National Car Finder Ltd Recenzje 

25
•
Wynik TrustScore: 3.5 na 5

3,4

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 1 z 5

I chose National Car Finder because I was recovering from a serious illness and wanted a stress-free way to purchase a vehicle. I was assured that everything would be handled for me and that... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 3 z 5

We used National Car Finder for the second time this year after previously using them a few years ago. Both times we have been happy overall with the car we received. However this time we experienced... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 5 z 5

We ordered our daughters first car from National Car Finder, which was a surprise for her 17th Birthday. Jon and team did a great job of sourcing us the car we wanted (matching the colour and spec),... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 1 z 5

Avoid at all cost I wouldn’t have given any stars if that was a choice. Jon Lee and national car finder are not fit for purpose.. arrogant rude and not contactable most of the time .. We all can hav... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Informacje dotyczące firmy

  1. Salon samochodowy
  2. również w kategorii:
  3. Dealer pojazdów mechanicznych
  4. Naprawa samochodów

Napisane przez firmę

National Car Finder National Car Finder is a UK vehicle sourcing specialist helping customers find the right car without the stress of searching themselves. We work closely with our clients to understand exactly what they are looking for — from make, model and specification through to budget — and then source suitable vehicles through our established industry network. Our aim is simple: to make buying a car straightforward, transparent and good value. We pride ourselves on clear communication, professional service and supporting our customers from initial enquiry through to delivery and aftersales. Customer satisfaction and long-term relationships are at the heart of what we do.


Dane kontaktowe

3,4

Średnia

Wynik TrustScore: 3.5 na 5

25 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

W ostatnim czasie nie zapraszano do recenzowania

Ta firma nie zapraszała ostatnio swoich klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne

Odpowiada na 100% z negatywnych recenzji

Zwykle udzielenie odpowiedzi zajmuje ponad miesiąc

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

3,4

Wszystkie recenzje

(25)

Liczba recenzji w ciągu ostatnich 12 miesięcy: 13

Napisz recenzję
Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 1 z 5

Incompetence

I chose National Car Finder because I was recovering from a serious illness and wanted a stress-free way to purchase a vehicle. I was assured that everything would be handled for me and that the car came with a six-month warranty.I had the total oposite.
The car was delivered in November, and within a week I noticed a significant oil leak. I reported this immediately. I was directed to a garage which diagnosed serious oil leaks expensive to repair. From that point onwards, I spent months chasing .
One of the most frustrating aspects was the warranty. I repeatedly asked for the warranty paperwork and was repeatedly told I should already have it, they would send again, making me believe it was then that would send it. I never received anything. After months of delays, I was eventually told that it was a third-party warranty and I was given their name and told to contact them myself. I did so and I discovered that the warranty had been registered with the wrong name and email address. Hence I never heard from them. National Car Finder was totally incompetent not investigating when I kept saying I had nothing regarding warraty. They even acknowledged that they entered the incorrect details themselves!.
I had no warranty! They could have solved this issue earlier on as I had reported the fault within days of receiving the vehicle and had spent months trying to get the issue resolved.

I have already paid around £2k in repairs, and the vehicle still has serious unresolved faults, including ongoing oil leaks. I have been advised not to undertake long-distance journeys until further repairs are completed.

What disappointed me most was not the fault itself, as used cars can develop problems, but the lack of check on their part on the warranty, not explaining more, the delays, and the fact that I was repeatedly left to manage the process myself. The service I received was the opposite of the stress-free experience that had been advertised.

I Strongly recommend to stay away from National Car Finder. I am £7000 out of pocket.

14 maja 2026
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

Marieta, thank you for taking the time to leave your review. We are genuinely sorry that you feel your experience did not meet the expectations you had, particularly given the circumstances you have described.
However, we feel it is important to clarify some of the points raised, as we do not believe the review gives a complete account of what happened.
When you first contacted us, the issue reported was a small oil leak. You also told us at the time that you were otherwise very happy with the vehicle. The car was a 2014 model with approximately 85,000 miles and had been serviced and MOT tested prior to delivery.
When you reported the leak, we tried to assist by offering to arrange an inspection through the garage we use. When the available appointment times were not suitable for you, you asked if you could use a garage local to you, and we agreed to this without hesitation. We provided the warranty provider’s details and explained that any inspection or repairs needed to be authorised before work was undertaken.
Unfortunately, after this, we heard nothing further from you for several months. We therefore reasonably understood that the matter had been resolved or was being dealt with directly through the warranty provider.
We acknowledge there was an administrative issue with the third-party warranty provider which resulted in incorrect customer details being associated with the policy. Our understanding at the time was that this arose through the provider’s system and administration. We experienced similar issues with this provider and, as a result, made the decision to stop using their services.
What we cannot accept, Marieta, is the suggestion that we simply did nothing or left you without assistance. We offered to arrange an inspection, agreed to you using a local garage, provided the warranty details and explained the requirement for prior authorisation.
The repair costs were subsequently presented to us after the warranty period had expired. By that stage, neither National Car Finder nor the warranty provider had been given the opportunity to inspect the vehicle, assess the repairs or authorise the work before it was carried out.
Like any warranty or insurance policy, the warranty has a defined period and cannot simply be extended retrospectively. An extended warranty was also available at the time of purchase, but this option was not taken.
We appreciate that you reported the oil leak shortly after receiving the vehicle, and we are not suggesting that you should not have raised the concern. Our position is that we did respond and attempted to help you deal with it through the appropriate process. Unfortunately, after you chose to use a local garage, we did not receive further communication for several months, during which time the warranty expired.
We are genuinely disappointed that, despite our attempts to help, the situation has resulted in this review. We are sorry that you remain unhappy with the outcome, but we believe our response has been fair and reasonable based on the circumstances and timeline.
If there is any further factual information you believe we have not addressed, please feel free to contact us and we will be happy to review it.
Kind regards,
The Team at National Car Finder

Oceniono na 5 z 5

Excellent service from Jon and the team…

Excellent service from Jon and the team at National Car Finder. From the first conversation, Jon took the time to understand exactly what I was looking for and kept me updated throughout the entire process.

He sourced a fantastic vehicle that matched my requirements and budget, and the whole experience was smooth, professional and stress-free. What stood out most was the level of communication and honesty throughout the journey.

I wouldn’t hesitate to recommend Jon and National Car Finder to anyone looking for a reliable, hassle-free way to find their next car. Thanks again for all your help!

27 maja 2026
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

Hi, JS

Thank you so much for taking the time to leave such a wonderful review.
We’re delighted to hear that you were happy with the service provided by the team at National Car Finder. We pride ourselves on taking the time to understand exactly what our customers are looking for and making the car-buying process as smooth and stress-free as possible.
It’s great to know that the vehicle we sourced met both your requirements and budget, and that our communication and transparency throughout the process stood out to you.
Thank you again for your kind words and for placing your trust in us. We wish you many happy miles in your new car and look forward to helping you again in the future.

Best regards,

The National Car Finder Team

Oceniono na 5 z 5

Perfect car and service

Perfect car and service

21 maja 2026
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

Thank you so much for your review, Joesef.
We’re delighted to hear you were happy with both the car and the service you received from National Car Finder. Making the whole process smooth, straightforward and enjoyable for our customers is exactly what we aim for.
We really appreciate you taking the time to leave us your feedback and hope you enjoy every mile in your new car.

Oceniono na 5 z 5

Great service and Car

National Car Finder were fabulous trying to find me the exact car I was looking for with the budget I had it came with a 6 month warranty and a full service was carried out and an MOT before delivery to my work address. Would highly recommend as took the pressure of me going round and round garages and trawling the internet. Thanks All

21 maja 2026
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

Thank you so much for your fantastic review!
We’re so pleased we could help find the exact car you were looking for whilst working within your budget. It’s great to hear the service, MOT, warranty and delivery all made the process easier and more convenient for you.
At National Car Finder, we pride ourselves on taking away the stress of searching garages and trawling the internet, so your comments really mean a lot to the team.
Enjoy your new car!

Oceniono na 1 z 5

Vehicle Dispute Complicated by Business Bankruptcy.

Vehicle Dispute Complicated by Business Bankruptcy. We purchased a car from National Car Finder in December 2025 via a fully remote sale. Shortly after delivery, we identified dampness in the boot area, signs of moisture near electrical components, and the vehicle also later developed an issue with the boot latch mechanism.

We also discovered that some of the information provided to us before purchase did not align with the V5C documentation we later received. The vehicle had been described to us as having one previous owner; however, the V5C showed us as the third registered keeper.

We raised these concerns promptly and requested to return the vehicle for a refund, but this was not agreed to. We subsequently commenced the small claims process based on our understanding of rights relating to remote sales under the Consumer Contracts Regulations 2013 and vehicle quality requirements under the Consumer Rights Act 2015.

During this process, we became aware that the business owner had entered bankruptcy. This significantly affected how the matter could progress and what practical resolution options remain available to us. Details are publicly available via the UK Insolvency Register.

We are also still awaiting the service book that we were told would be supplied. In addition, despite twice requesting that photographs be removed from social media, these remain visible after our request.

Based on our experience, we would strongly encourage prospective buyers to carry out thorough due diligence before proceeding with a purchase, including carefully reviewing documentation, requesting full terms and conditions in advance, and inspecting any vehicle in person before making payment. Buyers may also wish to consider using a payment method that provides additional consumer protection where available, such as a credit card.

19 grudnia 2025
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

Thank you for your review.
After reviewing our records, we have been unable to identify the reviewer as a customer of National Car Finder Ltd (Peterborough).
The review appears to refer to matters involving a different business and circumstances that we cannot verify. As such, we are unable to comment on the allegations made.
If the reviewer believes this review relates to National Car Finder Ltd (Peterborough), we invite them to contact us directly with their full name, vehicle registration and any supporting information so that we can investigate the matter.
Kind regards,
The Team at National Car Finder Ltd

Oceniono na 5 z 5

My third car with NCF

My third car with NCF. All promptly sourced, deliver on time and as described. Thanks again for the speedy service.

14 maja 2026
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

Thank you so much for your continued support, Tom. It means a lot to have helped you with your third car through National Car Finder. We’re delighted to hear everything was promptly sourced, delivered on time and exactly as described.
We really appreciate you coming back to us again and look forward to helping you with car number four in the future!

Oceniono na 5 z 5

National Carfinder found me my ‘Wow’ Car!

I was looking for a car that ticked lots of boxes and couldn’t have been more delighted with the professional care and attention I was given . Nothing was too much trouble and they were determined to find me the ‘wow’ they did. I am delighted and would thoroughly recommend National Carfinder. Thank you.

13 maja 2026
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

Thank you so much for your wonderful review, Angela.
We’re absolutely delighted that we were able to find your “wow” car! It was a pleasure helping you source a vehicle that ticked all the right boxes, and we really appreciate your kind words about the care and attention you received throughout the process.

Thank you again for your recommendation and for trusting National Car Finder — we hope you enjoy every mile in your new car!

Oceniono na 4 z 5

Stellar Service, Great Car

Amazing customer service and stellar experience.

Jon and his team found exactly what I was looking for, there was a few minor marks but nothing out of the ordinary for an 11 year old car, all works beautifully and I really love the car,

I have only given 4 stars as I have only had the car for 1 day and have no idea what the longevity or long term of the car will be like. But I have trust that they have chosen me a great car.

they drove nearly 4 hours to deliver the vehicles to me so distance is no issue and really gave it a great test on that drive.

I got an Audi A6 Avant and its awesome. I would recommend this company to anyone after an accident as they found me a car that I wanted and very promptly too.

23 marca 2026
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

Hi Declan,

Thank you for taking the time to leave such a thoughtful review — it’s really appreciated.

We’re delighted to hear that you’re enjoying your Audi A6 Avant and that the whole experience met your expectations, especially following your recent accident. We’re also pleased we could step in quickly after the referral from Lemonade and help get you back on the road with a car you really wanted.

As discussed, with a vehicle of this age, a few minor marks are to be expected, but we always aim to source cars that are mechanically strong and a great fit for our customers.

We completely understand the 4-star rating at this early stage, and we’re confident the car will continue to serve you well over time. If you need anything at all as you get to know the vehicle, please don’t hesitate to reach out — we’re always here to help.

Thanks again for your trust and recommendation — it means a lot.

Best regards,

National Car Finder

Oceniono na 5 z 5

Communication was very easy with them

Communication was very easy with them, taking the time to explain anything and everything to me.

Absolutely love my car! Thank you!

13 marca 2026
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

Hi Taya,

Thank you so much for your lovely review — we really appreciate it.

We’re so pleased you found everything easy and clear, and even better that you absolutely love your car!

It also means a lot to have helped your family again — a fourth car with us is hugely appreciated, and we’re grateful for your continued trust.

If you ever need anything, we’re always here to help.

Best regards,

National Car Finder

Oceniono na 5 z 5

Daughters first car

We ordered our daughters first car from National Car Finder, which was a surprise for her 17th Birthday. Jon and team did a great job of sourcing us the car we wanted (matching the colour and spec), after providing us several options. We received the car in excellent condition, with a full 12 month MOT included. We have had the car now for several months (National Car Finder even went out their way to deliver on her Birthday!) and are really delighted with it, exactly what we wanted.

Will defiantly recommend, and will use again in future!

15 grudnia 2025
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

Hi Lisa,

Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review. We’re really pleased we could help source the perfect first car for your daughter and make it a special surprise for her 17th birthday.

It’s great to hear that you were happy with the options provided and that the car matched the colour and specification you were looking for. Delivering it on her birthday made it even more special for us too!

We’re delighted to know you’re still enjoying the car months later and truly appreciate your recommendation. We look forward to helping you again in the future.

Kind regards,
National Car Finder

Oceniono na 5 z 5

Convenient and great value.

I am on my second car bought from National car finder.
Communication right from the initial contact to the delivery of the car was spot on. Offered me plenty of options and allowed me freedom to make my choice.
Service from both Jon and Liam was friendly and helpful.
Would highly recommend and will definitely buy from them again.

9 stycznia 2026
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

Hi, YK

Thank you for taking the time to leave such a great review. We’re delighted to hear that you’ve now purchased your second car through National Car Finder and that you were happy with the service again.
It’s great to know that the communication, choice of vehicles and overall process met your expectations. We always aim to give customers the time and freedom to choose the right car without any pressure.
Your continued support and recommendation really means a lot to us, and we look forward to helping you again in the future.

Kind regards,
National Car Finder

Oceniono na 1 z 5

What I wish I'd known...

Unfortunately, I would not recommend that you buy a car from National Car Finder. If you’re lucky, and the car you buy has no problems, you’ll be fine. But if you’re unlucky and the car you buy has massive issues (probably the reason it ended up at auction in the first place), you’ll be in for a very expensive and frustrating ride - you’ll notice it’s a theme in previous reviews…

We bought a Peugeot 5008 in September 2025, and within two weeks it became clear that it had an existing fault, which made the car undriveable. I want to share what we learned through our experience, so you can make an informed decision on whether to buy a car elsewhere.
- You will be required to pay upfront, in cash, via bank transfer, for a car you have never seen. There are no financial protections for this form of payment, so you can’t make a claim to your bank to recover the funds if you run in to problems
- In theory, you can return or reject the car for a full refund. I imagine (just my opinion…), given that the company asks for payment for the car as soon as the sale completes, they will not have the cash lying around to refund you until they can sell the car again.
- You are told the car comes with a ‘6 month warranty’ - this is provided by a third party. The warranty is basic and only covers a limited number of areas, if your problem doesn’t appear on their list, they won’t pay for it. If they do agree to pay for it, they will haggle over every line item on the estimate, and even then they will require a 10% contribution on the parts they are willing to pay for. On a £1500 invoice, they only agreed to cover £1000. Jon refused to pay a penny.
- National Car Finder is not a registered company, Jon Lee is a sole trader, trading as ‘National Car Finder’, this means that:
- The ‘complaints procedure’ detailed on the website is effectively meaningless, Jon Lee is the only person in the business, you are simply writing to Jon to complain about Jon.
- The ‘company’ is not a member of a regulatory body like the Motor Ombudsman, so you cannot seek support in your complaint through them
- There are no private or government bodies you can complain to if you have an issue with your car which Jon won’t pay for
- Your only recourse to claim back the money you have spent on repairs, is through the small claims court, which costs money and is time consuming.

As other reviewers have suggested, save yourself the hassle, buy the car yourself from BCA if you really want that specific car, otherwise find a reputable dealer.

25 września 2025
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

Thank you for taking the time to leave a review. We are disappointed to read your comments, as they do not accurately reflect either the history of our dealings or how this matter was handled.

Prior to this purchase, you had successfully sourced multiple vehicles through us without issue, which we believe demonstrates the level of service we aim to provide.

For clarity, the first issue reported shortly after delivery related to an electrical warning, which was attended by the AA and resolved at the roadside with the vehicle deemed driveable. The issue was not identified at that stage as an AdBlue-related fault. We advised that the vehicle be checked locally and reminded you that it was supplied with a 6-month independent warranty for unforeseen issues.

When the fault later reoccurred and was diagnosed differently, we continued to assist by liaising with both the warranty provider and the repairing garage. Any decisions regarding covered items, parts contributions, or exclusions were made by the warranty company in accordance with their policy terms, not by ourselves.

National Car Finder has always traded transparently, and our business structure, buying process, payment methods, and warranty arrangements are clearly explained prior to purchase. All vehicles are sourced through established channels, mechanically checked prior to delivery, and supplied with a minimum 6-month warranty.

We fully appreciate how frustrating unexpected vehicle issues can be and made genuine efforts to assist throughout. However, we do not accept that support was refused or that the vehicle was knowingly supplied with a fault.

We remain willing to discuss any unresolved matters directly via the appropriate formal channels.

Oceniono na 1 z 5

My car was written off and my insurance…

***Jon Lee used a great well known ‘stalling tactic’ at court mediation today which I have to admit did make us chuckle! Already sorted and delaying the hearing will just cost you more in Interest *** it’s not going away

Also your response to this review must be to another customer in error as I am not with the AA.

My car was written off and my insurance company passed me over to this company . At first they seemed helpful and professional and started passing over cars that may be suitable . I chose a car however when it was finally delivered I did feel disappointed that the pics they had sent myself were really nothing like the car and the interior was dirty with scratches all over the dash board . Around 10 days later, the car started making loud noises when driven and it had to go into a garage . National car finder did cover this cost eventually. In the 11 months I have had the vehicle there have been numerous warning lights , engine management light that a mechanic has had to look at . Driving yesterday doing around 20 MPH I suddenly heard a extremely loud noise from under the car and pulled over to try and take a look. I drove on slowly with a deafening scraping noise , filled with anxiety and made it to a garage. As I pulled in another driver yelled at me to stop driving the car immediately. The garage look a look underneath and they couldn’t believe what they saw. The suspension arm completely eroded with rust and holes in it and the wheel bent inwards. The garage stated if I had been on a motor way it would have been fatal . Therefore, the MOT carried out in January with ‘no advisories’ is fraudulent and they have been reported to the DVSA. I have been asking for the service documentation from National car finder from when I brought the car and to date this has not been provided however I am betting it’s the same MOT centre that did the dodgy MOT. This damage has not occurred over the 11 months I have had the car - more like years of damage. I had no idea they purchased their vehicles from auctions ! National car finder , of course, are stating it’s nothing to do with them . How dare you sell me a death trap ? These guys are scamming people everywhere- clear from other reviews and this needs to stop now.
Another customer will be taking this company to court . An absolute disgrace.
AVOID at all costs

18 grudnia 2025
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

We are sorry to read this review.

This vehicle was supplied almost 12 months ago with a valid MOT certificate and no advisories at the time of sale. There was no evidence of the issues now being described at that point.

When a concern was raised shortly after delivery, we covered the repair cost in good faith to assist the customer. We have consistently responded to correspondence and provided documentation when requested.

This matter is now subject to formal legal proceedings, and it would not be appropriate to comment further in a public forum.

We categorically deny any allegation that the vehicle was knowingly sold in an unsafe condition and strongly refute any suggestion of fraudulent or dishonest conduct.

All evidence relating to the vehicle’s history, MOTs, repairs, and correspondence will be presented through the appropriate legal channels.

Oceniono na 1 z 5

Auction website basically

The customer service I received was actually quite good. They Always answered the phone, and they were readily available with the type of cars that I was looking for. However…due to my circumstances (I needed a car for work pretty quickly) their service was substandard.
Basically they bid on car auction websites. The photo of the car looks good against their generic backdrop. But from an auction…who knows what you’re going to end up with? After 4 days of potential cars that I was desperate for, one was “withdrawn from sale” two were “pipped by the post” on bids, 2 were “oh sorry, we didn’t want to pay that much”. It was only then I realised that it’s just an auction. Cars in an auction are in auction for a reason. It depends what you want from a car and how much you trust the dealer without your car ever being looked at or test driven. I’m glad I found an independent finance company and an independent car dealership to complete the sale of the car that I’m getting next week. Gosh…need I say more?? What a circus of a company. I have rated one star for the work they did in sending me generic photos of cars at auction and for the communication PRE-SALE/AGREEMENT

12 sierpnia 2025
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

Thank you for taking the time to leave your feedback.

We are glad to hear that you found our team responsive and that we were able to assist with your financing.

For clarity, National Car Finder operates as a vehicle sourcing service. All vehicles are sourced through auctions, leasing companies, and manufacturers, and this is made clear to customers prior to engagement. We provide photos and information for consideration, but as with any auction-sourced vehicle, availability and final sale price can vary, and some cars may not be secured if budgets or bidding limits are exceeded.

We always aim to assist customers to the best of our ability, particularly those with urgent requirements. While we were not able to secure a vehicle in this instance, we wish you well with your purchase and are pleased you were able to find a solution that met your needs.

Oceniono na 3 z 5

We used National Car Finder for the…

We used National Car Finder for the second time this year after previously using them a few years ago. Both times we have been happy overall with the car we received. However this time we experienced some minor issues with a missing V5 and some tyre issues. We ended up spending over a month chasing Jon in order to get the tyre issue resolved. Jon did sort this out eventually but as a customer we felt forgotten about at times during this process and didn't appreciate having to chase the issue up multiple times. Some improvement to the aftersales service is needed but as I said we are happy with the car.

20 maja 2025
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

Thank you for leaving your feedback and for choosing National Car Finder again.

We’re glad to hear that overall you were happy with the car. Regarding the issues you mention:

The tyres were delivered with a valid MOT, but as a gesture of goodwill we covered the cost of new tyres to give peace of mind.
The V5 was unfortunately mixed up by our delivery driver, and we appreciate your patience while this was resolved.

We acknowledge that at times follow-up could have been smoother, and we will continue to work on improving our aftersales communication. We appreciate your continued support and hope you enjoy your vehicle.

Oceniono na 1 z 5

Avoid at all cost

Avoid at all cost
I wouldn’t have given any stars if that was a choice. Jon Lee and national car finder are not fit for purpose.. arrogant rude and not contactable most of the time .. We all can have unexpected things happen and go wrong but it’s how we deal with them that counts. Jon Lee would not accept responsibility for the car he sold us and started the blame game saying the issue was created by us !!! A statement which ever mechanic on the planet laughed at … 12 weeks to sort and left with our old car to drive around in which he failed to tax which then voided the insurance . We’re out of pocket at this moment in time. A refund was requested after 2 weeks and numerous times throughout this very painful experience and all were ignored… Di yourselves a favour and do not touch this company..

5 maja 2025
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

Hi Roger

This review was posted during a period when this platform was not actively monitored by our management team, which is why a response was not provided at the time.

For clarity, you were not the purchaser of the vehicle referenced. The transaction in question was with another individual, who has already left a detailed review regarding the matter.

That matter was ultimately concluded with a refund of the purchase price, less the agreed part-exchange value.

We categorically reject any suggestion of dishonesty, refusal to engage, or disregard for safety. The customer was provided with use of a vehicle during the investigation period and the situation was resolved commercially.

While we understand that disputes can be frustrating, this review does not reflect a direct contractual experience with our business.

Kind regards,

National Car Finder

Oceniono na 1 z 5

Disgusting Company!! AVOID AVOID AVOID

AVOID , SERIOUSLY AVOID!! Dodgy cars!! Quick to take your money but dont want to deal with you when the car they sell you has a problem from the off! Won't allow you a refund, they ignor calls and txts, even when you tell them the car has broken down and your left stranded in a dangerous spot! They do not care, they have your money. They communicate slowly to let it go past the time so they say its not they're problem anymore. Now legal proceedings are taking place against this disgusting company for everything ive gone through!!!

21 lipca 2025
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

We are sorry to read this review. For clarity, the reviewer has not purchased a vehicle from National Car Finder. As such, the statements made are not based on a genuine experience and do not reflect our service or customer interactions.

We take customer feedback seriously and encourage anyone with a verified purchase to contact us directly with any concerns.

Oceniono na 1 z 5

National car finder

LONG POST WARNING !!
BUT DO READ
AVOID AVOID AT ALL COST
Jon Lee
National Car Finder

Everyone share the knowledge !!
The worst and most stressful 12 weeks dealing with the worst customer service I have ever experienced Jon Lee and National car finder are a disgrace to the motor sales industry. The arrogance and lack of communication is second to none. I bought a car on Tuesday 28th April and collected the car on the Friday from his office in Nottingham. I wasn’t impressed from the time I got their as the car hadn’t been properly valeted!!!
On the Saturday morning I was going to Brighton for a meeting.On the way it was a little chilly so I put heating on to find it didn’t work !! I informed Jon immediately of the problem. I stopped off and checked the coolant to which there was none .. I googled Ford to see which coolant was required… When I got home I called Jon who informed me that the warranty would kick in in a few days and we could put it through that.. I did take it to a Ford specialist who ran tests and found that oil was getting into the coolant system and to get the car back to the dealer asap as this could be major ! I informed Jon of his findings and wanted his mechanic at Nottingham MOT centre to check car.. Numerous amounts of calls (which Jon never answered) over the next SIX WEEKS.. I had requested a refund well within 31days but these requests were just ignored … I did collect the car after 6 weeks as advised by a legal representative I had to give him a chance to put right !! The journey home is about 40 miles and by the time I was home the problem was back and the coolant tank was bubbling 😳He sent someone to collect car the next morning .. I constantly kept asking for a full refund and had started the legal proceedings. The arrogance of Jon Lee the MD was beyond belief.. wouldn’t answer calls and only sent WhatsApp messages saying once his mechanic had looked at the car he would decide the next steps….. The problem then became mine as he kept saying the issue was caused by me putting in the wrong coolant 😂😂😂 a fact that every mechanic in the land knows is ridiculous.. Another 3 weeks later the car was said to be ready and fully repaired and I collected the car .. 10 miles later the car lost all power on the A50 leaving me stranded on the grass verge of a motorway in a very dangerous position.. I called the mechanic immediately only to be told “ I give up I don’t know what’s wrong with it then” and told to call Jon Lee who wouldn’t answer his phone.. I messaged him telling him the situation I was in, only to receive a message back saying he was busy and would call later .. I was on a motorway with things passing me at 70mph with NO hard shoulder !!!!
I got the car back … During the whole process I was given my old car that I had part exchanged with him to drive about and he let me drive around for 9 weeks with NO TAX on the car voiding the insurance .. I’m greatly out of pocket at the moment but did eventually get the cost of car back … I have all the messages and conversations on record and I’m will ing to share … DO NOT EVER CONSIDER buying anything from National Car finder and JON LEE

15 lipca 2025
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

Hi Sean,

This review was posted during a period when this platform was not actively monitored by our management team, which is why a response was not provided at the time.

We are extremely disappointed to read this account, particularly as it omits key facts regarding how the matter was ultimately resolved.

Shortly after purchase, you reported an issue relating to the heating system and coolant level. We advised that only the correct specification coolant should be used and, when further concerns were raised, we arranged for the vehicle to be returned to us for inspection.

During this period, you were not left without transport, as we provided your previous vehicle for continued use while investigations and repairs were undertaken.

The vehicle underwent multiple inspections and a full system flush. It became evident during diagnosis that incorrect coolant had been introduced into the system, which significantly complicated the repair process.

Following continued concerns after collection, we made the commercial decision to recover the vehicle and issue a refund of the purchase price, less the agreed part-exchange value, thereby concluding the matter.

We categorically reject any suggestion of dishonesty, disregard for safety, or refusal to engage. Communication records demonstrate ongoing contact throughout, and the transaction was ultimately resolved by reimbursement.

While the process was clearly frustrating for all involved, the matter did result in a refund.

Kind regards,
National Car Finder

Oceniono na 1 z 5

Awful experience

I've bided my time before I wrote this review and I wish I had read the other reviews on here before using them but I would never recommend or use them again. All friendly when they want your money but my cars clutch and gearbox went within the warranty period. After several calls, emails, letters I had to get the finance company to get involved as Liam and Jon both ignored me. The only time I did speak to Jon was when he called me to complain about my complaint. All in all it took 7 weeks to get the car booked into a garage and then the garage had to wait 2 weeks for them to approve the works despite chasing them and threats to charge storage costs at the garage. All in all 9 weeks without a car and they couldn't have cared less. Awful company and whilst the initial repairs have been done, I'm experiencing more issues with the car. I never receiced an apology from them and I doubt I ever will. A complaint to the Ombudsman will follow but I'd urge anyone to read this reviews before using these two. Do yourself a favour and pay a bit more for a reputable company.

13 stycznia 2025
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

Thank you for taking the time to leave your review. We are sorry to hear that this experience was frustrating and would like to provide some clarification for accuracy.

When the issue was first reported, it was initially believed to be manufacturer-related due to the vehicle’s age and mileage. Once it was confirmed this would not be covered by the manufacturer, we worked to locate a suitable garage local to you, which proved challenging due to the nature of the repair.

Despite this, the vehicle was ultimately repaired at a cost exceeding £2,000, which was settled. During this time, your finance provider contacted us, reviewed the matter, and subsequently closed their complaint after being satisfied with the outcome.

Following collection of the vehicle, we were not made aware of any further mechanical issues directly. When a separate concern was later raised via the finance company, we advised that the vehicle be returned to the repairing garage for inspection, but no further contact was received.

We recognise that extended repair times are inconvenient and regret the frustration caused. However, we do not accept that support was refused or that the matter was ignored, and we remain willing to assist should any further issues be formally raised.

Oceniono na 2 z 5

I have used them 3 times

I have used them 3 times. The first 2 times they were good. My third experience not so much. They kept my money for 10 days before I actually received my car. I had to chase them to find out when I would actually receive it. It hadn't been properly valeted even though they said it had. I told them and liam apologised but then ignored everything else. The car came from an auction so it can be hit and miss but this one has a lot of scratches. I messaged them to ask if they could do anything about the scratches and they didn't reply. It seems once they have your money they're not as bothered. I would rate them 3 stars but because they deliberately ignored me im rating them 2 stars.I definitely won't be using them again.

5 marca 2025
Opinia niezależna
Logo National Car Finder Ltd

Odpowiedź od National Car Finder Ltd

Hi James,

Thank you for taking the time to leave this review and for using us on multiple occasions — we do genuinely appreciate your repeat custom.

I’m disappointed to read that your third experience fell short of expectations and, in particular, that you felt ignored after raising concerns. That is not the level of service we aim to provide.

At the time this review was left, this platform was not actively monitored by our management team, which unfortunately meant your feedback was not addressed as it should have been. This has since been rectified, and all customer feedback is now directly overseen to ensure nothing is missed.

While vehicle condition and preparation can vary, we accept that clearer communication and follow-up should have taken place once you raised your concerns, and I’m sorry that this did not happen on this occasion.

I would genuinely welcome the opportunity to speak with you personally, understand your experience in full, and see whether anything can be done to put this right.
will be in touch very soon.

National Car Finder

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej