Banner for Affinity Water

Affinity Water Recenzje 

2244
•
Wynik TrustScore: 3.5 na 5

3,5

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 4 z 5

Had a very high water bill due to such a small leak in toilet …. After many phone calls it was resolved eventually by affinity water applying a leak allowance So great result for us as two pensione... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 1 z 5

Promise free leak repair for minor, easily accessible items, including toilets. Sadly not. Toilet was cistern was overflowing and was easily accessible for the fill valve. But initially the agent over... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 4 z 5

We moved house recently and had to join Affinity. All done online but had to phone them because there was a problem. Spoke to a very nice, polite lady who apologised because nothing was wrong and ther... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 5 z 5

Whenever i have had cause to contact Affinity Water i have always been greeted with a kind courteous and very pleasant person whom listens to my query and always has a solution.They explain all that... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Informacje dotyczące firmy

  1. Przedsiębiorstwo wodociągowe

Napisane przez firmę

We're committed to taking care of your water. We supply high-quality drinking water to 3.9 million customers. From finding and fixing leaks fast, to reducing what we take from the environment, we're doing everything we can to save water For out of hours support, please visit our website at affinitywater.co.uk


Dane kontaktowe

3,5

Średnia

Wynik TrustScore: 3.5 na 5

2 tys. recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

Zaprasza klientów do wystawiania recenzji

Ta firma zaprasza swoich klientów do recenzowania niezależnie czy to dobre, czy złe recenzje

Odpowiada na 100% z negatywnych recenzji

Zazwyczaj odpowiada w ciągu 24 godzin

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

3,5

Wszystkie recenzje

(2244)

Liczba recenzji w ciągu ostatnich 12 miesięcy: 1203

Napisz recenzję
Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 5 z 5

Customer service

Customer service, knowledge of Call handler and the Call handler not being in some overseas Call Centre.

22 sierpnia 2026
Opinia niezależna
Logo Affinity Water

Odpowiedź od Affinity Water

Hi Mrs J Kemp, this is wonderful to hear! :) Thank you for your 5-star review and for sharing your experience with us. We've passed this along to our team. - Tamara

Oceniono na 1 z 5

Still no way to contact you

I received a message from Becky with no telephone number, so I wrote another review (complaining about my treatment) and received a reply from Holly. Regretfully still no telephone number. Two nice messages. Could someone please tell me what telephone number I should call (and what department it is the telephone number of) I would like to have a productive and agreeable conversation with somebody please. Someone called me yesterday (24/8/26) but I was in the middle of something. Unfortunately he did not call back. I tried to call back twice, but your computer said there was no-one I could talk to!
Could you please make sure that I receive copies of all the calls between myself and Affinity.
I did send an email to you on 18/08/2026 but have not yet received a reply.
Please let me have the telephone number I should call. Thank you.
Regards
Paul Partridge

24 sierpnia 2026
Opinia niezależna
Logo Affinity Water

Odpowiedź od Affinity Water

Hi Paul, thank you for your review, please call our Billing/Accounts team on 0345 357 2401 and they will be able to help you with your query. I hope this helps, thank you, Tamara

Oceniono na 1 z 5

Dear Affinity Water,

Dear Affinity Water,
Your recent hosepipe‑ban emails are unnecessarily patronising. If Affinity Water devoted the same energy to repairing the countless leaks across your network as you do to lecturing customers, we wouldn’t be in this situation. Households are being asked to "do their part" while your infrastructure continues to waste millions of litres daily. And honestly, don’t get me started on the water bills — customers are paying more every year while your network leaks like a sieve.
If Affinity Water truly cared about its customers, you might consider trimming the oversized salaries of your highest‑paid executives, instead of squeezing households with rising bills and condescending messaging.
Please focus on fixing your own system before issuing more hollow reminders.
Kind Regards

25 sierpnia 2026
Opinia niezależna
Logo Affinity Water

Odpowiedź od Affinity Water

Hi PA, thank you for taking the time to leave your feedback. We appreciate you taking the time to leave a review as it helps us what we're doing well and what we can improve.

We've reached out to you directly for more information as we're always looking for ways to improve our service. Thanks again for your input and we hope to hear from you soon. - Tamara

Oceniono na 1 z 5

This must rank among the worst utility…

This must rank among the worst utility companies in the UK, worse even than Thames Water. Website never works, just hangs there, poor customer service, bills not sent on time, threatening customers with disreputable doorstep collectors, multiple leaks on their unserviced pipe network, need to be reported to ofwat, but don’t hold your breath!

24 sierpnia 2026
Opinia niezależna
Logo Affinity Water

Odpowiedź od Affinity Water

Hi THS Ltd Director, thank you for sharing your feedback with us. We're sorry to hear this and truly appreciate you bringing this to our attention.

We've reached out to you directly to gather more detail so that we can better understand the situation. Your experience matters to us and we want to make sure we get it right. Thank you for your patience and we look forward to hearing from you. - Thanks, Tamara

Oceniono na 5 z 5

To start with, That was quick!

I phoned up about 2.00pm to advise of a burst pipe/leak, as in water coming out at quite a speed from the pavement manhole. The gentleman asked a few quick questions to establish if this had been reported previously. The next day I didn't see any employees, I can't see from my property, but the leak had been stopped and had barriers and cones now shielding this area, and I believe that within 48 hours all work had been completed. So I would say that's good, especially with the current weather I'm pretty sure this would not have been the only leak reported.

I would also like to add, that whenever I have phoned Affinity Water, everyone has always been polite, professional, cheerful, friendly, helpful and knowledgeable.
And for me, not being the most ‘techy’ or a confident computer user, to be able to speak to human beings with any queries etc is very much appreciated, so thankyou for that.

10 sierpnia 2026
Opinia niezależna
Logo Affinity Water

Odpowiedź od Affinity Water

Hi Mitch, this is wonderful to hear! :) Thank you for your 5-star review and for sharing your experience with us. We've passed this along to our team. - Tamara

Oceniono na 5 z 5

Contacted about the use of hosepipe as…

Contacted about the use of hosepipe as a pensioner, with health issues. Very understanding and helpful, with a satisfactory result. Very pleased with service and outcome.

15 sierpnia 2026
Opinia niezależna
Logo Affinity Water

Odpowiedź od Affinity Water

Hi Terry Clark, this is wonderful to hear! :) Thank you for your 5-star review and for sharing your experience with us. We've passed this along to our team. - Tamara

Oceniono na 1 z 5

What a Joke

What a joke Affinity Water are. Months I’ve been trying to sort out my billing as now I’m not working. Bills are extremely high and I’m a very low household but they can do nothing about it. Customer service is disgraceful and extremely unhelpful. A change in someone’s circumstances and trying to get help to sort things out is not to be judgemental and patronising which customer service are. I set up a direct debit online only to find Affinity Water have taken £129 from my account today. NO notification this had been set up and NO notification of the amount my monthly payments would be. Shame on you Affinity Water, crap utilities company, sort out your staff, have qualified accounts and billing staff who know what they are doing, and customer service need bloody good training on how to deal with customers.

24 sierpnia 2026
Opinia niezależna
Logo Affinity Water

Odpowiedź od Affinity Water

Hi Mrs Smith, firstly I want to start by offering my sincere apologies, this is really disappointing to read and I'm sorry you had this experience.

I've reached out to you directly as we'd like to get some more information so that we can look into this and come to a resolution. We hope to hear from you soon and thank you for taking the time to share your review. - Freya

Oceniono na 5 z 5

Afinity Water Rocks

Affinity Water Rocks

1 sierpnia 2026
Logo Affinity Water

Odpowiedź od Affinity Water

Hi Paresh, thank you for sharing your review, we're glad you had a good experience with us! -Freya.

Oceniono na 1 z 5

Online account useless

Very disappointing experience with Affinity Water. The website is extremely difficult to use, and I currently have no access to my account information or my bills. I cannot properly view or manage my billing details, which makes it very difficult to keep track of my account.

For a water company, having reliable online access to customer information and bills should be basic. I hope Affinity Water improves its website and restores proper access to customers’ accounts.

23 sierpnia 2026
Opinia niezależna
Logo Affinity Water

Odpowiedź od Affinity Water

Hi Roberta, thank you for letting us know about your experience. We're sorry to hear it didn’t meet your expectations, and we really appreciate you sharing this with us.

We may be in touch soon to find out more so we can look into this properly and work on putting things right. Your feedback is very important to us, and we’re committed to learning from this. Thanks again for your review. - Freya.

Oceniono na 1 z 5

They don't resolve complaints and they lie to you.

I complained and reviewed Affinity Water previously. They installed a water meter at my property but didn't tell me where. They read it for several years then complained to me that it was overgrown and I needed to clear it. When I complained they sent someone out who told me they couldn't find it (even though they installed it and have been reading it for a few years). After my last complaint and them "reaching out to me" I raised a complaint. I was told if I didn't ring to arrange an appointment before 13th August they'd close my complaint.

I arranged an appointment before then made sure this was noted as part of my complaint. Yet they still closed my complaint despite being unresolved. When I complained the staff were exceptionally rude, telling me that in fact I own the meter (lies, they are owned by the company) and I am responsible for keeping it clear even though it's on someone else lands (that Affinity have legal access to but I don't) and they expect me to ensure it is clear each time they come to read the meter (which they don't tell me when they are going to do) and if I want the meter moving they will charge me over £1000 for the privilegae.

Oh and they moved me to the high rateable value tariff (5+ bedrooms, which it isn't) rather than asssed charges until it is resolved.

Their complaints process is a joke. I previously raised a complaint by phone but they didn't actually log it as such (which they have admitted), WhatsApp support is useless, 40+ minutes between responses and their online complaint form only accepts 100 character (not words) so deliberatly made to be of no use. The only way I can actually get a complaint raised is to send them a letter by post with signature!

21 sierpnia 2026
Opinia niezależna
Logo Affinity Water

Odpowiedź od Affinity Water

Hi Jon, thank you for sharing your feedback with us. We're sorry to hear about your experience and truly appreciate you bringing this to our attention.

We've reached out to you directly to gather more detail so that we can better understand the situation. Your experience matters to us and we want to make sure we get it right. Thank you for your patience and we look forward to hearing from you. - Thanks, Holly.

Oceniono na 5 z 5

It's very important

It's very important
With every company to have good staff and that's exactley
What affinity water has got
I have always found the staff to be very polite and very helpful
They will as always do there best to resolve the problem fast

6 sierpnia 2026
Opinia niezależna
Logo Affinity Water

Odpowiedź od Affinity Water

Hi Trudy, this is great to hear! :) Thank you so much for your 5 star review and taking the time to share your experience with us.

We've taken this on board and shared this with our teams. - Holly.

Oceniono na 5 z 5

Reported a meter cover stuck up at a…

Reported a meter cover stuck up at a trip angle on the pavement outside a front door. Within a coule of hours the cover was replaced and the trip hazard eliminated.

10 sierpnia 2026
Opinia niezależna
Logo Affinity Water

Odpowiedź od Affinity Water

Hi Ken, thank you so much for your kind review. We're really glad to hear that you had a positive experience with us. Your feedback is important and we appreciate you taking the time to share it.

Thanks again for your support! - Holly.

Oceniono na 1 z 5

Absolutely appalling experience with…

Absolutely appalling experience with Affinity Water. Our bills seem to fluctuate constantly, despite our water usage being virtually the same and in recent months, we have actually used less water, yet our bills have continued to increase without any clear warning or explanation.

The customer service is just as bad. Every time we call, we seem to get a different answer depending on who we speak to. There is absolutely no consistency, and it often feels as though the staff haven't been properly trained or don't understand the billing system themselves. You're left speaking to someone who simply doesn't seem to have a clue what's going on, while you're trying to resolve an issue with your own money.

This isn't the first time either. On several occasions, we have been overcharged, only to receive a refund and then see our bills increase again just a few months later. At this point, it is incredibly frustrating and difficult to understand how the charges are being calculated.

What makes it even worse is that households have no choice of water supplier. We are essentially stuck with Affinity Water and cannot shop around for a better service or price.

It is incredibly frustrating to see ordinary households struggling with rising costs while water companies continue to make millions. Customers deserve clear, transparent and fair billing, not unexplained increases and repeated overcharging.

Very disappointed with Affinity Water and the lack of choice available to customers. This situation needs far greater transparency and accountability.

19 sierpnia 2026
Opinia niezależna
Logo Affinity Water

Odpowiedź od Affinity Water

Hi Maria, firstly I want to start by offering my sincere apologies, this is really disappointing to read and I'm sorry you had this experience.

I've reached out to you directly as we'd like to get some more information so that we can look into this and come to a resolution. We hope to hear from you soon and thank you for taking the time to share your review. - Becky

Oceniono na 3 z 5

It was sorted but lengthy discussion…

It was sorted but lengthy discussion and held on phone for a very long time

11 sierpnia 2026
Logo Affinity Water

Odpowiedź od Affinity Water

Hi Andrew, thank you for your feedback. It really helps us understand what we can improve. We appreciate you sharing your thoughts. - Thanks, Becky

Oceniono na 1 z 5

30+ years paying my water bill this is his I’m treated…

I’ve been with affinity water for over 30 years I get my bill pay mounthly and pay before next bill hard times disabled husband works I can’t anymore got rods et in my neck . On checking new app string up payments before next bill which is up to date only 137 to pay there letting debt collectors sort it out why I’m not behind on time . I’m sick to death being treated this way when I pay my bills and it’s hard no capped amount not on benifits yet affinity water even in message said it’s sorted it’s not what the hell so upset depresses me I have to deal with this while having ill health my husband working hard

17 sierpnia 2026
Opinia niezależna
Logo Affinity Water

Odpowiedź od Affinity Water

Hi Lorraine, thank you for sharing your feedback with us. We're sorry to hear about your experience and truly appreciate you bringing this to our attention.

We've reached out to you directly to gather more detail so that we can better understand the situation and work towards a resolution. Your experience matters to us and we want to make sure we get it right. Thank you for your patience and we look forward to hearing from you. - Thanks, Becky

Oceniono na 3 z 5

Standard

Waste charges too high. Not fair as barely use any water but bill too high. Hosepipe ban out of order
Fix your leaks build your reservoirs and stop ripping your customers off

17 sierpnia 2026
Logo Affinity Water

Odpowiedź od Affinity Water

Hello US, I am sorry you feel this way and thank you for taking the time to share your feedback. It helps us understand what we can improve. To speak to us about your bill, please call us on - 03453572401, to discuss this further.
We appreciate you sharing your thoughts. - Thanks, Becky

Oceniono na 1 z 5

Unfair Fixed Billing - Paying 4x more for water we don't use

I recently moved into my new home and I am extremely disappointed with Affinity Water. I am currently being charged a fixed rate of £86 per month because there is no water meter installed. This is incredibly unfair. Both my wife and I work and are out of the house for most of the day, meaning our water usage is very low. At my previous property, our metered bill was only £15-£20 a month. It makes absolutely no sense to pay four times that amount for water we aren't even using! I urgently need Affinity Water to come and install a water meter at my property so I can pay for what I actually use, rather than an arbitrary and expensive fixed charge.

16 sierpnia 2026
Logo Affinity Water

Odpowiedź od Affinity Water

Hi Amir, thank you for taking the time to leave your feedback. We appreciate you taking the time to leave a review as it helps us know what we're doing well and what we can improve.
I can see you have since spoken to an advisor regarding this situation who has given you next steps. Please do let us know if you need any further help by calling us. - Thanks Becky

Oceniono na 5 z 5

The response was timely and the…

The response was timely and the experienced operative cleared the water over the meter quickly and explained it looked like rainwater seeping in from above.IUt has not recurred

16 lipca 2026
Logo Affinity Water

Odpowiedź od Affinity Water

Hi Peter, this is wonderful to hear! :) Thank you for your 5-star review and for sharing your experience with us. We've passed this along to our team. - Becky

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej