Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 1 z 5

After reviewing all of the other terrible reviews and not having my order shipped either, plus the lack of communication…I highly recommend NOT buying from them and also reporting them for fraud. Th... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

Buyer beware! My husband purchased around $1000 worth of items and never received them. He contacted them for a refund to which they said they would but never got it. He tried contacting them again bu... Zobacz więcej

Oceniono na 4 z 5

Delivery delay but that wasn't your fault- link showed it was stuck with border control at Stansted several weeks. Pot arrived when I'd only ordered a bird of paradise plant. Emailed seller who quic... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 1 z 5

Terrible. Paid for an order in full with expected shipping 3 weeks later. Was never informed that shipping was pushed to almost 2 months after that date so cannot meet a furniture installation deadlin... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Informacje dotyczące firmy

  1. Dostawca sztucznych roślin

Napisane przez firmę

artificial plants and home decor


Dane kontaktowe

1,4

Bardzo słaba

Wynik TrustScore: 1.5 na 5

286 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

Nie odpowiedziano na negatywne recenzje

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 5 z 5

Wonderful realistic

Wonderful, realistic plant. Very full. It looks lovely in my lounge. Delighted with it. Expensive but worth it.

23 lipca 2024
Logo artiplanto.eu

Odpowiedź od artiplanto.eu

Thank you for your kind words!! Let us know if we can be of any assistance in the future!

Oceniono na 1 z 5

Terrible

Terrible. Paid for an order in full with expected shipping 3 weeks later. Was never informed that shipping was pushed to almost 2 months after that date so cannot meet a furniture installation deadline. Zero customer service + communication. I am still waiting for full refund as I never received any product! Not much trust that they will act in good faith so I may have to go through my credit card company to reverse the charge

15 maja 2024
Opinia niezależna
Logo artiplanto.eu

Odpowiedź od artiplanto.eu

Hello we requested further information but never got a reply, can you kindly email us with your order number? Thank you!

Oceniono na 1 z 5

I wish I could give zero star!!!

I wish I could give Zero star!!!! They are super unprofessional and I feel like it’s a scam. I placed an order for an artificial
Plant on may 28, 2024 and it was mentioned in their website that the estimated date of shipping is June 10,2024. It was not a pre order item, it was not written in anywhere in the website. But it was not shipped and they did not even let me know that the shipping is delayed. After one month of waiting I started calling them, messaging them but they did not respond. Then I sent them an email and Megan (I think they only have one customer support representative!!!) responded that it’s a pre order item and will be shipped on mid July!! I did not argue and waited. But guess what!! They did not ship it. I waited till July 23 and reached out to them again. They responded that the shipping got delayed and will be shipped in august 5, 2024 (that’s what was actually written on their website for that item on July 23,2024. So they basically just tell us the date that is current in their website but not for my order). I told Megan cancel my order. Megan said she canceled my order and it will take 7 days to process. I waited till July 30 and guess what I did not get my money back. I called them, texted them, emailed them multiple times but they are not responding. It looks like they are intentionally avoiding my call. I tried to write a review in their website but they did not post it, they said they will review and post!!! But they did not, so basically they just post the 5 star review. Never faced that issue in usa!!

Please give my money back..

29 lipca 2024
Opinia niezależna
Logo artiplanto.eu

Odpowiedź od artiplanto.eu


Dear Lutfur,

I’m sorry for the inconvenience you’ve experienced. I want to confirm that your order has been fully refunded. Please note, that refunds can take up to 10 business days to show up in your account and it was 2 days after this. This can be an issue with your bank directly.

Regarding the item, it was listed as a preorder on our website starting in mid-May, We have one phone line, when the phone is occupied it goes' to voicemail, we didn't receive any voicemails from you. Take care!

Oceniono na 1 z 5

VERY VERY poor service

Very poor service. You just know they are not upfront or honest. I canceled an order for a carpet on July 8th just after my first payment. I had arranged to pay by Sezzle in 4 installments. I was assured by Megan that I would be reimbursed within 7 work days. It has been more than double that and Sezzle is still deducting payments. No one answers the phone and no one responds to emails. DEAL WITH ARTIPLANTO AT YOUR OWN RISK.

8 lipca 2024
Opinia niezależna
Logo artiplanto.eu

Odpowiedź od artiplanto.eu

Hello Joe, can you please update your review re our communication? Thank you

Oceniono na 4 z 5

Great service

Great service , good looking plant
.value for money..

3 lipca 2024
Logo artiplanto.eu

Odpowiedź od artiplanto.eu

Thank you for your kind words!! Let us know if we can be of any assistance in the future!

Oceniono na 1 z 5

This company is beyond unprofessional / Scam

This company is beyond unprofessional. I ordered a plant over a month ago and after checking on the delivery status was told by Megan that my order was a "pre order" and the shipping was delayed. After an incredibly unprofessional response from Megan I asked for a refund which has not been applied yet. It has been five days since I asked for a refund. No one has responded to any of my inquiries in the past four days. Scam central.

19 lipca 2024
Opinia niezależna
Logo artiplanto.eu

Odpowiedź od artiplanto.eu

Hi Luke,

Thank you for your review. We're sorry to hear that you were unhappy with your experience. Megan informed you that it can take up to 7 business days for a refund to process, which is standard in the industry. Your refund was processed within that timeframe.

Regarding your comments on professionalism, Megan mentioned that there was a preorder message, and apologized if you missed that information.

We strive to provide excellent service, and we regret that we did not meet your expectations on this occasion. If there is anything further we can assist you with, please let us know.

Oceniono na 1 z 5

Shocking Company

This problem has been ongoing since I ordered a plant at the beginning of January in their sale at a cost of £34.00. I was told there would be a slight delay. In April I began emailing and calling. I either couldn't get through or there was no response. When I finally managed to speak to someone I was told it was held up in customs, they had no control over it and I would receive it within 3 weeks. fast forward three weeks and nothing. Same scenario again trying to contact them and ultimately the same response. Finally fed up I contacted PayPal to raise a dispute and amazingly the plant arrived within a week. Now having received the plant I have been hit with a bill from FedEx for Import tax of £52.68!! I have contacted the company again and am interested to see what the response will be this time.

18 lipca 2024
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Left several emails and Megan replied…

Left several emails and Megan replied once and then they can’t even respond back also tried calling leaving several voicemails only to be ignored. Artiplanto please contact me regarding my order and refund.

17 czerwca 2024
Opinia niezależna
Logo artiplanto.eu

Odpowiedź od artiplanto.eu

Hello, thank you for your review. I can confirm the refund has been processed, we apologize for the delay.

Oceniono na 5 z 5

Great plants very well made and fast…

Great plants very well made and fast delivery. I needed to change my address and it was promptly resolved by Megan in the customer service department.
Recommend will buy again!

19 czerwca 2024
Opinia niezależna
Logo artiplanto.eu

Odpowiedź od artiplanto.eu

Thank you for your kind words!! Let us know if we can be of any assistance in the future!

Oceniono na 1 z 5

Never arrived and no

Never arrived and no
One responded

9 czerwca 2024
Logo artiplanto.eu

Odpowiedź od artiplanto.eu

Hello David, Thank you for taking the time to leave a review. We apologize for any inconvenience you have experienced. We are a bit unsure about the communication gap as our customer service agent, Megan, had emailed you stating, "I have contacted FedEx twice now and will get back to you as soon as they get back to me." Unfortunately, FedEx has not yet responded to our inquiries, but we have followed up again.

We will also call them on Monday morning for another update to ensure that we resolve this matter as quickly as possible. We appreciate your patience and understanding. If you have any further questions or need additional assistance, please don't hesitate to reach out to us directly.

Oceniono na 1 z 5

Horrible experience

Horrible experience. I ordered 2 rugs. 1 never arrived bc it sold out and they just didn’t bother to inform me. It’s been like 6 weeks since I ordered, 3 weeks since my “refund was initiated” and still no refund and customer service is just not responding. The rug that did arrive was very poor quality and the color was so faded (ordered black/white rug, it was like like dirty grey and off white) it’s not like they sent me the wrong rug, the rug was just so poor quality the colors were off. Still no refund there either. DO NOT ORDER FROM THIS COMPANY— pretty sure it’s a scam. If not a scam, just a company with no quality assurance in product or customer service.

25 czerwca 2024
Opinia niezależna
Logo artiplanto.eu

Odpowiedź od artiplanto.eu

Thank you for sharing your feedback, and we sincerely apologize for the issues you've encountered with your order. We understand how frustrating this situation must be for you.

We attempted to process your refund, but unfortunately, since you opened a chargeback with your bank, the refund process is now managed directly by them. This means we are unable to issue the refund ourselves, and it will be resolved through your bank's procedures. If you have any further questions or need additional assistance, please don't hesitate to reach out to us directly.

Oceniono na 1 z 5

2 months in and no carpet

2 months in and no carpet, and I keep getting ''oh don't worry it's gonna be next week'' from customer service. Never again, biggest purchase mistake of 2024

24 czerwca 2024
Opinia niezależna
Logo artiplanto.eu

Odpowiedź od artiplanto.eu

Thank you for your review and for giving us the opportunity to address your concerns.

We initially reached out to inform you about the one-month backorder for the size you ordered and offered alternative sizes with a discount. You chose to wait. Unfortunately, a port strike in Vancouver caused significant delays, affecting all containers at the port and subsequently delaying the arrival of your order by rail. These delays are beyond our control, and we are doing our best to manage the situation with the transport company, which can only provide us with an estimated time of arrival.

We understand your frustration and sincerely apologize for the inconvenience. As a gesture of goodwill, we offered you a 10% refund on your order or the option to cancel. You chose to cancel, and we have initiated the refund process, which should be completed within 7-10 business days. Take care!

Oceniono na 2 z 5

No refund yet

Got a rug but the print was blurry and did not look at all like the pictures. They offered to take it back and refund us. Except we still haven’t got our refund more than a month after they received the rug back.

17 czerwca 2024
Opinia niezależna
Logo artiplanto.eu

Odpowiedź od artiplanto.eu

Hello Julie, We refunded you about an hour BEFORE you wrote this review! Take care

Oceniono na 1 z 5

If I could leave less than a 1 star…

If I could leave less than a 1 star review I would. Lets start off by saying I ordered a specific carpet than arrived dirty! I contacted them and they said to exchange or keep for 15% off. I obviously said exchange… then they said keep it we will send you a new carpet. They sent me the WRONG carpet !!!! Now with back and forth of trying to get the rug I originally ordered they were delayed sending me labels and did not even inform me that a new carpet would take 2 weeks to arrive. Anyway I contacted them asking for a refund back for a box I had to pay for their mistake in sending me the wrong carpet and they refused! NEVER buy from them they do not know how to handle customer service and since I am in the industry it saddens me how they treat their customers. Even when its THEIR MISTAKE FROM THE BEGINNING!! Shame on you!

14 czerwca 2024
Opinia niezależna
Logo artiplanto.eu

Odpowiedź od artiplanto.eu

Hello Christina, Firstly, please note that you are reviewing a product that we do not sell on this domain. This page is specifically for Artiplanto Europe, whereas you are a customer of Artiplanto USA.We acknowledge the initial inconvenience of receiving a rug with a stain, likely caused during transit. In such cases, our standard practice is to offer an exchange or discount on the product. Additionally, we recognize the mistake made in sending you the wrong color rug, which was a human error in our warehouse. We promptly sent prepaid labels to facilitate the return process and ensure you received the correct item.. Fedex would only request a box if the rug wasn't in its original packaging. Any additional packaging costs were due to FedEx policies, which are beyond our control. We ship many rugs and adhere to FedEx guidelines, which specify packaging requirements. Despite these challenges, we regret any inconvenience caused and sincerely apologize for the oversight. It is surprising that someone in the industry would not appreciate that mistakes can happen. Nonetheless, we have taken immediate steps to address and resolve the issues with your order. We have initiated a full refund and canceled your order to prevent any further frustration

Oceniono na 1 z 5

DO NOT BUY FROM ARTIPLANTO. Awful experience still not concluded.

SECOND UPDATE: in reply to Artiplanto reply to my review, they blocked me on all social media and refuse to acknowledge this.

They have copy and pasted the same reply and ignore the fact that it is ILLEGAL to not offer a full refund including covering postage when an order is months and months late.

I’m still working through this but please, I urge you with everything not to order through artiplanto - I believe there is something seriously bad going on with this company.

UPDATE: Megan in support has now ignored 5 emails since I have been blocked from Instagram. This is terrifying from such an expensive purchase.

Extremely Worried - Please Be Careful

I have been trying to put off posting this in the hope that it would resolve, however it has now gotten to the point where I actually think there is something strange going on with this company.

In short;

- I ordered a £100 plant in the first week of January.
- It arrived 4 months late
- Artiplanto are refusing to cover the cost of return
- Artiplanto began ignoring emails when I brought up the consumer rights act

It was originally delayed due to stock issues, which I wasn't actually told - I have to chase after weeks to see where my order was - at which point they replied to let me know it was out of stock... odd that they didn't reach out in the first place.

It has then been months and months and months and months of me emailing. They offered an alternative, however I didn't want an alternative.

Eventually it hit customs where something was incorrect with the forms they put through it seems as it was there for an incredibly long time. (Looking through the reviews, it seems it is way too common for Artiplanto that customs do not like their paperwork)

At points, the support team have spoken in a rude / defensive manner, sometimes I have had to email 4 times in a thread with no response.

I eventually had to process a chargeback through my bank account, as I honestly believe I have been fleeced.

During this entire process, the ONLY reason I have been given as to why I could not have a refund was because the item was in transit, and that they cannot process refunds while orders are in transit. That was the ONLY reason I was not allowed a refund.

However, after they have seen the chargeback - they now tell me that the chargeback is the reason they can't give a refund, and that had I not processed the chargeback, they would be able to. This is manipulation. Artiplanto is genuinely gaslighting customers through their support team.

When it got to nearly a week of no replies, where I begged for a reply, I messaged them on Instagram and commented - instead of replying to me on email or instagram, Artiplanto have BLOCKED me on instagram.

They Blocked me when I asked for them to reply to my emails.

I have no idea what to do, I have never experienced anything like this in my life.

23 maja 2024
Opinia niezależna
Logo artiplanto.eu

Odpowiedź od artiplanto.eu

Hello Archie,

Thank you for sharing your feedback.

We understand your frustration regarding the FedEx delay and regret any inconvenience it caused. Our policy states that once an item has left our warehouse and is in FedEx's hands, we cannot cancel or refund the order. We did our best to expedite the process by contacting FedEx multiple times, but unfortunately, we were unable to influence the delay.

When the item was delivered and you requested a return, we reminded you of our policy but also made an exception, offering a full refund if you shipped the item back to us. However, once a chargeback is initiated on your end, it removes our ability to process a refund directly. The system prevents us from issuing a refund during an ongoing chargeback investigation.

The primary reason we couldn't process a refund initially was that the item was in transit. After you opened the chargeback, our options became even more limited, as we couldn't refund you even if the package was returned or declared missing.

We apologize if this was not clearly communicated, but we assure you that we have not been manipulative. We have consistently communicated our return policy and have tried to assist you within the constraints of our system. We are not ignoring your emails; rather, we have reached the limits of what we can do in this situation.

Thank you for your understanding.

Oceniono na 4 z 5

The artificial plant looks real

The artificial plant looks real. It’s beautiful. It took a month or so to be delivered and my order was not available. However they kindly gave me a taller size without extra charge which worked well for me.

22 lutego 2024
Logo artiplanto.eu

Odpowiedź od artiplanto.eu

Thank you for your kind words!! Let us know if we can be of any assistance in the future!

Oceniono na 1 z 5

NO RETURNS!!!! TERRIBLE QUALITY!!! TERRIBLE SERVICE!!!

The website appears at the top of google searches and looks professional suggesting it is credible. All products were shown in GBP, and shipping was cheap leading me to believe the company was domestic. However hidden in the T&Cs it states that no returns are accepted as the company is based in the USA.

I received one correct product, one too many of another product, and one product was missing. The quality of the product is the worst I have seen. They do not look realistic whatsoever and you can literally see strings of glue etc where they have been made.

I emailed the company, used the chat and even tried to call several times. After five days I was told I couldn’t return anything as per their T&Cs. I eventually managed to achieve a refund for the missing product, but sadly wasted £50 on two products which I will be binning due to the awful quality.

16 kwietnia 2024
Opinia niezależna
Logo artiplanto.eu

Odpowiedź od artiplanto.eu

Hello Camilla, I would like to address a few points
1- The top left hand corner has an option to change the currency, since you are located in the UK it would have automatically changed to GBP.
2. Nothing is hidden in the T&Cs, at the bottom of every webpage, under the contact us section, it is stated our warehouse address is in Germany.
3. Photos you provided to us does not show any defects, and we let you know the policy stands, if you wish to resend photos with glue strings visable, please do so and we can investigate this.
4. We received a live chat and email at the same time, the email was responded to within 30 minutes, we replied to a later email to let you know to check the junk folder, where you found our response. I can confirm we also did not recieve any calls from a UK number.

Oceniono na 1 z 5

Shocking customer service

Shocking customer service. I still have not received the plant I ordered in December. My e-mails are now being ignored. I have shared my negative experience on the FB page to warn other customers. Please provide a refund or I will be reporting you to Trading Standards. I am starting to think this company is a scam.
Update. I have been promised a refund. In response to why this was posted, if you look at the timing, it was posted before you contacted me. Two emails did not receive a reply, but there was a response when my husband went onto live chat.

24 grudnia 2023
Opinia niezależna
Logo artiplanto.eu

Odpowiedź od artiplanto.eu

Hello,
We already responded to your email and fedex are unable to locate your package and in this case we will refund you in full. We spoke on live chat so unsure why you say emails are being ignored? Kind regards

Oceniono na 1 z 5

ordered in early February

ordered in early February, now early April still no delivery tracking supplied from customer services inconclusive.
Update 4/4/24 was requested to take my review down and my order would be chased up apparently Fedex would be opening an investigation on the delivery. now 19/4/24 not had any updates or replies to my follow-up emails or requests for a refund

i would avoid this company, if i do recieve my order or my refund i will update this post

Update 29th April, no replies to any of my emails . . .

The plant arrived 15th May, completely ignored by customer service apart from being contacted and asked to remove my review.

Plant same quality as ikea or B&Q but a bit more expensive.

13 marca 2024
Logo artiplanto.eu

Odpowiedź od artiplanto.eu

Hi there, we are communicating via email and i have opened a case with fedex who have told us they will investigate and get back to me, I would appreciate this review be modified/removed until resolved as currently it is an issue with fedex and not our company directly. Rest assured you will receive your order.

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Firmy mogą prosić o wystawienie recenzji za pomocą automatycznych zaproszeń. Te oznakowane jako zweryfikowane, dotyczą prawdziwych doświadczeń.

Dowiedz się więcej o innych rodzajach recenzji.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej