Music Gateway Recenzje 

650
•
Wynik TrustScore: 3.5 na 5

3,7

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 5 z 5

The social media campaign produced some very postive results that helped push the band and the project to a higher level. Communication with Music Gateway was very postive, Charlotte waa very respo... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

They increased our membership fees from a yearly rate of 10 Euros without sending any message to 150 (!) Euros, then they made it impossible to cancel the membership via their website after login - we... Zobacz więcej

Oceniono na 5 z 5

I've been working with Sam Loughlin on clearing songs for my feature since 2023. He has met every challenge that we encountered with solutions and a positive attitude and worked hard to make sure we e... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 5 z 5

Sam was really knowledgable, open and friendly when sharing his expertise in Sync licensing. He gave me a lot of ideas to pursue myself and also introduced me to the various services Music Gateway of... Zobacz więcej

Informacje dotyczące firmy

  1. Promocja muzyki i management
  2. również w kategorii:
  3. Wydawca muzyki
  4. Wydawnictwo muzyczne

Napisane przez firmę

Music Gateway is a global music industry platform built specifically to empower independent artists, bands, producers, and music professionals. Whether you're looking to distribute music to Spotify, Apple Music, and over 150 digital streaming platforms, or you need professional online mastering to enhance your tracks, Music Gateway offers a full suite of services designed to support your career at every stage. Our artist-focused platform provides access to music sync licensing opportunities, helping musicians get their songs placed in film, TV, ads, video games, and trailers. Through our exclusive music promotion services, we help increase visibility on streaming platforms and social media, driving real fan engagement and growth. We pride ourselves on being more than just a digital music distribution company we’re full label services platform for creators who want to break through the noise. Every service is tailored to support independent music, from YouTube monetization and metadata optimization, to playlist pitching and press coverage. Whether you're an emerging artist or an experienced industry professional, Music Gateway is here to help you grow your audience, earn more from your music, and get discovered. Join our global community of creators and take your music career to the next level.


Dane kontaktowe

3,7

Średnia

Wynik TrustScore: 3.5 na 5

650 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

W ostatnim czasie nie zapraszano do recenzowania

Ta firma nie zapraszała ostatnio swoich klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne

Nie odpowiedziano na negatywne recenzje

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

3,7

Wszystkie recenzje

(650)

Liczba recenzji w ciągu ostatnich 12 miesięcy: 18

Napisz recenzję
Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 4 z 5

Professional team

Professional team, the website is straight forward & super easy to navigate around / upload metadata.

15 kwietnia 2025
Opinia niezależna
Logo Music Gateway

Odpowiedź od Music Gateway

Really pleased to hear you're enjoying your Music Gateway account and the team. Thanks for taking the time to feedback!

Oceniono na 5 z 5

Excellent customer service

Sophie who saw to my case from the accounts team went above and beyond to help me with my case and it was greatly appreciated!

3 kwietnia 2025
Opinia niezależna
Logo Music Gateway

Odpowiedź od Music Gateway

Glad to hear you're having a positive experience with Music Gateway!

Oceniono na 5 z 5

Great customer service from Sophie!

The company offers a good service for artists, a lot of useful components in one place.

I was particularly impressed by the aftercare support by Sophie, she really helped me out on the technical side and was personable throughout.

9 kwietnia 2025
Opinia niezależna
Logo Music Gateway

Odpowiedź od Music Gateway

Thank you for your feedback and glad that you are enjoying the services we have to offer to independent artists!

Oceniono na 1 z 5

Unauthorized credit-card usage and changing free to paid plan without notice to me!

Signed up for a free musicgateway account in 2024 and planned to check out the possibilities later. I had to enter credit-card, but they promised to use it only as kind of identification / anti-fraud.

In March 2025 suddenly I noticed musicgateway had debited by credit card without any notice to me. Asking the support they told me they changed their plans removing free-plans - without any notice to me nor to decide if I want to change into paid-plan.

I asked the support for refund multiple times - no reaction! Obviously they are only looking for quick money and have no scruples risking credit-card frauding. I've never signed up nor agreed to paid plan nor to use my credit-card for this.

Also there is nowhere an invoice for the debit that music-gateway made. Neither the login nor support provided a valid invoice to me for my company!

--
Answer to reply of musicgateway from May 13th 2025

1.) I never agreed to a paid subscription plan (signed up for free plan) which has then been changed without notice to me.

2.) I've already asked for invoice. Its nowhere in account (which I had to close to avoid further costs). All mails and asking for invoice where never answered.

3.) I already requested for refund by e-mail to support@music***way.com and also by web-form for refunds.

They have never been answered nor there where any other reaction.

4.) I see hundreds of users being left with similar credit card usage without their notice here on trustpilot.com and google maps user feedback to MusicGateway.com.

I can only advise to all users being scammed like this to file a complaint with the police and charge back the credit card!

10 kwietnia 2025
Opinia niezależna
Logo Music Gateway

Odpowiedź od Music Gateway

Thank you for your feedback, and we’re sorry to hear about your frustration.

To clarify: Music Gateway only processes payments in accordance with the Terms & Conditions agreed to during sign-up. When we retired our free plan in early 2025, we notified all affected users in advance via email, including clear instructions on how to cancel or delete an account before any charges were made. We never charge without notice or consent.

Regarding your concern about card use: credit card details are securely stored at sign-up for verification and potential billing — but never used without the user being informed. If you didn’t see the email, we understand how this may have come as a surprise, and we’re reviewing our communication practices to help avoid this kind of situation in the future.

In terms of invoices: you're able to request downloadable invoices via support@musicgateway.com.

We’re committed to resolving issues fairly and transparently, and we appreciate the opportunity to put things right.

Oceniono na 5 z 5

Great Team, Good Communication and Support

We have been working with Music Gateway for just about a year now and they have proved to be a great team and they have really helped us navigate our way around music promotion and distribution. They are knowledgeable and supportive and we also now get very helpful post campaign statistics to help us improve and refine the strategy for future releases. We look forward to our continued collaboration over the coming months!

4 kwietnia 2025
Opinia niezależna
Logo Music Gateway

Odpowiedź od Music Gateway

Thanks for the kind words, Paul! We look forward to our continued collaboration too!

Oceniono na 5 z 5

Amazed with our first campaign

We recently worked with MG on a Spotify Promotion Campaign and we are super happy with the results. To the point where we have decided to move our distribution over to them as well as working with them on much bigger campaigns for the near future. Great Communication and Customer Service

4 kwietnia 2025
Opinia niezależna
Logo Music Gateway

Odpowiedź od Music Gateway

Thanks Steve! Big year ahead for you and the band and we're thrilled to be a part of it!

Oceniono na 1 z 5

DO NOT USE MUSIC GATEWAY!

DO NOT USE MUSIC GATEWAY!! If you're willing to pay you should be okay, but the company is very scammy by nature, My account got automatically upgraded to a paid account when I didn't ask for that just because they decided to stop free account so they then get loads of money from people who have forgotten they have a free account and don't see the email. When I tried contacting them I got an automated response saying we no longer use this support email, so the only option was an Ai chat bot. This company is money grabbing and cares very little for customer respect, trust and service.

3 kwietnia 2025
Opinia niezależna
Logo Music Gateway

Odpowiedź od Music Gateway

We’re sorry to hear you feel this way, and we appreciate you taking the time to share your feedback.

To clarify: when we retired our free plan, we notified all users in advance via email with clear instructions on how to cancel or delete their account before any billing occurred. We understand some users may have missed that email, especially if their account hadn’t been accessed in a while, and we’re reviewing ways to improve communication in these cases.

Music Gateway does not charge users without notice or consent. All billing is handled transparently and in accordance with the Terms & Conditions agreed to at sign-up.

We’re also sorry if you experienced confusion when reaching out to our support team. Our main support address (support@musicgateway.com) is active and monitored, and we’re always happy to assist users directly beyond the website chatbot.

We’re committed to supporting artists with fairness and transparency, and we’re always open to feedback that helps us do better. If you’d like us to review your account or provide further support, please don’t hesitate to reach out.

Oceniono na 5 z 5

Excellent Collaboration

I've been working with Sam Loughlin on clearing songs for my feature since 2023. He has met every challenge that we encountered with solutions and a positive attitude and worked hard to make sure we ended up with the pieces we wanted, and has remained helpful and responsive as small questions come up as we prep the film for distribution. My only regret is not hiring him earlier!

2 kwietnia 2025
Opinia niezależna
Logo Music Gateway

Odpowiedź od Music Gateway

Thank you for the stunning review, Rebecca!

Oceniono na 5 z 5

Great company

Great company, great people and great communication.

31 marca 2025
Opinia niezależna
Logo Music Gateway

Odpowiedź od Music Gateway

Thank you so much!

Oceniono na 1 z 5

Stay Away from Music Gateway

After signing up to their website to see what Music Gateway had to offer ahead of an EP release, I quickly realised their services were not for me. I only signed into the account once, and that was in 2023. Fast forward two years later, and they “upgraded” my free account to a premium account, which in turn charged me £25. When emailing them to ask for a refund, I assumed it was just a mistake on their part. They explained they no longer offer a free service and that they had emailed me explaining the upgrade was opt-out only; meaning if I didn’t delete my account, they would assume that they could take £25 off me. I did not receive that email nor did I consent or need the service.

The decent and honest way to remove the free service would be to suspend all the features of their service until the customer decided on the upgrade to the paid-for service.

However, the route they chose is completely unethical, possibly illegal, and seems to me like they were looking to make a quick buck off their pool of customers. They refused a refund under the grounds that this practice was stated in their Ts&Cs. My bank has blocked them and will be investigating further.

Furthermore, I cannot access my account to cancel my account due to a pop-up requirement asking me to link my artist page to my profile, which is a prerequisite to be able to use their site. I don’t have an artist account to link it to. So they seemingly have made it impossible for me to be able to delete the account. They provided a support email; however, when you email that, they say that particular inbox is not monitored and that I should use their AI customer service bot, Luna. The BOT is only accessible via their website, which, as I said above, is inaccessible to me.

Looking at Trustpilot, Facebook, and Google reviews, it seems that I am one of possibly 100s of people who have lost money over this.

To those people who check these reviews before signing up for a service, consider this. Do you really want to work with a company that would do something like this?

20 marca 2025
Opinia niezależna
Logo Music Gateway

Odpowiedź od Music Gateway

Thank you for sharing your experience, we’re genuinely sorry to hear about your frustration.

To clarify for others reading: when we made the decision to discontinue our free plan, we emailed all users well in advance with clear information about the change, including instructions on how to cancel or delete accounts before any billing took place. We understand that not everyone saw that message, particularly if an old or infrequently used email was tied to the account, and we’re reviewing how we can improve communication in situations like this.

Music Gateway only processes payments in accordance with the Terms & Conditions agreed to at sign-up, and we never charge without prior notice.

Regarding account access: users should not be required to link an artist page to delete their account. If you were unable to access your account, our support team would have been more than happy to assist you directly. Please rest assured that support@musicgateway.com is monitored and active and not limited to our website chatbot.

We are an artist-focused company that takes pride in supporting independent creators, and we take all feedback seriously, especially when it helps us improve.

Oceniono na 5 z 5

Great company

Guys ran a great promo campaign, great to work with such professionals and would highly recommend

12 marca 2025
Opinia niezależna
Logo Music Gateway

Odpowiedź od Music Gateway

Thanks for your feedback!

Oceniono na 1 z 5

'The company that steals from poor people'

Absolute scam! I tried this for one time last year in July for a free master. It didn't work and I didn't end up with the master. I cancelled and never used the website again. 8 months later in mid March, after not even logging into my account and having no correspondence with me at all, £17 is taken (stolen) from my account. I check my emails to find one from Music Gateway saying that they're cancelling their free model and moving me onto a paid model (which I did not consent to). Then they will start charging me if I didn't reply to the email. Surely, this isn't legal? I did not even see the email and with no confirmation from my end, they took the money from my account using my bank details I signed up to their free offer for (which I cancelled right away). Do not trust this company, it seems like a clear breach of data protection, using my bank details to charge me for something I did not consent to. A completely unethical company and I will be spreading the word to all of my music contacts and social media about this. I am absolutely disgusted at this company's practice. Please, do not even try this thieving company.

They say to contact their support but then deny your refund saying that they sent the initial email (that they did not receive confirmation from). Absolute thieves!

**Update - This company most definitely do take money without prior consent, just read the other reviews. Music Gateway don't seem to understand that what they did was wrong. Avoid like the plague!

27 marca 2025
Opinia niezależna
Logo Music Gateway

Odpowiedź od Music Gateway

Thank you for sharing your experience. We’re sorry for the initial frustration this caused, but we’re glad we were able to resolve things with you directly.

To clarify for others reading: Music Gateway does not charge users without prior notice or consent. When we discontinued our free plan, all users were notified in advance via email with the option to cancel before any billing occurred. If you signed up using an old or inactive email, we understand how this may have been missed and we’ve taken that feedback onboard to improve how we handle future communications.

We also want to reassure everyone that any billing information collected during account creation is handled securely and in full compliance with data protection regulations.

We’re committed to supporting independent artists fairly and transparently, and we always encourage anyone with concerns to reach out to support@musicgateway.com as in this case, we’re more than happy to help.

Oceniono na 5 z 5

New Partnership

I met with Lee Graves regarding my new account. Lee was extraordinarily knowledgeable and helpful in explaining key features of MusicGateway and how to implement them for my artists. I am ecstatic about this new partnership.

27 marca 2025
Opinia niezależna
Logo Music Gateway

Odpowiedź od Music Gateway

So pleased to hear you've enjoyed your experience so far! Thanks for the feedback.

Oceniono na 1 z 5

Scam Gateway

I used to have a free account with Music Gateway and quite enjoyed the platform in the beginning.

However, I haven't used it for two years + now, so imagine my surprise when I received an email telling me I had to 'opt out' or they'd start charging me £25 a month. Surely the ethical thing to do would be to get people to... opt in!? Radical, I know.

I attempted to 'opt out' but their website had a pop-up that required me to click that I agreed to a new pro account and to import my artists. I couldn't click off it to navigate the rest of the site. Why would I do this when I no longer use my account and want to opt-out?

So anyway. I was charged £25. I requested a refund. They refused. Thankfully my bank agreed and gave it back to me.

Incredibly unethical business practice and outrageous that they refused a refund despite being given clear evidence as to why they shouldn't have charged me.

If you've had a similar experience, speak to your bank.

19 marca 2025
Opinia niezależna
Logo Music Gateway

Odpowiedź od Music Gateway

Thank you for sharing your experience, we're sorry to hear you were left feeling this way.

To clarify, when we made the decision to retire our free plan, we notified all affected users in advance via email, with clear information on the change and how to cancel or delete their account before any charges were applied. This approach was in line with the Terms & Conditions agreed to at sign-up and consistent with standard subscription practices.

We understand your frustration if you were trying to cancel but encountered technical issues. Our support team is always available to help in cases like this, and we’re sorry if you felt that your request wasn’t handled as you expected.

We’re glad to hear the issue has since been resolved, and we’ll continue working to improve the user experience and communication around any future changes. If you’d like to share more feedback or discuss your experience further, feel free to reach out to us directly at support@musicgateway.com.

Oceniono na 1 z 5

Terrible company

Terrible company. Signed up for a free account a year ago and they have charged me for a paid account. They change their t&c’s to suit themselves, genuinely avoid at all costs.

27 marca 2025
Logo Music Gateway

Odpowiedź od Music Gateway

We’re sorry to hear about your experience and appreciate you taking the time to share your feedback.

To clarify, Music Gateway does not charge users without notice or consent. When we discontinued our free plan, all affected users were notified in advance via email with clear instructions on how to cancel or opt out before any charges were made. All billing is processed in accordance with the Terms & Conditions agreed to at sign-up and these are not changed retroactively or without user agreement.

We understand that unexpected charges can be frustrating, especially if you haven’t used the platform in some time. If you believe there’s been an error or if you’d like assistance with your account, please reach out to support@musicgateway.com.

Oceniono na 5 z 5

Great teamwork!

Lee and Charlotte have done an excellent job in communication and really are a pleasure to work with. Lee has always been on point and is very understanding and empathetic in this space! Music Gateway definitely has a great team in these departments for sure!

25 marca 2025
Opinia niezależna
Logo Music Gateway

Odpowiedź od Music Gateway

Thanks for the kind words, Mr Murray! We look forward to our continued work together!

Oceniono na 5 z 5

I highly recommend Sophie Small from Customer Service

I had an account issue with a payment and Sophie Small from Customer Service was super helpful and quick to resolve the situation. Emails were quick and efficient and she was nice and friendly.

25 marca 2025
Opinia niezależna
Logo Music Gateway

Odpowiedź od Music Gateway

Thanks so much for the kind words, Veronika!

Oceniono na 5 z 5

Amazing communication, great team

Amazing communication, and you can tell that they really care about the artists.

Whenever I had any questions, they were there to support, and I feel my music is safe with MG.

They offer a lot of different services on the side as well, which can massively help your release if you wanted to go that route!

26 marca 2025
Opinia niezależna
Logo Music Gateway

Odpowiedź od Music Gateway

Thanks so much, Sam! Big year ahead for you and we look forward to our continued work together!

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej