VSF Furniture Recenzje 

23
•
Wynik TrustScore: 3.5 na 5

3,3

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 5 z 5

Absolutely love L shape sofa! The quality is excellent, very comfortable and looks even better in person. The cushions are firm but still cosy, and the fabric feels really durable. It fits perfectly... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

DO NOT BUY FROM HERE !!!!!!!! Absolutely scam ! Ordered sofa on website dimensions didn't match!!!! 10cm shorter... different colour... no accepting returns!!! SEE YOU IN COURT

Reakcja na opinię

Oceniono na 2 z 5

Delivered my sofa dirty covered in blue fabric chalk, couldn’t even clean it before delivery as they claimed they hired a new member. Whoever that is should be FIRED!!!! Then sent me a fabric cleaner... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 5 z 5

Ordered a corner style sofa in chesterfield design On time delivery they said 7-10 days and delivered within the timeframe Quality was good And value for money 100 percent Thank you for the su... Zobacz więcej

Informacje dotyczące firmy

  1. Sklep z używanymi meblami

Napisane przez firmę

VSF Furniture is a UK-based furniture company specializing in stylish, made-to-order sofas, beds, and modern home furnishings. The brand focuses on delivering contemporary designs that combine comfort, functionality, and affordability, catering to a wide range of interior styles. Operating primarily online, VSF Furniture offers customisable furniture options, including corner sofas, Chesterfield designs, and space-saving solutions tailored to customer needs. The company aims to provide reliable delivery across the UK along with responsive customer support. Customer feedback on Trustpilot highlights a mix of experiences. Many customers appreciate the value for money, aesthetic appeal, and timely delivery of products. However, some reviews point to inconsistencies in product specifications and after-sales communication, indicating areas where the company continues to improve. Overall, VSF Furniture positions itself as a growing furniture brand focused on affordable luxury and modern living, with an emphasis on improving customer experience and product reliability as it expands.


Dane kontaktowe

3,3

Średnia

Wynik TrustScore: 3.5 na 5

23 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

Zaprasza klientów do wystawiania recenzji

Ta firma zaprasza swoich klientów do recenzowania niezależnie czy to dobre, czy złe recenzje

Odpowiada na 60% z negatywnych recenzji

Zwykle udzielenie odpowiedzi zajmuje ponad miesiąc

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

3,3

Wszystkie recenzje

(23)

Liczba recenzji w ciągu ostatnich 12 miesięcy: 23

Napisz recenzję
Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 1 z 5

Very disappointed with the customer…

Very disappointed with the customer service I received from this furniture company. Unfortunately, my experience was not what I expected.

I was told one thing regarding my deposit, but after they received the money, I was unable to get it back. I feel that I was misled about the situation, and the communication from customer service was extremely frustrating.

The way this was handled left me feeling that my concerns were not taken seriously. A company should be honest and transparent with customers, especially when it comes to taking and returning deposits.

Based on my personal experience, I would not recommend purchasing from this company. Do not purchase from them unless you are completely satisfied with their deposit and refund terms.

I hope the company takes this feedback seriously and improves its customer service and communication in the future.

20 września 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Ordered a couch from this vile company…

Ordered a couch from this vile company and have been fighting with the bank to get a refund for a month - they have changed their company policy on their website after refusing us a refund. I had screenshots of what the returns policy looked like before the company have changed them lucky for me! I have got a refund back through my bank after a month. Please do not purchase from this company it is absolute shambles, TERRIBLE customer service team who ignores you, invalid address on their website and invalid phone numbers.
All the reviews that are 5 star are fake. Please please do not purchase from here. They are liars and will do anything they can to avoid issuing a refund. They literally changed their website policy to steal from us.

25 kwietnia 2026
Opinia niezależna
Logo VSF Furniture

Odpowiedź od VSF Furniture

Hi Ugne Klietkute,
Thank you for taking the time to share your experience, though we have to respectfully but firmly dispute several points raised here.
On our policies: Sofista Living has not changed its returns or company policies since January 2025. We do regularly optimise and update our website's wording and layout for clarity, but the substance of our policies has remained consistent. We're happy to provide documented version history of our policy pages if needed.
On our contact details: Our business address and phone number listed on our website are accurate and current. We operate a physical showroom that customers are welcome to visit, and our listed number is fully operational — we'd encourage anyone to verify this directly.
On customer support being ignored: We take this seriously. Could you please share the specific email address or number you used to contact us, along with approximate dates? We will personally investigate this and take appropriate action with any team member found to have mishandled your enquiry.
On reviews being fake: We firmly reject this claim. Every review on our platforms is from a verified purchase and can be checked accordingly. This is a serious accusation and not one we accept without basis.
On the product itself: Your order was placed for a sofa in black, made to the measurements listed on our website at the time of order. We note that you told your bank the sofa was delivered in blue and with incorrect measurements — we simply ask that any claims made through official dispute channels are accurate and reflect what was actually received.
We're committed to resolving genuine issues fairly, and we welcome you to get in touch directly so we can look into this properly with the actual order and correspondence in front of us.
Sofista Living Team

Oceniono na 1 z 5

DO NOT BUY FROM HERE !!!!!!!

DO NOT BUY FROM HERE !!!!!!!! Absolutely scam ! Ordered sofa on website dimensions didn't match!!!! 10cm shorter... different colour... no accepting returns!!! SEE YOU IN COURT

4 maja 2026
Opinia niezależna
Logo VSF Furniture

Odpowiedź od VSF Furniture

Hello Adrian,

We take customer feedback very seriously. However, after thoroughly reviewing our records, we have been unable to locate any order associated with the name provided in this review.

As a business, we are committed to delivering products as described and handling all genuine customer concerns fairly and professionally. Based on the information available to us, we are unable to verify the claims made in this review.

Kind regards,

Sofista Living Ltd

Oceniono na 1 z 5

Very disappointed with my experience…

Very disappointed with my experience with Sofista Living Ltd.

I paid thousands of pounds for a sofa and noticed a clear gap in the sofa from the video before delivery. I raised this with them straight away, before the sofa even arrived, but I was told it was only because the sofa was not clipped in.

When the sofa was delivered, the same gap was still there. This was not damage from use — it was delivered with the fault already there. The fault was also hidden by the cushions in the pictures/videos.

Before I placed the order, communication was very quick and they were messaging regularly. After I reported the fault and sent proof, I was told to wait 48 hours. The 48 hours passed, and then they ignored my messages and calls.

They promised years of warranty and protection, but in my experience this has not been true. They have not even dealt with a fault that came from their end.

What makes this even more concerning is that after I raised the issue, their Instagram account was deleted. This has made me feel even more worried as a customer, because instead of dealing with the problem, they disappeared from the platform where I had been communicating with them.

In my opinion, this feels like a scam. I paid thousands of pounds, raised the fault before delivery, received the sofa with the same fault, was ignored after sending proof, and then their Instagram account was deleted after I complained.

Please be careful before buying from this company. I believe customers should know my experience before spending thousands of pounds. My advice is to go to a well-known, branded company where your money is safer and any faults are dealt with properly, instead of being ignored after payment.

Very poor customer service, no accountability, and no fair resolution. I am still waiting for them to take responsibility, but instead of dealing with the fault, they decided to disappear by deleting their Instagram account after I raised the issue.

5 czerwca 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Very disappointing experience. The sofa arrived with a broken leg, and I was unhappy with the size and design compared to what I expected from my order. The company claimed the sofa was a customised

I am very disappointed with my experience with Sofista Living.
The sofa delivered did not match my expectations, and I immediately raised concerns about the size, design and overall condition of the item. In addition, one of the sofa legs was broken on delivery, which raised serious concerns about quality control and inspection before dispatch.
I was informed that my £100 deposit would not be refunded because the sofa was supposedly a customised order. However, the sofa delivered appeared to be the same size and specification as the standard model advertised on the website, and I could not identify any visible customisation that would justify this claim.
I formally disputed the decision and explained that this was not simply a change of mind or personal preference. My concerns related to the condition of the sofa, the broken leg, and the fact that the item delivered did not match what I believed I had ordered.
Unfortunately, despite submitting a formal complaint and requesting a proper review of the matter, I have not received a satisfactory response. What has been most disappointing is the lack of communication and willingness to address my concerns as a customer.
Based on my experience, I do not feel that this matter has been handled fairly or professionally, and I cannot recommend this company.

16 maja 2026
Logo VSF Furniture

Odpowiedź od VSF Furniture

Dear Pariya,

We are sorry that you feel dissatisfied with your experience. However, we feel it is important to clarify several inaccuracies in your review.

Firstly, the sofa you ordered was not a standard-size sofa. The standard Luna Sofa advertised on our website measures 250cm x 150cm. Your order was manufactured to your requested custom measurements of 245cm x 210cm, making it a bespoke, made-to-order item. For this reason, your deposit was non-refundable in accordance with our terms and conditions, which are clearly stated before purchase.

You have stated that the sofa did not match your expectations in terms of size, design, and overall condition. We would like to address each of these points individually:

Size: The sofa was manufactured exactly to the measurements you requested. There was not a single centimetre difference between the agreed dimensions and the sofa delivered.

Design: The sofa delivered matched the design advertised. In fact, we have published a pinned post on our Instagram page showing both the sofa listed on our website and the sofa delivered to you. We encourage anyone reading this review to compare the two. The delivered sofa is a direct representation of the advertised product, and no material design differences exist between them.

Condition: The sofa delivered was brand new and manufactured specifically for your order. No concerns regarding its overall condition were identified before dispatch or after its return.

You have also claimed that one of the sofa legs was broken upon delivery and that this raised concerns regarding our inspection process. We take such allegations very seriously. However, we have video evidence of the sofa both before delivery and after it was returned from your property. These videos confirm that the sofa legs were intact and that no such damage was present. The same evidence has been made available in our pinned Instagram post for complete transparency.

Based on the evidence available, this was not a case of receiving a faulty or incorrectly manufactured sofa. The sofa was custom-made to your requested dimensions, matched the agreed design, arrived in good condition, and was subsequently rejected. As a result, this appears to be a change-of-mind situation rather than an issue with the product itself.

We also respectfully disagree with the suggestion that there was a lack of communication. Our team responded promptly throughout the process and typically replies to customer enquiries within minutes. We reviewed your concerns, provided explanations, and handled the matter in accordance with our policies.

At Sofista Living, customer satisfaction is extremely important to us, and we always strive to resolve concerns fairly and professionally. To ensure complete transparency, we have published the comparison and evidence publicly so that customers can view the advertised sofa alongside the delivered sofa and make their own informed judgement.

We are sorry for any inconvenience caused and wish you all the best.

Kind regards,

Sofista Living Customer Care Team

Oceniono na 5 z 5

I am absolutely delighted with my sofa

I am absolutely delighted with my sofa! It is beautiful, exactly what I was hoping for, and the quality is outstanding. The customer service was exceptional from start to finish.

Before ordering, I spent some time browsing their website and contacted their team for advice. They were incredibly helpful and guided me through choosing the fabric, the color, and even the perfect size for my space. Their support made the whole process so easy and stress-free.

The delivery was also surprisingly fast—I received my sofa within just one week! I couldn’t be happier with my purchase. The sofa is perfect, comfortable, stylish, and exactly as described.

Highly recommend both the product and the customer service. Thank you for such a great experience! 😊⭐⭐⭐⭐⭐

26 maja 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

Absolutely love L shape sofa

Absolutely love L shape sofa! The quality is excellent, very comfortable and looks even better in person. The cushions are firm but still cosy, and the fabric feels really durable. It fits perfectly in my living room and was easy to assemble. Great value for money and delivery was smooth too. I’ve already had compliments from family and friends. Highly recommend!

14 maja 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

Sofista Living

Sofista Living provided excellent service throughout the entire process. They were consistently honest and highly diligent in the level of care and attention they delivered. I would definitely recommend purchasing beds from this company. They went above and beyond to assist me in ways that other companies typically do not, demonstrating a genuine commitment to their customers and exceptional service standards.

27 kwietnia 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

I ordered a sofa from Sofista Living…

I ordered a sofa from Sofista Living and the whole experience was spot on. The quality of the sofa is excellent, exactly as described, and it arrived in perfect condition. Customer service was just as impressive — quick responses, friendly communication, and they kept me updated throughout. Really happy with both the product and the service. Would definitely recommend.

25 kwietnia 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Avoid losing your money.

Avoid losing your money.
❌❌❌
The sofa size is wrong and it is not usable because the sponge (foam) size does not match the sofa set. They do not care and keep blocking me every time I try to contact them.

7 listopada 2025
Opinia niezależna
Logo VSF Furniture

Odpowiedź od VSF Furniture

Dear Customer,

We are concerned to read your review. However, despite conducting a thorough search of our records, we have been unable to locate any order matching the details provided.

We previously requested additional information through Trustpilot over two months ago, including an order number and contact details, but unfortunately we have not received a response. As a result, we have been unable to investigate the matter further.

At Sofista Living, we take customer concerns seriously and would never ignore a genuine issue. If you have purchased from us, we kindly ask that you contact us directly with your order number, full name, or any relevant purchase information so that we can identify your order and assist accordingly.

As things currently stand, we cannot verify that this purchase was made with Sofista Living, and therefore we are unable to comment on the claims made in this review.

We remain happy to investigate and help if the requested information is provided.

Kind regards,

Sofista Living

Oceniono na 5 z 5

Ordered a corner style sofa in…

Ordered a corner style sofa in chesterfield design
On time delivery they said 7-10 days and delivered within the timeframe
Quality was good
And value for money 100 percent
Thank you for the support

10 stycznia 2026
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Do not buy from this company

I’m extremely disappointed with my experience with Sofista Living.

The sofa I received was not as shown on the website and the dimensions were inaccurate, meaning it did not match the advertised size. In addition, the sofa was supplied with incorrect legs/fixtures, which made it unusable.

I raised these issues promptly, yet the matter was never properly resolved. Communication was poor and inconsistent, with long delays and no clear ownership of the problem. They basically ignore your contact after a while. Due to the lack of progress, I raised a chargeback with my bank; even after this was declined, Sofista Living still failed to supply the sofa as ordered or resolve the outstanding issues.

Do not buy from them. It caused a lot of hassle and stress. Totally unprofessional and dishonest.

Based on my experience, I would urge others to be cautious. The product did not match the description, and the after-sales service fell well below an acceptable standard.

25 listopada 2025
Opinia niezależna
Logo VSF Furniture

Odpowiedź od VSF Furniture

Dear Customer,

We are disappointed to read your review, as it does not accurately reflect the facts of this case.

The sofa supplied was manufactured and delivered according to the dimensions stated on our website and product description. We encourage all customers to carefully review the product specifications before placing an order.

We acknowledge that the sofa was initially supplied with the incorrect leg colour due to a genuine human error on our part. As soon as this was brought to our attention, we repeatedly offered to send replacement legs in the colour of your choice at no cost. Unfortunately, these offers were declined.

As the matter could not be resolved directly, a chargeback was raised through your bank. Both parties were given the opportunity to submit evidence, and following a review process lasting over two months, the bank ruled in our favour and concluded that the order had been fulfilled in accordance with the purchase terms.

Throughout this process, we remained willing to provide replacement legs and work towards a practical resolution. We regret that an agreement could not be reached despite our efforts.

We take customer satisfaction seriously and always strive to resolve genuine issues fairly and professionally.

Kind regards,

Sofista Living

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej