Vavista Recenzje 

3046
•
Wynik TrustScore: 3.5 na 5

3,7

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 5 z 5

Very quick. Friendly on calls, very good communication. Price affordable even with historical with insurance in the Uk. Nothing bad to point for now. Keep doing a good job.

Oceniono na 5 z 5

Very straight forward, everything was easy to read, using the add in tabs was a lot better than most companies too as you could actually see the breakdown within the polices

Oceniono na 1 z 5

My experience with them is very awful wont recommend for anyone going forward. I have 3 years of no claim discount, yet they are insisting I use 2 years because that is what they have in their record,... Zobacz więcej

Oceniono na 4 z 5

So far so good. Tried to sell me add ons to my policy today nothing I needed. Initial quote was great price with many features. Slightly suspicious about why price so good having read some of the revi... Zobacz więcej

Informacje dotyczące firmy

  1. Firma ubezpieczeniowa
  2. Agencja ubezpieczeń komunikacyjnych
  3. Agencja ubezpieczeń mieszkaniowych
  4. Agencja ubezpieczeń na życie

Informacje przekazane przez różne źródła zewnętrzne

Looking after your health is one of the most important things you can do. At Vavista, we believe in the health and wellbeing of our policyholders. That’s why our innovative approach to car and life insurance helps you to protect against risk while also improving your health. As a Vavista policy holder, we reward you with a little extra, providing exclusive access to a wellbeing resource that helps you to stay fit and live a healthy life. Vavista offers car insurance with a number of policy options to suit a variety of clients and budgets. Comprehensive insurance offers the most extensive cover, ensuring you are protected against all possibilities. There are also a number of value added services such as extended warranty, or specialist insurance, which focuses on vintage and other specialised vehicles.


Dane kontaktowe

3,7

Średnia

Wynik TrustScore: 3.5 na 5

3 tys. recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

W ostatnim czasie nie zapraszano do recenzowania

Ta firma nie zapraszała ostatnio swoich klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne

Odpowiada na 83% z negatywnych recenzji

Zwykle odpowiada w ciągu 1 tygodnia

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

3,7

Wszystkie recenzje

(3046)

Liczba recenzji w ciągu ostatnich 12 miesięcy: 163

Napisz recenzję
Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 1 z 5

DO NOT USE- STAY CLEAR

DO NOT USE - pre inception told no docs needed, then told documents needed before 21 days after policy started so sent them and received confirmation, then on policy start date they wrote to say they were cancelling due to not receiving documents and we’d be charged. Swiftly cancelled my end and reported to FCA and action fraud. Can’t even imagine what they would do when handling claims when they can’t figure out their own systems and try to extort customers using fees that are inflicted by the companies failings and idiocy

4 listopada 2025
Opinia niezależna
Logo Vavista

Odpowiedź od Vavista

Hi, thank you for your feedback. We take customer satisfaction seriously and would like to apologise for the frustration you've been experiencing recently. We would like to take a look into this further for you. Please email your postcode and registration to reviews@vavista.com and we can assist you further. Thank you.

Oceniono na 1 z 5

Absolute con insurance company

Absolute con insurance company, I been driving 30+ years no accidents and got car insurance no problem at all, i currently changed address which I notified them they wanted £50 and now they saying they crnt insure me at my new address so only option was to cancel which then they wanted £250 cancellation fee even though it wasn’t my fault I had to cancel, they explained if I didn’t cancel my policy would be void but would still take monthly payments KEEP WELL AWAY ABSOLUTE CON

30 października 2025
Opinia niezależna
Logo Vavista

Odpowiedź od Vavista

Hi, thank you for your feedback. We take customer satisfaction seriously and would like to apologise for the frustration you've been experiencing recently. We would like to take a look into this further for you. Please email your postcode and registration to reviews@vavista.com and we can assist you further. Thank you.

Oceniono na 5 z 5

Car insurance.

Found the link on Comparison site. Price was excellent. Filled in all details quickly and easily. Unfortunately site would not process payment. Contacted customer services who went through the process again quickly. because the operative had to go through the form filing again there should have been a surcharge. But because it was not my fault the payment process wouldn't work on the website the manager greed to waive this. All in all very helpful and saved me a lot money on my car insurance.

21 października 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 3 z 5

write a review BEFORE the service even starts?

How can anyone give anyone money and then write a review BEFORE the service even starts? forgive me for being old fashioned but i hate all this online account crap, while its not because i DON'T understand how online works that i hate it, but because i DO understand, I have to give them credit when they rang me today at the worse possible time (before my service starts but after i have paid) about extras, she let me complain without interruption, for that 5 stars, however ringing in the first place no stars, if i wanted breakdown etc i would have selected it BEFORE i joined, still annoyed i had to enter a phone number to get cover from anyone, loads more calls expected now that's a no star but was same for them all.

I will only really know if theses are good IF i need to contact them due to a claim, about 15 years i switched to a company i had never heard of when i was hit by one of there members and everything was sorted within 4 weeks, dragged out my current insurer,

21 października 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

The worst insurance company

This vavista insurance company is a big mistake and deserves to be shut down, they go about extorting vulnerable customers that comes their way. They deserve no star rating at all.
They struggle to understand customer’s queries or pretend not to understand what customers need are.

They also claim what they do not earn using fraudulent policy to justify their dubious claims and thereby use credit control agencies to threaten customers

Please do not insure your car or property with them else you will surely regret it.

9 października 2025
Opinia niezależna
Logo Vavista

Odpowiedź od Vavista

Hi, thank you for your feedback. We take customer satisfaction seriously and would like to apologise for the frustration you've been experiencing recently. We would like to take a look into this further for you. Please email your postcode and registration to reviews@vavista.com and we can assist you further. Thank you.

Oceniono na 1 z 5

Take your money and don’t explain nothing!!

Would not recommend!!!!!

18 października 2025
Opinia niezależna
Logo Vavista

Odpowiedź od Vavista

Hi, thank you for your feedback. We take customer satisfaction seriously and would like to apologise for the frustration you've been experiencing recently. We would like to take a look into this further for you. Please email your postcode and registration to reviews@vavista.com and we can assist you further. Thank you.

Oceniono na 3 z 5

If its this amount of trouble taking insurance out, imagine what it would be like if you had to claim

Its probably not best to send emails inviting reviews when you cant resolve issues.
Be aware Vavista is a sister company of Go Skippy they are both subsidaries of Somerset Bridge Insurance Services. I came across them through a comparison site . I require business insurance on my personal vehicle to cover travelling to teach and attend different locations. On these trips I will sometimes take a collegue or my partner if its a week away. I declared the requirement for business use, and after been diverted to both companies websites i ensured that this option was checked and filled in. Go skippy had a fault on their system which wouldnt allow me to pay online, and to call. I rang and was told I would have to pay an admin fee of £20 for taking the policy out on line. They then informed me the businesss use on their policy would a: would only cover me for travel to oneplace of business and b: only for myself in the vehicle no passengers. I tried to clarify this wasnt for hire and reward etc. They were adamant that passengers werent covered and it was only to one place of work. To me this is the old social domestic pleasure and commuting. So its not suitable. I then went to the next quote on the list which is from vavista. Fill in all the same sections including business use. Its a dearer quote and manage to pay for the policy. I then notice in the small print on the email, they are a subsidary of Somerset Bridge Insurance services. So wonder If im going to have the same problem. I send an email asking verification in regards passengers and business locations. The first response states it covers to four different places of work. I send a second email asking again about passengers, the response comes back, no any passengers wouldnt be covered. I again reiterate its not for hire and reward and ask to make a complaint as I now have insurance, which whilst covering me, is not exactly what I need. My concern is with these companies offering chea insurance, a lot of people will have selected them, think they have business use and are covered, and may not have the full cover they think they have. After trying to raise a complaint i have had nothing back, and I wonder if i try and cancel i will have the headache of been charged for doing so.
UPDATE following a call from a nice lady from Vavista. It would appear what two people told me wasn't quite correct. Carrying of passengers is covered but tucked away in another part of the small print covering car sharing. I am now awaiting confirmation of this via email. Their business insurance only covers you for travel to and from 4 places of work though. They have taken this on board as a training issue and will hopefully clarify it on their documentation.

13 października 2025
Opinia niezależna
Logo Vavista

Odpowiedź od Vavista

Hi, thank you for your feedback. We are sorry to learn of your dissatisfaction. We take customer complaints very seriously and appreciate any feedback our customers provide to help us to continuously improve our service. If you would like to get in touch so we can investigate this further for you please email us with your postcode and vehicle registration to Reviews@Vavista.com, we can then locate your policy and assist you further. Thank you.

Oceniono na 2 z 5

Worth checking alternatives for quotes

Worth checking alternatives for quotes, do not be lazy and let it autorenew.
Wife was quoted £881.68 with a £450 excess for renewal.

on comparethemarket the same policy with Vavista was £820 with £150 excess.

spoke with the renewals team to try and get her autorenewal matched (both above prices with vavista and same broker) but was told they dont match prices .... so they lost a customer. dont pay more than you need to.

13 października 2025
Opinia niezależna
Logo Vavista

Odpowiedź od Vavista

Hi, thank you for your feedback. We take customer satisfaction seriously and would like to apologise for the frustration you've recently experienced with us. We do appreciate any feedback our customers provide so it can help us to continuously improve our service. If you would like to get in touch so we can investigate this further for you please email us with your postcode and vehicle registration to reviews@vavista.com, we can then locate your policy and assist you further. Thank you.

Oceniono na 4 z 5

They matched

Quick with quote. So far so good. Im glad somone else can beat go skippys prices. For the same price I got abit of extra cover with Vavusta unlike with go skippy. High excess to be expected. Touch wood i wont need spend it.
It also wasnt clear about courtesy car even in a comprehensive cover.

9 października 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Change of Vehicle Scam

Outrageous prices, borderline scam.
Will be contacting the financial ombudsman services over their predatory "premiums".

Have just got off the phone, having to pay a surprise premium.

Beware if you want to change your vehicle on the policy using their online portal (£35 premium instead of £50 by phone, plus a £5 'admin fee') - they make it seem as if the amount you are paying is the new monthly cost on the policy, in the payment confirmation and the "basket".

I had called up beforehand to speak to an agent, and he only mentioned a £5 admin fee, and said it would be expensive to change the vehicle by phone.

I guess they get you to use the online portal so they don't have to reveal the "premium" amount to you.

We are glad we didn't renew our policy and switched to another provider. We got full comprehensive with the new provider for less than what we were paying vavista for only fire and theft cover.

Absolutely shocking they get away with this nonsense.

6 października 2025
Opinia niezależna
Logo Vavista

Odpowiedź od Vavista

Hi, thank you for your feedback. We are sorry to learn of your dissatisfaction. We take customer complaints very seriously and appreciate any feedback our customers provide to help us to continuously improve our service. If you would like to get in touch so we can investigate this further for you please email us with your postcode and vehicle registration to Reviews@Vavista.com, we can then locate your policy and assist you further. Thank you.

Oceniono na 5 z 5

Excellent Customers services because of…

Excellent Customers services because of they follows their cancellation policies over the phone calls no matters early in the morning during the Office times they always replied over the phones. Basically Car policies shouldn't have any issues but unnecessarily Insurers makes traps intentionally which caused seriously abusive illegal issues. Should to be very active supportive not only thousands of voice mails options press the button that's all the solutions. CREDIT PREMIUM AGREEMENT committed already taken policies no others alternatives has to be paid the full amounts of AGREEMENT Monthly Installments. Terrible awful CAR INSURERS tries to threatened to the Customers through to POLICE OFFICERS but they should to know POLICE OFFICERS aren't groups of Stupid nonsense. Most of the cases u feel that near about all Services they try to abusing POLICE OFFICERS. Doing aggressive abusive violent behaviours towards Customers or Services Users like NHS LIBRARY then they threatened to called the police. Ultrasound NHS Services big pestering to called the POLICE but surprising ashamed was patient was hungerness before day since 7 PM, sat down inside the Ultrasound GP for Ultrasound but patient was is in the lists. Big instructions not having any foods this that resulted didn't have any sence groups of nonsense. According to the various categories of harrassement abusing illegal unlawfull issues I try to make my own choices own decisions not to get direct killed very simple. We Customers or services users have our own lifestyles we are very busy aswell all day sitting down and sign in the CREDIT AGREEMENT I am unable to do. If agreement Car policy cancelled doesn't matter cancelled then. At least speaking with the Customers services to know the issues. Basically reducing the Stuff all Departments all services made this plan all just Click on the LINK PRESS NUMBER 7 THOUSANDS OF OPTIONS because of stuff shortages. Raised up three double money everything but no good services. Few times I cancelled then again taken VAVISTA CAR PREMIUM because of they have Customers services. Thanks for Customers choices whatever they wants to do. 💯💥👍👍👍👍👍

4 października 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

These people are scammers

These people are scammers. They will take your deposit and 1st direct debit payment then cancel your policy effective immediately, claiming that you didn't provide info when you did. Avoid these robbers!

2 października 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Poor Customer Service and charges

I took out a car insurance policy and realised shortly after—literally within minutes—that I needed to cancel it. I contacted the company immediately after the payment was taken, well before the policy was due to start (which was still over 3 weeks away), only to be told I’d be charged a £25 cancellation fee.

I find this extremely disappointing and unfair, especially considering that the policy hadn't even started. To make matters worse, this cancellation fee was not clearly visible during the sign-up process or on their website. Had I known about it upfront, I would have reconsidered proceeding in the first place.

Charging such a fee for cancelling within minutes of purchase—before any cover begins—feels like an unnecessary penalty and poor customer service. I believe greater transparency is needed in how these fees are communicated to customers.

2 października 2025
Opinia niezależna
Logo Vavista

Odpowiedź od Vavista

Hi, thank you for your feedback. We are sorry to hear of your recent experience you have had with us regarding the cancellation of your policy and the charges that you incurred. Please note that we do appreciate this type of feedback from our customers as it allows us to investigate these problems and we will take your feedback on board. We are always looking at ways to improve our service. If you would like to get in touch so we can investigate this further for you please email us with your postcode and vehicle registration to reviews@vavista.com, we can then locate your policy and assist you further. Thank you.

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej