na 5 z 5

Best car rental companies in south africa

Super Service, Preis/Leistung top, neue Autos,
schnelle Abwicklung und deutschsprachige Abteilung.
Wir sind ein Gästehaus in Kapstadt (Constantia) und buchen für unsere Gäste und privat immer über aroundaboutcars und wurden noch nie enttäuscht.
Absolut weiterzuempfehlen.

26 sierpnia 2024
Opinia niezależna
Logo AroundAboutCars

Odpowiedź od AroundAboutCars

Thank you Karin - we appreciate your support

Oceniono na 5 z 5

Fantastic experience

Renting from Aroundaboutcars was an anwesome experience!! We found our car choice online, made the request, and had a quick response. Staff were very responsive answering our questions. Staff were friendly and made us feel very welcome! Our airport pick up was quick and we had no issues on our trip with our vehicle. Dropping off the car was also quick and easy, no issues at all. Would highly recommend using this company!

12 lipca 2024
Opinia niezależna
Logo AroundAboutCars

Odpowiedź od AroundAboutCars

WOW - Thank you so much Kelly

Oceniono na 5 z 5

Best car hire company

Awesome service and friendly staff willing to help with anything. I would highly recommend them.

31 lipca 2024
Opinia niezależna
Logo AroundAboutCars

Odpowiedź od AroundAboutCars

Thank you Jon

Oceniono na 5 z 5

Von der Buchung bis ………

Von der Buchung, dem Preis- Leistungsverhältnis, dem Service (Airport pick-up), der äußerst freundlichen Staff bis zum gebuchten Auto - alles lief wie immer großartig!

Weiter so team AROUND ABOUT CARS!

Jederzeit wieder!

22 sierpnia 2024
Opinia niezależna
Logo AroundAboutCars

Odpowiedź od AroundAboutCars

Danke Nicole

Oceniono na 5 z 5

full recommendation in South Africa

I have used Aroundaboutcars a few times in South Africa , and I have experienced very competent, friendly and excellent service from them. The cars were in good shape , and I had 2 road issues ( damaged tyre) which were fixed to my full satisfaction. Communication is excellent, and they strive to serve the customers well. I have only positive interaction with them, and I fully recommend them.

1 lutego 2024
Opinia niezależna
Logo AroundAboutCars

Odpowiedź od AroundAboutCars

WOW thank you so much Matthias.

Oceniono na 5 z 5

Great service!

We have booked multiple times with AroundAboutCars and we are always very happy with their service. Great cars, always willing to assist and overall great service.
Would definitely recommend booking with AroundAboutCars!

23 listopada 2023
Opinia niezależna
Logo AroundAboutCars

Odpowiedź od AroundAboutCars

Thank you Patty - We appreciate you.

Oceniono na 1 z 5

Robbers / fraud

Paid a deposit of 160€ in rand and I physically put the money in for them to take, brought car back perfect and another €57 was taken. Contacted them and they said the money was released and due to it being a hold it was never taken. Well it was because I put in €160 and then it was gone and never showed up in my account as I didn’t use my account for 2 weeks while on holiday and didn’t use it when back we have a seperate account. Ye have people fooled and ye are very cleaver . Ye know that a hold of a certain amount won’t be declared or visible On a bank statement and that’s how ye get away with it. I didn’t receive any of them money back that ye took. Fraud!!! Ye have found a loophole as have all other companies in this trade, fraud. I wouldn’t mind I was very careful and did my homework and ye didn’t even say the car was marked or damaged ye just kept the deposit. Shame on ye and all the money we spent in yer country. Would turn you off visiting this country!

Now I have received unfair customer service and asked to provide bank statements see below. There is no deflections at all; it’s not up to me to provide evidence it’s up to ye to send an email from the bank stating the hold was released; this ye could not do. I have not received €160 back to my account as available balance after I put int he money, therefore I am down €160. All people need to do is go look at reviews of Avis who is your affiliated company and the exact same thing is happening all across the world. But of course we’re wrong. Well done!!!

1 lipca 2024
Opinia niezależna
Logo AroundAboutCars

Odpowiedź od AroundAboutCars

We immediately took up the issues that Ms O Connor had with her deposit and have spent 9 weeks trying to resolve the issue
and have been back and forth with Avis and their bankers to establish where the deposit is. We emailed Ms O Connor constantly to keep her abreast of the matter.
Ms O Connor initially accused Avis of taking her deposit and then changed the story to it being a hold.
There is documentary proof from Nedbank ( the bankers of Avis)provided to Ms O Connor that they only took the one amount from the credit card that Ms O Connor has agreed that Avis was entitled to take. Avis has repeatedly sent letters releasing the hold on her account. Ms O Connor has struggled to accept that there is a difference between a hold( block or authorisation) on an account and an actual purchase.
We have repeatedly asked Ms O Connor to provide evidence from her bankers that the money was taken or that it was not released. If you accuse a company of theft and fraud as she has done, then at least provide some proof to back up your story.
She has refused sighting security risks handing over her bank statements. This we can understand and so asked for a letter from the bank stating that Avis has her money.
Her excuse is that the bank claims they are too busy to look and so cannot assist her. They are not prepared to check if the hold was released. Seriously !!!


In desperation we at Aroundaboutcars offered to refund Ms O Connor twice her deposit from our own account if it was proven that the money was taken. Again she would not assist.
Finally we offered to refund her three times her deposit. Only more deflections.
Honestly what more could we do to assist?

We have bent over backwards to try assist Ms O Connor but she has not assisted in any way to back up her claims, instead slandering us without a shred of evidence.

Oceniono na 5 z 5

Best of the best

Best of the best! I would always recommend to Anyone and Everyone! Keep up the great work Team!

12 lipca 2024
Opinia niezależna
Logo AroundAboutCars

Odpowiedź od AroundAboutCars

Thank you so much. Hope to assist you in the future again

Oceniono na 5 z 5

One year Car Rental

We stay in Cape Town for one year and we rent our cars with Around About Cars. The Service is excellence and we really can recommend it!

4 lipca 2024
Opinia niezależna
Logo AroundAboutCars

Odpowiedź od AroundAboutCars

Thank you Lola.

Oceniono na 5 z 5

Great service from Aroundabout Cars in CapeTown and Western Cape.

Great service from Aroundabout Cars in Capetown and Plettenberg Bay. We booked from UK on the recommendation of a local and all the staff were faultlessly helpful online, despite my messing them around. We’re 5 adventurous girls who embarked on a 3 week road trip round Western Cape. Hopeless with paperwork, but AroundAbout Cars staff could not have been more helpful. Even after we almost backed over the edge at the Table Mountain car park and decided we needed a fresh clutch…… They arranged an appointment in the city and a brand new Toyota minivan was produced. I can’t remember our mileage but we ended up in Plett where we dropped the vehicle, no probs. It was helpful to have a big organisation like Europcar behind them: easy to spot! I’m hiring another vehicle there next week and I see they’re now backed up by Avis. Again, that gives you confidence…..

15 listopada 2023
Opinia niezależna
Logo AroundAboutCars

Odpowiedź od AroundAboutCars

Thank you Pip - So glad you had a good time and we look forward to assisting you again in the future again.

Kind Regards
Megan and the entire Around About Cars Team

Oceniono na 1 z 5

I hired a car when I arrived at Port…

I hired a car when I arrived at Port Elizabeth airport and understandably was told I had to pay a deposit which was fine, it worked out at £137. Upon dropping the car off in great condition and after having filled up the tank I have since noticed that I only received £56 of the deposit back which is very underhand especially as there has been no communication about why this is the case. I would not recommend this car rental company to anyone, avoid at all costs!

5 stycznia 2024
Opinia niezależna
Logo AroundAboutCars

Odpowiedź od AroundAboutCars

Good morning Grainne,
On the 5th Jan you enquired as to the difference in the refund amount, however you gave us no time to reply before posting an extremely unjust and defamatory review even although we replied the very same day explaining the charges.
For readers here was our reply to you on the 5th Jan.
Good day Grainne,

Thank you for your email.
We have just spoken to the customer relations department and they confirmed that they received your vehicle full and in good condition.
We proceeded to acquire a copy of your final invoice and I noted that proceedings were done as quoted. The supplier actually took a lower amount than what we quoted to you.

If you remember from your pro-forma invoice we advised that upon collection you would need to provide R3’728 (R2000 + R1604 + R124). From this amount, the supplier only processed R3’104 upon collection.

From the processed amount, the supplier deducted the extras (R1604 + R124) as advised and refunded you the difference of R1376 accordingly.

We have attached a copy of your final invoice for you so that you may also see a full breakdown of your deposit and refund.


In all our correspondence and confirmation of your rental we explained the charges. We pointed out that the ONE WAY fee to Port Elizabeth ( R1604) and CONTRACT fee ( R124) were extras to be charged on return. These were the extra charges deducted from your deposit. There were no hidden charges.
We reached out to you to alter or remove the unjust review but unfortunately you do not have the courage to admit your mistakes.

Oceniono na 1 z 5

Extortionate, unscrupulous, and racist

This is an agent that masquerades as a car rental company. They work with Europcar, which is an extremely extortionate company, while defending their actions. When Europcar's subsidiary company Tempest stole money a good 10 days after my rental was over (7000+ Sri Lankan rupees, which also induced a 200 rupee stamp duty charge), I confronted these unscrupulous people as I had rented my car with them - and they proceeded to block my email address! Additionally, they commented on 'my background', implying prejudice. Yes, I'm a proud Indian-Sri Lankan girl who hails from a part of the world where we always raise our politically incorrect voices especially when we're being hoodwinked - and it's not my problem that around about cars has a problem with that! They also managed to remove my negative review on Hello Peter earlier today, instead of having the courage and decency to respond! Ironically, they are strangely reviewed very positively on Google - but poorly everywhere else. If you take a closer look at most of their positive reviews on Google, they are fake, as they provide completely inaccurate information! One reviewer mentioned how great they were for accompanying him to the petrol station after the rental was over. How is that possible, when you are only meant to liaise with Europcar after the voucher has been issued? On top of that, most of the positive reviews are written by 'local guides' that provide extremely vague information, making them a good target for untrue and commissioned reviews. It is possible that this unethical car rental company will try to take this review down too. I hope they don't succeed. And if they do - good luck to whoever sees this until then!

28 września 2023
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

location de qualité et créateur de solution

Nous avions réservé une voiture auprès de aroundaboutcars à Capetown. Nous avons malheureusement été victime d'un vol de carte de crédit entretemps.
Normalement, le loueur et chauffeur doivent être la MEME personne, mon mari n'ayant plus de carte ET étant la personne qui conduisait,nous étions dans une très mauvaise situation,ne pouvant plus louer de voiture.
Heureusement ,cette société nous à trouvé une solution,nous avons eu pour un très bas prix une voiture avec km illimité et ils nous ont même déposer à l'aéroport pour notre retour.
Une équipe super,serviable,sérieuse
A recommander absolument

A really nice company with good price and solutions for every situations
thanks to them again
B de kelver

19 listopada 2014
Opinia niezależna

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej