Banner for Platinum Car Centre UK

Platinum Car Centre UK Recenzje 

104
•
Wynik TrustScore: 3.5 na 5

3,5

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 5 z 5

Purchased a cheap little run around from Platinum Car Centre. Car was exactly as described and has been faultless. We were a returning customer after buying our VW Amarok from them 4 years ago which h... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 5 z 5

Purchased 1st car for my daughter, amazing selection of quality cars! We looked at so many and found the perfect car at platinum car sales😀 sales team were great and handover was on time, car was cle... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 1 z 5

Dreadful place and experience if I could have given it a 0 I would! USE AT YOUR PERIL!!! I made an appointment to travel down from Torquay to this place to buy a car that we had seen. They knew we wer... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 5 z 5

Everything about our experience was great. Ash took great care of us and we really felt supported and given all the information needed to make the right decision. We felt that they were very honest ab... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Informacje dotyczące firmy

  1. Komis samochodowy

Napisane przez firmę

# Why Buy From Platinum Car Centre? ## About Us Platinum Car Centre is a specialist used car dealer based on Ham Drive in Plymouth, Devon. We stock a wide range of used cars to suit every budget and lifestyle, and we're proud to be the **official Plymouth Argyle F.C. partner**. We don't just sell cars — we do everything we can to get you driving the right car for you. Our friendly team offers honest advice on vehicles and vehicle maintenance, and we're happy to go the extra mile so you get exactly the guidance you need. Come and visit our showroom, take a look around, and let's find your next car together. Our stock changes regularly, so even if you can't see what you're looking for on the website today, it's always worth giving us a call — the right car might be arriving this week. --- ## Reasons to Choose Us **Every car is ready to drive away** All our vehicles come with a service and MOT (where applicable), a valet, and a warranty — so there's nothing extra to sort out before you get behind the wheel. Keep an eye out for our **#DriveAwayToday** deals, which can be collected the same day. **Every car is HPI checked** Every vehicle we sell is fully HPI checked, confirming it isn't stolen, hasn't been written off, and has no outstanding finance against it — giving you real peace of mind before you buy. **RAC Approved Dealer** We've partnered with the RAC, meaning we comply with a code approved by the Chartered Trading Standards Institute (CTSI). Our vehicle preparation standards are independently audited by the RAC at least six times a year, so you know every car has been prepared to a consistent, trusted standard. Platinum Car Centre is an accredited business with The Motor Ombudsman, the independent Ombudsman for the UK motor industry. Their Chartered Trading Standards Institute (CTSI)-approved Codes of Practice set clear standards for customer service, and give you an independent route to resolve a complaint if we can’t settle it between us. **Warranty included as standard** Every car comes with cover as standard, with RAC-backed warranty options available up to 36 months for extra peace of mind. Warranties also include 12 months' free RAC Breakdown Cover (with Accident Care and Motor Legal Care), no excess to pay, and the flexibility to claim at our garage or any RAC-approved or VAT-registered garage nationwide. **Finance to suit your circumstances** We're a credit broker (not a lender) and work with a panel of finance providers — including specialist options for customers with poor or limited credit history — so we can help find a package that fits your budget, whatever your credit profile. **Part exchange welcome** Bring your current car along and we'll take care of the paperwork and valuation as part of your purchase. **Dedicated after-sales team** We have a dedicated after-sales team on hand to deal with any warranty queries efficiently, plus delivery options with a full PDI (pre-delivery inspection) check and minor service included. **Flexible viewing** Distance sales come with a 14-day cooling-off period, and if you'd like extra photos or a video walkaround before placing a reservation, just ask — we're happy to help you feel confident before you commit. --- ## Get in Touch 📍 Ham Drive, Plymouth, Devon, PL2 3NH 📞 01752 289 126 💬 WhatsApp available 🕐 Mon–Fri 08:30–18:00 (Wed 09:00–17:00) · Sat 08:30–17:00 · Sun Closed Browse our full stock list online, or call us today to book a test drive — we look forward to meeting you! --- *Platinum Car Centre UK Ltd (Company No. 11034292) is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority for credit broking and insurance distribution activities (FRN 793217). We are a credit broker, not a lender, and may receive commission from the lenders we introduce you to — this does not affect the amount you pay under your credit agreement. Credit subject to status.*

Been Refused Finance?

Napisane przez firmę

We Can Help........
Financing your vehicle We are experts in offering car finance to customers across the UK. If you have had trouble getting a used car elsewhere then give us a call or fill out our form to see if we can help, we have flexible finance deals to suit all budgets. Third party finance will incur an admin fee where applicable Platinum Car Centre UK Ltd are a credit broker and not a lender. We are Authorised and Regulated by the Financial Conduct Authority. FCA No: 793217 Finance is Subject to status. Other offers may be available but cannot be used in conjunction with this offer. We work with a number of carefully selected credit providers who may be able to offer you finance for your purchase. Registered in England & Wales: 11034292 --

Dedicated Aftersales Team

RAC Warranty / trading Standards / Motor Ombudsman

RAC Warranty / trading Standards / Motor Ombudsman
Introduction Firstly we would like to thank you for you custom here at Platinum Car Centre, We hope that you have had a satisfactory buying experience with our Sales Team and also that you have had the opportunity to discuss our warranty or extended warranty that is available to you. Buying a car is one of the biggest financial outlays you make, so we understand the importance of choosing the right vehicle from the right dealership. To give you extra confidence in finding the right car for you, we’ve partnered with the RAC to become an RAC Dealership. We're proud to be Trading Standards Direct Primary Authority Partners Platinum Car Centre UK Limited holds a formal Trading Standards Primary Authority Partnership with Devon County Council, delivered through the Heart of the South West Trading Standards Service — in place since 31 March 2024. This partnership is publicly listed on the government's Primary Authority Register. https://primary-authority.beis.gov.uk/par?keywords=platinum+Car+centre The partnership gives us direct access to expert, tailored regulatory advice on trading standards compliance — including how we handle consumer rights, warranties, and fair trading practice — with any advice we follow recognised nationally by other local authorities. For us, it's part of a wider commitment to raising our standards, particularly around how we support customers after a purchase, across both of our sites. Motor Ombudsman accreditation Platinum Car Centre is an accredited business with The Motor Ombudsman, the independent Ombudsman for the UK motor industry. Their Chartered Trading Standards Institute (CTSI)-approved Codes of Practice set clear standards for customer service, and give you an independent route to resolve a complaint if we can’t settle it between us. What does this mean? Being an RAC Dealer means you’re dealing with a brand you can trust. The RAC wouldn’t partner with a dealership who didn’t share their attitude to supporting the customer by delivering the best possible experience. If the manufacturer warranty has expired every vehicle sold comes with the following: RAC Warranty RAC Warranty is included with all makes and models of vehicle and can give you the extra reassurance in the event of something happening to your vehicle. For additional peace of mind, you can extend the term of the warranty to up to 36 months for an additional fee. 12 months free RAC Breakdown cover** Every vehicle includes free 12 months RAC Breakdown Cover, which may require activation. RAC Accident Care - Your RAC breakdown cover includes Accident Care and Motor Legal Care (for the duration of Breakdown Cover). Car Data Check Evidences the vehicle you are buying isn’t stolen, written off or has any outstanding finance. No excess to pay With repair facilities: To make a claim against your RAC Warranty, you can return your vehicle to us or another VAT registered garage to diagnose the fault. Or without repair facilities: To make a claim against your RAC Warranty, you can book your repair at an RAC Approved Garage by visiting www.rac.co.uk/warrantyclaim, or at any VAT registered garage. *Eligibility for each level of warranty is based on age and mileage of vehicle at time of purchase **RAC Breakdown Cover is a regulated product and Terms & Conditions apply. The product is provided by RAC Motoring Services (Registered No 01424399) and/or RAC Insurance Ltd (Registered No 2355834). Registered in England; Registered Offices: RAC House, Brockhurst Crescent, Walsall WS5 4AW. RAC Motoring Services is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority in respect of insurance mediation activities. RAC Insurance Ltd is authorised by the Prudential Regulation Authority and regulated by the Financial Conduct Authority and the Prudential Regulation Authority RAC Warranty is a non-regulated product, provided by an Assurant company: The Warranty Group Services (Isle of Man) Limited (TWGSIOM), Company No. 94279C, whose registered address is Third Floor, St George’s Court, Upper Church Street, Douglas, Isle of Man, IM1 1EE RAC MAINTENANCE AND REPAIR WARRANTY RAC Maintenance and Repair Warranty is one of the leading products in the market. To suit the needs of all our customers we have 3 levels of warranty. You can also choose to extend the length of your warranty term as the older your vehicle gets; the more likely repairs are needed. RAC WARRANTY LEVEL OPTIONS* Platinum RAC Platinum Maintenance & Repair Warranty includes mechanical & electrical components for failure to perform their normal function. Platinum level is available for vehicles up to 8 years with less than 80,000 miles when purchased. Gold RAC Gold Maintenance & Repair Warranty includes specifically listed components for failure to perform their normal function. Gold level is available for vehicles up to Any age and mileage when purchased. Additional benefits Every RAC Maintenance and Repair Warranty comes with the following: Please note RAC Warranty is a service contract and is not an insured product. *Warranty does not include items claimable under the manufacturer’s warranty. Total aggregate claims value cannot exceed the purchase price of the vehicle. Other exclusions and limitations apply, which are provided in the full terms and conditions document (available upon request) and included on the schedule document. RAC Warranty is a non-regulated product, provided by an Assurant company: The Warranty Group Services (Isle of Man) Limited (TWGSIOM), Company No. 94279C, whose registered address is Third Floor, St George’s Court, Upper Church Street, Douglas, Isle of Man, IM1 1EE DIRECT DEBIT Looking for a more manageable way to pay? If you choose to extend your warranty term for increased peace of mind you can spread your warranty cost over 10 more manageable monthly payments at no extra cost! ________________ Here at Platinum Car Centre we have a dedicated after sales team, Their job is to ensure that any warranty issues are dealt with in an efficient and timely manner. Warranties we supply on our sold vehicles are either in House or Through the RAC will be discussed at point of sale. You can contact our aftersales manager via email The email address to do this is manager@platinumwarranty.co.uk What warranty did my car come with? Any vehicle sold as spares or repairs/off road use only will need to be towed away from the premises, in line with the current VOSA Guidance also are not supplied with warranty. Cars under £2995 or* over 120,000* Miles will come with a 30day engine + gearbox in-house warranty*. Cars over £2995* will come with a 3 month / 3000 miles RAC warranty*. I purchased an extended warranty We supply our original warranty with any purchased extended warranty, So if you have purchased 12months warranty please refer directly to the RAC. Can I purchase an even longer warranty? There are options to extend up to 3 years with the current offer of £425 being for 15 Months of Cover (Subject to vehicle and status). I purchased a car without seeing it (distance sale) All distance sales are subject to a 14 day cooling off period only. Any transport or delivery costs are the responsibility of the Customer. It is their responsibility of the customer to return the vehicle to us. Air Con Policy - Please see the legislation explained by the sales staff at point of sale. All Vehicles are supplied with 1 working key, any spare or extra keys can be supplied at cost, key repairs are NOT covered for any second keys nor is damage to the original key. All vehicles under the value of £2995 will come with a 30 day Engine and Gearbox warranty only. Warranty Plans will be disclosed at point of sale. Any Vehicle sold as Spares or repairs/Off road use only will need to be towed away from the Premises, in Guidance with the VOSA Guidance. It is the responsibility of the customer to return the vehicle to Platinum should any repairs need to be completed. *Warranty system scheduled from 06/11/2025 All Distance Sales are subject to a 14 Day Period ONLY, any transport or delivery costs are the responsibility of the Customer and it is their responsibility to return the vehicle to us. All Reservation or Holding Fees are Refundable if the vehicle is not as described, if you would like a video walk-around or extra pictures please ask us before placing a Holding/Reservation FEE. This is Valid for 7 Working Days.

Dane kontaktowe

3,5

Średnia

Wynik TrustScore: 3.5 na 5

104 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

Zaprasza klientów do wystawiania recenzji

Ta firma zaprasza swoich klientów do recenzowania niezależnie czy to dobre, czy złe recenzje

Odpowiada na 100% z negatywnych recenzji

Zwykle udzielenie odpowiedzi zajmuje ponad miesiąc

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

3,5

Wszystkie recenzje

(104)

Liczba recenzji w ciągu ostatnich 12 miesięcy: 29

Napisz recenzję
Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 1 z 5

Absolutely horrible experience

Absolutely horrible experience. Car had an issue they promised to fix- they didn’t.! Took all the money. The warranty it was sold with was also waste of time.
The warranty manager is a keyboard warrior They use this joke of a warranty manager to say take the car or take us to court!
Disgusting con artists - a fake salesman and a total disgrace. These cowboys give car dealers a bad name.!
Avoid this company at all costs!!!!

8 marca 2026
Opinia niezależna
Logo Platinum Car Centre UK

Odpowiedź od Platinum Car Centre UK

Thank you for taking the time to share this, and we're sorry to hear your experience fell short of what it should have been.

We'd like the opportunity to look into this properly and put things right. Please could you contact us directly at jk@platinumcarcentre.co.uk with your name and vehicle details so our team can follow up?

We take feedback like this seriously and want to resolve it for you.
Update 29/09/26

hank you for your review. We're sorry to read about your experience. We take every complaint seriously, and if something has gone wrong we want to help put it right.

We've tried to reach you directly, and Trustpilot has also asked you for details of your purchase, but you haven't responded to either. The accusations you've made are completely out of character for how we work. Every sale, repair and warranty claim we handle follows a clear, documented process.

Without your name, the car's registration or the date you bought it, we can't identify your purchase or look into what happened. That makes it very difficult for us to take this forward, or to accept that your review is genuine.

If you're one of our customers, please get in touch directly with those details. We'll review everything properly and respond.

Platinum Car Centre

Oceniono na 1 z 5

I would strongly advise anyone to think…

I would strongly advise anyone to think very carefully before buying a car from Platinum Car Sales.

I purchased a vehicle in February 2026, and what should have been an exciting purchase quickly turned into months of stress and inconvenience. Since buying the car, it has suffered multiple serious mechanical faults, including a head gasket failure and recurring oil leaks, requiring repeated repairs and leaving me without confidence in the vehicle.

After the number of faults and repair attempts, I exercised my legal right to reject the vehicle. Rather than resolving the situation promptly, I have been met with delays, investigations, and constant back-and-forth. Months later, I am still fighting to get the matter resolved.

To make matters worse, I currently can’t even retrieve my personal belongings from the vehicle because it has been taken to a specialist repairer, despite it being my property. During the investigation, they have also referred to damage on the front bumper that was already present when I bought the vehicle, which has nothing to do with the mechanical issues I raised.

The whole experience has been exhausting and incredibly disappointing. Customer service has been poor, communication has often felt like delaying tactics rather than trying to resolve the problem, and I have lost all confidence in both the vehicle and the dealership.

I expected a reliable car and good after-sales support. Instead, I’ve been left with repeated breakdowns, ongoing disputes, and months of unnecessary stress.

Based on my experience, I would not buy another vehicle from Platinum Car Sales, nor would I recommend them to anyone else

7 lipca 2026
Opinia niezależna
Logo Platinum Car Centre UK

Odpowiedź od Platinum Car Centre UK

Thank you for your review. Unlike some reviews we receive, we can identify this customer, and we'd like to add some important context.

Some key facts have been left out. The vehicle was significantly damaged while it was in the customer's care. Two independent garages declined to work on it because of its condition. Frankly, we could have done the same. We chose to go ahead because we wanted to help and to do the right thing by our customer.

The matter has since been reviewed by the finance company, which resolved it and covered the costs we had incurred. We consider it closed.

We can't share every detail of a customer's case publicly, but we're confident that anyone who saw the full picture would see a dealership that went beyond what was required.

Platinum Car Centre

Oceniono na 1 z 5

Warranty turned out to be useless

Warranty turned out to be useless, none of the faults were covered, company very difficult to contact, the Plymouth office were not replying to my phone calls. Still have after 3 months, I have not received the 2nd car key , they promised they would send it to me. I will never use this company again, I wish I had read other reviews before my purchase. It has cost me a lot of money in order to make the car roadworthy, I have nearly rebuilt it. The email. I received said it was general wear and tear, despite not working on the 2nd day of collection!

28 lutego 2026
Opinia niezależna
Logo Platinum Car Centre UK

Odpowiedź od Platinum Car Centre UK

Thank you for taking the time to share this, and we're sorry to hear your experience fell short of what it should have been.

We'd like the opportunity to look into this properly and put things right. Please could you contact us directly at jk@platinumcarcentre.co.uk with your name and vehicle details so our team can follow up?

We take feedback like this seriously and want to resolve it for you.

Update 29/09/26

Thank you for your review. We'd genuinely like to look into this, but the review doesn't give us enough information to identify you, your purchase or the car.

Some of what you describe doesn't match how we work. For example, a second key has to be coded to the car, so the vehicle needs to be here. We couldn't simply post a working key out. That makes it hard for us to reconcile your account with our processes.

We've invited you to share your details and get in touch at the email addresses provided, but we haven't heard back. Without that information we have no way to check what happened or help. So we can only conclude that this review doesn't accurately reflect our business.

If you did buy a car from us, please contact us with your name, the car's registration and the date you bought it. We'll look into it straight away.

Platinum Car Centre

Oceniono na 1 z 5

Lied to me and refuse to cover cost of repairs

I purchased a Ford KA in February, and was told the usual spiel about a full MOT, service history, and warranty. This was my first car, and I went in blindly, trusting the car centre to help me. Within a month, I started having problems with the clutch. When I emailed, the car centre told me that I didn't have a warranty. I provided my documents, and they admitted that I had a warranty, but told me to sort it out through RAC. When I managed to get my car to a garage, the mechanics told me that there were so many things wrong with it- the clutch needed replacing, the rear wiper motor was broken, the suspension coils were corroded, and the brake pad was incorrectly fitted. All of these issues would have been clear at point of purchase, and could have been dangerous to me on the road. They had clearly botched the MOT, spray-painting over the corrosion and removing the rear wiper arm so that it wouldn't be tested. When I emailed them to request that they at least cover the cost of repairs, I was told that this was a totally normal procedure and they couldn't do anything to help me. They've lied to me time and time again, and are refusing to take any accountability or give me any compensation. They are practicing their business unlawfully, and I really believe that it could be dangerous. I was driving around with a frayed wire in my brake pad, and a worn clutch, and I had no idea. Do not trust these people, especially not for your first car. All they want is money and they will take any shortcuts necessary. They will not help you with any problems your car may have.

20 marca 2026
Opinia niezależna
Logo Platinum Car Centre UK

Odpowiedź od Platinum Car Centre UK

Thank you for taking the time to share this, and we're sorry to hear your experience fell short of what it should have been.

We'd like the opportunity to look into this properly and put things right. Please could you contact us directly at jk@platinumcarcentre.co.uk with your name and vehicle details so our team can follow up?

We take feedback like this seriously and want to resolve it for you.

Platinum Car Centre

Oceniono na 5 z 5

Was brilliant from beginning to end

Was brilliant from beginning to end,the staff where so friendly throughout the whole process keeping me up to date at each stage and always got back to me quickly when I had a query they couldn't do enough for me Corey dealt with me and he was brilliant overall very very happy with the service and my new car thank you all

16 kwietnia 2026
Opinia niezależna
Logo Platinum Car Centre UK

Odpowiedź od Platinum Car Centre UK

Thank you for taking the time to share this, and we're sorry to hear your experience fell short of what it should have been.

We'd like the opportunity to look into this properly and put things right. Please could you contact us directly at jk@platinumcarcentre.co.uk with your name and vehicle details so our team can follow up?

We take feedback like this seriously and want to resolve it for you.

Platinum Car Centre

Oceniono na 1 z 5

Somebody send me an address pls they…

Somebody send me an address pls they will not reply to me I've had nothing off them now I need an address I'm desperate thank you.this company I am talking about is supposedly in Ilford .And if trust pilot can help

4 kwietnia 2026
Opinia niezależna
Logo Platinum Car Centre UK

Odpowiedź od Platinum Car Centre UK

Thank you for taking the time to share this, and we're sorry to hear your experience fell short of what it should have been.

We'd like the opportunity to look into this properly and put things right. Please could you contact us directly at jk@platinumcarcentre.co.uk with your name and vehicle details so our team can follow up?

We take feedback like this seriously and want to resolve it for you.

Update 29/06/26
Hi, we think this review may have been left for the wrong business. Platinum Car Centre is based in Plymouth, Devon. We have no premises in Ilford.

Our address and contact details are on our website, our emails and every platform we're listed on. We've also asked you for your contact details and sent you ours, but we still haven't heard back.

It sounds like you may be trying to reach a different company, and we hope you manage to track them down. As this review isn't about us, we'd kindly ask you to remove it.

Platinum Car Centre

Oceniono na 1 z 5

Check and read Car Warranty before you buy!

Went to buy car at Platinum car dealers Plymouth. Found the car we wanted took for test drive as offered. Carpets soaking wet car noise coming from back of car. Was told they would fix what needs doing and get it MOT’d.
Our car was losing water from coolant. Had it serviced at our local garage. They said they couldn’t find any water leaking out from car. So it could be head gasket. Big job.
While we were waiting for car to be Mot at Platinum Cars. We had a phone call from Platinum saying it had failed MOT and would take 2 or 3 days to fix.
We looked up MOT to find it was dangerouse and should not be driven. I started to get second thoughts about buying it. Our car was much nicer inside. Their car was tatty inside and yet it was 2 years younger than our car. Also it had key to open door and to start car. Our car had electric key and push button electrical start and was 2 years older. It was exactly the same car as ours. To look at.
I thought by law you could cancel a purchase within 14 days? We had only put a deposit down a very large deposit £4750 as asked. The car was £4995.
We text them to say we had changed our mind and did not want to buy the car. I had to go through the manager of warranty. Which I did and he said as in warranty we will keep £499 + VAT = approximately £600.
No one showed us any Warranty or told us about any Warranty before we put down deposit. In the Warranty it says it in the first paragraph they should have told us about the warranty. They didn’t!!
So they have kept approximately £600 of my money for what!! Getting one of there own cars MOT’d and roadworthy. If this is the law it needs to change. I get nothing except a £600 bill. I am going to fight this! But be aware.
Ask to read warranty before you give your money to anyone with regard to car dealers
They have not been fair, honest or up front with regard to this car deal.
Also, if you pay in house (meaning at the car dealers show room) you are not covered by 14 day return law to get all your money back.
This law needs to be changed to protect the consumer.

18 lutego 2026
Opinia niezależna
Logo Platinum Car Centre UK

Odpowiedź od Platinum Car Centre UK

Thank you for taking the time to share this, and we're sorry to hear your experience fell short of what it should have been.

We'd like the opportunity to look into this properly and put things right. Please could you contact us directly at jk@platinumcarcentre.co.uk with your name and vehicle details so our team can follow up?

We take feedback like this seriously and want to resolve it for you.

Platinum Car Centre

Oceniono na 1 z 5

Normal sales tactics until you've taken the car away.

This review has taken a while because I wanted to be as thorough as possible.

Let's go back to August 2025: we bought a car from Platinum. Even after reading the bad reviews, we took a chance, but unfortunately, they are warranted.  

The first car we looked at was not suitable for our needs, so we were offered another car that was not on site but was due in within a few days.  Because we needed another vehicle as quickly as possible, we paid a deposit and waited for it to arrive.  Once we had the car's licence plate number, I checked its status via the AA car checker and the MOT on the government's website.  The MOT from July 25 listed advisories and a minor defect.  I was told the advisories would be put right when it went to the body shop and garage for its MOT.  

On the 12th August, the MOT failed due to major defects, and, strangely enough, almost all of the advisories had disappeared.  Initially, I was impressed that they had managed to fix several problems on the car.  The next day, another MOT was completed with a pass, and only the wing mirror damage was listed as an advisory.  I called to check on the status and was told the car would be taken to the body shop for work, including repair of the wing mirror damage.

Finally, the big day came (29th August 25), and we picked up the car.  The car looked good at first, but when we got home, we found a few issues.  I called Platinum and asked about some of the issues, but I was told to contact after-sales.  This is when the company starts to look dodgy: after-sales can only be contacted by email, and Platinum is not interested in any issues you have.  After sending an email and getting nothing in return except the normal deflection, I suspect the after-sales team is the boss, which explains why you can only contact them by email.

We found that none of the MOT advisories had been done, and the MOT centre (Richmond Brake and Exhaust Centre, Plymouth), whom I contacted, had removed all the advisories from the last MOT.  I also asked if they did a lot of business with Platinum, which the owner said they did. I did notify DVSA with all the information.

Personally, and overall, I have found Platinum Car Centre well deserving of the bad reviews. 

To finish with an overview: Deposits are non-refundable. They are reluctant to let you test-drive a vehicle. If you do, please ensure you're insured, as they don't provide insurance.  The vehicles were purchased at auction, so please check the vehicle details (GOV website, MOT, AA, etc.).  Expect to pay well over the vehicle's value, which also affects your insurance's valuation.  The warranty is a joke, and the after-sales service can only be contacted by email.  Expect the vehicle's problems will not be fixed before buying, only empty promises, and don't trust the MOT test results.  The main goal for Platinum is to buy cheap cars at auction and sell them well above valuation to make a quick profit with minimal liability and aftercare. 

Buyer Beware!

29 sierpnia 2025
Opinia niezależna
Logo Platinum Car Centre UK

Odpowiedź od Platinum Car Centre UK

Thank you for taking the time to share this, and we're sorry to hear your experience fell short of what it should have been.

We'd like the opportunity to look into this properly and put things right. Please could you contact us directly at jk@platinumcarcentre.co.uk with your name and vehicle details so our team can follow up?

We take feedback like this seriously and want to resolve it for you.

Platinum Car Centre

Oceniono na 1 z 5

I write this review based on my own…

I write this review based on my own experiences with platinum car Centre.

I had been looking around for an approachable dealership and these looked the part.

Went back the following day to test drive a car I liked the look of and paid a deposit on the day after the brief test drive.

I was advised to pay for the car in advanced of collecting it which I paid the remaining balance on the car.

Since then some issues come up prior to signing over the vehicle in which I wasn’t happy about. I then withdrew my purchase after waiting 7 weeks and still no car. I have since been waiting on an agreed refund since 22/12/25. I had an email confirmation from them agreeing to refund the total paid.

We have been given promises on multiple occasions that it’s being processed and we are yet to receive any funds returned.

Avoid this dealership. Absolute scam.

7 listopada 2025
Opinia niezależna
Logo Platinum Car Centre UK

Odpowiedź od Platinum Car Centre UK

Thank you for taking the time to share this, and we're sorry to hear your experience fell short of what it should have been.

We'd like the opportunity to look into this properly and put things right. Please could you contact us directly at jk@platinumcarcentre.co.uk with your name and vehicle details so our team can follow up?

We take feedback like this seriously and want to resolve it for you.

Platinum Car Centre

Oceniono na 1 z 5

Do not buy from this garage!!!

Do not buy from this garage. Sold me a dodgy car im now stuck with, numerous repairs in first few weeks. Warranty doesnt exist! They hadnt paid the fee!! Found out when the warranty company emailed me to say they had no payment from them. Then they call u a liar in their response on reviews to discredit you like bullies. I waited a long time as to avoid doing this review, hoping they would be a good company in the end. I was wrong. Car still not fixed even after a diagnostic proving the damage was done prior to me buying. Avoid unless u want to waste ur money.

24 listopada 2025
Opinia niezależna
Logo Platinum Car Centre UK

Odpowiedź od Platinum Car Centre UK

Thank you for taking the time to share this, and we're sorry to hear your experience fell short of what it should have been.

We'd like the opportunity to look into this properly and put things right. Please could you contact us directly at jk@platinumcarcentre.co.uk with your name and vehicle details so our team can follow up?

We take feedback like this seriously and want to resolve it for you.

Platinum Car Centre

Oceniono na 1 z 5

Appalling. Zero Stars!

Appalling!
Pressurised sales techniques by refusing to take any of the deposit payment by debit card and additionally then changed their mind on the deposit amount and upping it when we called to pay it. Claimed it had service history which it transpired it didn’t. We then found major faults upon collection which they then had the vehicle twice to attempt to fix it within the 90 days. No paperwork was provided for the “repair” but they claimed it was “all fixed”. Told us not to bring the car back to them. They lied to the Financial Ombudsman saying we hadn’t brought it in to be fixed at all.
Once they have your deposit they couldn’t care less and it’s nigh on impossible to actually speak to them.
Platinum Car Centre we have all the calls and the emails, so if you’re unhappy with this review, take us on for defamation!

4 stycznia 2025
Opinia niezależna
Logo Platinum Car Centre UK

Odpowiedź od Platinum Car Centre UK

Thank you for taking the time to share this, and we're sorry to hear your experience fell short of what it should have been.

We'd like the opportunity to look into this properly and put things right. Please could you contact us directly at jk@platinumcarcentre.co.uk with your name and vehicle details so our team can follow up?

We take feedback like this seriously and want to resolve it for you.

Platinum Car Centre

Oceniono na 5 z 5

Review for Zac

Just wanted to say how impressed I was with the customer service I received from Zac at platinum when I bought my Tiguan from them. Zac was professional in his role and helped me so much, thank you!

10 października 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

KEEP AWAY

Bought a ford fiesta st from this company the engine had a oil leak the i was not informed about plus many other faults that need sorting after just 4 days and 25 miles , tried several times to resolve this but platinum trade centre uk have shown zero interest, they have replied to this review but when I contacted them nothing changed, ie no offer of resolving this

10 października 2025
Opinia niezależna
Logo Platinum Car Centre UK

Odpowiedź od Platinum Car Centre UK

Thank you for taking the time to share this, and we're sorry to hear your experience fell short of what it should have been.

We'd like the opportunity to look into this properly and put things right. Please could you contact us directly at jk@platinumcarcentre.co.uk with your name and vehicle details so our team can follow up?

We take feedback like this seriously and want to resolve it for you.

Platinum Car Centre

Oceniono na 5 z 5

What an fantastic company I cannot rate…

What an fantastic company I cannot rate these guys high enough right from the start customer service was outstanding and friendly nothing was too much trouble and everyone was honest and very helpful. Neil was amazing in getting me the best deal possible and went above and beyond to make sure it was right for me, even down to sharing his lunch with my dogs 😄. I would highly recommend anyone to come here without a second thought absolutely first class throughout thankyou very much appreciated 👏

9 października 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

I went to Platinum Select Plus at Box…

I went to Platinum Select Plus at Box both yesterday and today, looking for a replacement for my current car.
Colin was outstanding on both occasion's, and listened to everything I said that I liked/disliked in a car - and so after ascertaining what I would be using the car for, he shortlisted a number of cars for me to climb into/ test drive and also advised me which ones would work well for me and also which ones I might not get on so well with.
No pressure sales, he just had a genuine interest in finding me the perfect car and a desire to provide a first rate service. If only all used car salesmen were like him!
(As a bonus, my 2 dogs who dont like strangers, took to him straight away.. that’s always a good sign! )

1 października 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Absolutely avoid at all costs

Absolutely avoid at all costs. Sold me a car that was not safe. And clearly had been in an accident. Refused to take it back and asked I gave them a chance to fix it. Which was the worst botched job I’d ever seen. Timing belt ready to snap. Damage to underneath. Tried to glue the wheel arch on. Rejected and returned The car over a week ago and they still haven’t returned the funds or cancelled the agreement with the finance company leaving me unable to get finance on another vehicle.

25 lipca 2025
Opinia niezależna
Logo Platinum Car Centre UK

Odpowiedź od Platinum Car Centre UK

Thank you for taking the time to share this, and we're sorry to hear your experience fell short of what it should have been.

We'd like the opportunity to look into this properly and put things right. Please could you contact us directly at jk@platinumcarcentre.co.uk with your name and vehicle details so our team can follow up?

We take feedback like this seriously and want to resolve it for you.

Platinum Car Centre

Oceniono na 1 z 5

Keep away!

Trying to get hold of these guys is awfully stressful! Had my car nearly 3 months and still waiting for issues to be fixed. The garage are on at them constant and so am I. As soon as you drive off they don’t care anymore. Money in hand is all they want. Wish I had got a car somewhere else as all I have had is issue. Both the garages I’ve been sent to by then have said they are always having platinum cars in under warranty and they sell dodgy cars. Keep away from them as much as you can. Updates they have never fixed the issues with my car.

24 kwietnia 2025
Opinia niezależna
Logo Platinum Car Centre UK

Odpowiedź od Platinum Car Centre UK

Thank you for taking the time to share this, and we're sorry to hear your experience fell short of what it should have been.

We'd like the opportunity to look into this properly and put things right. Please could you contact us directly at jk@platinumcarcentre.co.uk with your name and vehicle details so our team can follow up?

We take feedback like this seriously and want to resolve it for you.

Platinum Car Centre

Oceniono na 1 z 5

My sister recently bought a car from…

My sister recently bought a car from these people, what a mistake it has been. Please be warned that these people are awful for after sale support. They are nothing but jokers and Conner’s. There is no sympathy or compassion from these people they just want to take your money and then forget about you! The lack of customer service is discoursing and you all need to be aware that these individuals and not professionals they give you the charm but sell you dodgy cars. We are currently in talks with the financial ombudsman, trading standards and watchdog. Please people be aware and please look around at other car garages. These people don’t deserve your custom take your money elsewhere where you will be respected, after sales care will be what you expect and the item you purchase will be sold lawfully and won’t cost you loads once you leave the forecourt of this garage!

13 maja 2025
Opinia niezależna
Logo Platinum Car Centre UK

Odpowiedź od Platinum Car Centre UK

Thank you for taking the time to share this, and we're sorry to hear your experience fell short of what it should have been.

We'd like the opportunity to look into this properly and put things right. Please could you contact us directly at jk@platinumcarcentre.co.uk with your name and vehicle details so our team can follow up?

We take feedback like this seriously and want to resolve it for you.

Platinum Car Centre

Oceniono na 1 z 5

After sales nightmare.

We had what can only be described as a nightmare with this company, test drove a family car seemed nice and we paid for it and to pop back to collect 4 days later, I had a call from the salesman saying a engine management light came on so it had to go to main dealership (got my doubts) roughly 3 weeks later it was supposedly done. Ten minutes after leaving with the car the same management light came on, phoned and was told to take it home and a local garage will sort it out, 5 days later they, platinum, collected car from my home and we heard nothing back for days. Communication is actually awful at this company, they blocked me and my daughter. Let’s not start on the after sales manager , no phone number email only and you get a reply 3-4 days later, absolutely disgusting customer services. 2 months of hassle going round in circles. Got a refund after going to trading standards for advice , it’s worth spending a little more and go with a more trustworthy company, and maybe they’ll have a direct phone number for the after sale manager.

9 maja 2025
Opinia niezależna
Logo Platinum Car Centre UK

Odpowiedź od Platinum Car Centre UK

Thank you for taking the time to share this, and we're sorry to hear your experience fell short of what it should have been.

We'd like the opportunity to look into this properly and put things right. Please could you contact us directly at jk@platinumcarcentre.co.uk with your name and vehicle details so our team can follow up?

We take feedback like this seriously and want to resolve it for you.

Platinum Car Centre

Oceniono na 1 z 5

If I could give 0 I would.

If I could give 0, I would. My family purchased what should have been a great car. We needed one bigger to aid the grandchildren. Car was purchased for 5k. Had to be returned less than a week later. They still have the car. And wont tell us where it is, other than that's its in plymouth. Asked for a refund. And they have us going round in circles. Garage say it's nothing to do with them. Aftersales (which garage have stated we have to deal with) are no help at all. We have proof of purchase. Proof of fault. Proof of asking for a refund. No contact number given to contact after sales manager direct (apparently he is never there and doesn't have a phone). Silly company, this will be taken further. Under consumer rights act 2015. My family are legally entitled to a refund, but as it stands, it seems this company want to waste time so a refund is no longer possible. I know the company will try to discredit myself and or family. So be it, I have evidence of all, so do to so. Would be unlawful and defamation without proof. Avoid at absolute all costs. Theifs to say the least. Although, they do act nice and friendly, almost charming when you go to purchase. Happy to remove and or change if and when issues rectified.

3 kwietnia 2025
Opinia niezależna
Logo Platinum Car Centre UK

Odpowiedź od Platinum Car Centre UK

Thank you for taking the time to share this, and we're sorry to hear your experience fell short of what it should have been.

We'd like the opportunity to look into this properly and put things right. Please could you contact us directly at jk@platinumcarcentre.co.uk with your name and vehicle details so our team can follow up?

We take feedback like this seriously and want to resolve it for you.

Platinum Car Centre

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej