The Handmade Christmas Co Recenzje 

4011
•
Wynik TrustScore: 5 na 5

4,8

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 5 z 5

Super fast delivery great quality, I have purchased the Christmas sacks before . The lined ones are even better really lovely quality. The only thing I would change would be to add a personalised nam... Zobacz więcej

Oceniono na 5 z 5

My Personalised Christmas Crackers are absolutely beautiful, thank you! They were such good value (bought two and got a discount) but they look so expensive, I am delighted and hopefully the recipien... Zobacz więcej

Oceniono na 5 z 5

Our little boy's name was one character too long for the customisation and the lovely William August in the customer service team made it so simple to get this sorted - we now have a lovely sack for C... Zobacz więcej

Oceniono na 5 z 5

Ordered a personalised Christmas sack early evening and was pleasantly surprised when it arrived the following day! Excellent service, lovely quality products. I have purchased three personalised sack... Zobacz więcej

Informacje dotyczące firmy


Dane kontaktowe

4,8

Doskonała

Wynik TrustScore: 5 na 5

4 tys. recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

W ostatnim czasie nie zapraszano do recenzowania

Ta firma nie zapraszała ostatnio swoich klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne

Odpowiada na 50% z negatywnych recenzji

Zwykle odpowiada w ciągu 1 tygodnia

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

4,8

Wszystkie recenzje

(4011)

Liczba recenzji w ciągu ostatnich 12 miesięcy: 168

Napisz recenzję
Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 5 z 5

I so like this company..the products…

I so like this company..the products they sell are completely unique and a delight to give as gifts. Easy process to purchase and always kept informed. Compliments and thanks to all at the Handmade Christmas Company.

25 września 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 2 z 5

Terrible customer experience

I placed an order on 26 July and it said a few days for delivery. I was charged for the product. A few weeks later (9 business days), I emailed to say I had not received the product or had an update. By the 20 August I assumed they must have sadly gone into administration so contacted my bank for advise and they said to raise a Visa Dispute to cover the costs as I had been charged and it had been a month and no comms or product. Once the dispute had been raised I then received a rude email from them saying they had received the dispute and had been charged £15 and "as a gesture of goodwill we are happy to share this cost with you of, meaning you would pay £7.50 and we would pay £7.50." They wanted me to cover the dispute cost when I had received no product and no comms! I replied to say I loved their product, had another sack for my daughter and raised the dispute as I was charged and then heard nothing and received nothing for a month. I declined to pay the fee and asked them to ship my order. On 1 September, over 5 weeks after placing the order, they sent the product. The product itself is beautiful and good quality.

Unfortunately although I contacted my bank to tell them they had already closed the case and issued the refund, presumably because so much time had lapsed. I contacted the company to say I would pay again for the product but would like a discount or not to pay full price as I had waited 5 weeks for the product and all this hassle. I wanted to ensure they were paid. They declined any reduction or removing shipping costs despite taking weeks to deliver the product so I ended up having to pay full shipping and price.

I would not recommend this company. I can see other customers have had the same issue.

Amendment: a few days after submitting the review they contacted me saying they would now refund me £6.25 if I removed my review. This is poor. I have declined.

15 września 2026
Opinia niezależna
Logo The Handmade Christmas Co

Odpowiedź od The Handmade Christmas Co

Dear Charlotte,

While we accept that your order took longer to arrive than it should have and have apologised for this, your account leaves out several important facts.

You first contacted us on 6 August. We replied that same day, explaining that we were operating reduced production outside the Christmas period and would dispatch your order as quickly as possible. We appreciate that you may not have seen it, but it is incorrect to state that we failed to respond or only contacted you after the dispute was raised. We received no response to that email.

Your order was dispatched on 27 August, not 1 September. The bank dispute was not withdrawn before the bank processed a full refund, despite the order subsequently being delivered. This left you with both the goods and the refunded payment, while our small business incurred an additional £15 dispute fee.

After receiving the order, you contacted us to confirm that the product was “great” and offered to pay for it again. Before doing so, you requested either a refund of the delivery charge or a reduction in the product price. We declined because the order had already resulted in a loss. You subsequently paid the original order value and were not charged any part of the dispute fee.

Your two-star review was then published only after your request for a retrospective discount was declined. Following the review, we made a further offer of a £6.25 refund as part of our attempt to reach a resolution. This represented 25% of the entire order value and was higher than the delivery-charge refund you had originally requested. You chose not to accept that proposed resolution.

We believe this chronology is relevant to anyone reading the review.

We accept that the dispatch delay was longer than it should have been. However, the suggestion that we had gone into administration or might have taken your money without fulfilling the order is wholly unfounded. The Handmade Christmas Co has traded continuously for 14 years, and we always intended to fulfil your order.

We replied to your original enquiry, delivered the product, absorbed the dispute fee and made further attempts to resolve your complaint privately.

Best wishes
Elizabeth

Oceniono na 5 z 5

Excellant customer service

Excellant customer service, excellent products. Excella t quality. Simply a great company. Delivery on point too. Been using for over 10 years and will continue to. Highly recommended

18 sierpnia 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 4 z 5

Christmas Sack for my Daughter

Ordered a Christmas sack for my Daughters first Christmas back in April 2026, didn’t receive an email from the company until the 10th of July. They explained then that someone in their team had passed away and it had a knock on to production. Then on July 16th I was contacted about a design I had picked wasn’t available but a similar one was. I have now received my Christmas sack and happy with it. Thank you.

25 kwietnia 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

Complete again …

After finding the website being unable to take my order for a personalised bauble with my wife’s name on it, for several weeks, I received an email from a kind young lady stating that the site had been closed temporarily after the festive season (to allow coworkers to take some time off and recuperate). She invited me to do one more attempt to order my bauble, now she got everything back up and running! Which I did……the lovely bauble arrived today in our home in Holland and we’re very blessed to have the four baubles for our family complete again. Can’t wait for Christmas and seeing them gracing our tree once more. Thanks so much guys!! Merry Christmas to you all.

31 marca 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

Just the BEST all across the board

Beautiful products which were beautifully wrapped in their own personal bags, well packaged to prevent any damage during delivery.
I also needed assistance due to an accidental double order. The customer service was brilliant and sorted the problem in a few minutes, including the necessary refund.
I have used this company a lot and will continue to do so for all my Christmas (and other) needs.
Thank you Handmade Christmas Co.

20 marca 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Order was fine but business practices concern me

I placed an order with this company and unfortunately won’t be using them again.

After my purchase, I became aware via social media that they regularly submit trade mark/IP complaints against other small sellers in the same space, including products that appear to have existed long before their registration. It feels less like fair competition and more like using marketplace systems to remove others.

As a small business owner myself, this didn’t sit right with me.

Based on my experience, I wouldn’t order from them again and would suggest others do their research first.

11 grudnia 2025
Opinia niezależna
Logo The Handmade Christmas Co

Odpowiedź od The Handmade Christmas Co

Hello Mark,

Thanks for your order and sorry to hear you won’t be shopping with us again.

We want to address the point you’ve raised. Like many small businesses, we deal with constant copying of our designs and branded products, especially during peak Christmas season. We have a legal right to protect our intellectual property, and we do so in the same way any responsible brand would.

We use a third-party Intellectual property agency to monitor our trademarks and make reports to platforms like Etsy. The platform then decides whether to accept or reject that report, and sellers also have a route to dispute and appeal.

We’re not interested in “removing others” for the sake of it, and we don’t have any incentive to target genuine, original small businesses.

If you have any concerns or want to discuss this directly, please contact us using the details on our website and we’re happy to talk it through.

Best wishes
Elizabeth

Oceniono na 1 z 5

Very poor service.

Very poor service.

I ordered Christmas Crackers, including personalised items, at the beginning of December in order to receive them in time for Christmas. However, the shipment to Italy only took place after Christmas, making the purchase completely unusable, as these products are strictly linked to the holiday.

I contacted Customer Care multiple times, including offering to cancel the personalised items to receive the standard ones in time, but I never received any response. While the website and products appear very appealing, when selling items so closely tied to a specific date, delivery by that date should be guaranteed or clearly communicated.

Overall, this was a very disappointing experience, and I would not recommend this website.

31 grudnia 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Poor communication

Ordered weeks ahead of requested delivery date of the 19th December 2025. No updates from them re any problems but my hamper wasn't even dispatched until three days later and apparently delivered on the 23rd when no one was there, was left outside in a car port. Their response 'The delay is simply due to an enormous volume of hampers that required dispatch.' Not my problem, order was made well in advance!

23 grudnia 2025
Opinia niezależna
Logo The Handmade Christmas Co

Odpowiedź od The Handmade Christmas Co

Hello Tony, thanks for taking the time to leave this review.

We're genuinely sorry we missed your requested delivery date. We aim to deliver on the date selected, but during peak Christmas week there can be knock-on delays in dispatch and carrier networks that mean delivery lands a little later than planned.

On this order, the tracking shows delivery on 23rd December, with a photo confirming the parcel was left in a safe location (secluded and not in public view), as no one was home at the time of delivery. We also haven’t had any report from you that the hamper wasn’t received by the recipient.

Please accept our apologies for this - we do hope that the recipient enjoyed their hamper.

Best wishes
Elizabeth

Oceniono na 5 z 5

Excellent customer service

Excellent customer service. My crackers were delivered very quickly & looked amazing. Great to have a personalised gift inside too. Thank you

24 grudnia 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 3 z 5

Christmas gift

This was a Christmas gift to my nieces who live in London and I liked the offerings and presentation and they were really happy with it. However, I'd requested delivery to be on December 23 and the delivery was attempted on the 21st when they were out at work. Instead of leaving it outside their door (or leaving a note), they came back the following day. Luckily someone was home to receive it as this was still not the correct day.
I spent a great deal of time researching the perfect hamper for them and, while I think the product is great, I'd prefer to have trust in a company that they will follow through on instructions (or at least have them inform me if this is not possible).

23 grudnia 2025
Opinia niezależna

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej