GROVE PENSION SOLUTIONS Recenzje 

225
•
Wynik TrustScore: 4 na 5

4,0

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 5 z 5

Getting a DB transfer done nowadays is hard work! I originally went with another firm, who eventually decided that they couldn't help, but did pass me on to Grove. Having gone to Grove Pension Solutio... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 1 z 5

Very professional scamers never trust them.they never give back money they just asking to pay more.

Reakcja na opinię

Oceniono na 5 z 5

Helped with D.B transfer, every member of staff really helpful, answered all questions and there were many truthfully and very promptly. They guided me the whole way through the process,making sure... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 5 z 5

To Grove Pension Solutions........ I just wanted to contact your company and thankyou for all the help and advice that has been given to me,in particular 'DAN COLLINS'. Nothing was to much trou... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Informacje dotyczące firmy

  1. Pośrednik finansowy

Napisane przez firmę

Specialists in Pension Transfer and Pension Release retirement services. Authorised and regulated by the Financial Conduct Authority.


Dane kontaktowe

4,0

Dobra

Wynik TrustScore: 4 na 5

225 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

W ostatnim czasie nie zapraszano do recenzowania

Ta firma nie zapraszała ostatnio swoich klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne

Odpowiada na 100% z negatywnych recenzji

Zwykle udzielenie odpowiedzi zajmuje ponad miesiąc

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

4,0

Wszystkie recenzje

(225)

Liczba recenzji w ciągu ostatnich 12 miesięcy: 12

Napisz recenzję
Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 4 z 5

Pension transfer

Grove Pension Solutions oversaw my pension transfer with fine professionalism. The process went to the wire with the transfer going through on the very last day of the three-month deadline for my valuation. Although this was a stressful time Grove reassured me that the transfer would go through in time which it eventually did.
Overall I was very satisfied with the service and would have no hesitation in recommending the company.

4 czerwca 2020
Opinia niezależna
Logo GROVE PENSION SOLUTIONS

Odpowiedź od GROVE PENSION SOLUTIONS

Thank you. Your positive comments are appreciated and make the team feel it is all worth it.

Oceniono na 5 z 5

Grove Pension Solutions........

To Grove Pension Solutions........
I just wanted to contact your company and thankyou for all the help and advice that has been given to me,in particular 'DAN COLLINS'.
Nothing was to much trouble and I think he went way above and beyond my expectations .
He is an absolute credit to your company, and would appreciate if you could pass this message on to him.
If ever needed again,I would not hesitate in using your Company.....
Yours Sincerely
Mr Peter M Sykes

2 czerwca 2020
Opinia niezależna
Logo GROVE PENSION SOLUTIONS

Odpowiedź od GROVE PENSION SOLUTIONS

Thank you for your kind words, I’ll pass them on to Dan Collins and the team. I believe Dan's recommendation was to leave your pension where it is and NOT transfer, so we’re glad you still found our advice was so thorough.

Oceniono na 5 z 5

Pension transfer

I have found the whole team at Grove efficient, professional and most helpful. My phone calls were always answered promptly and messages forwarded if unable to be transferred, and my calls returned. I would particularly like to mention Dan Hubbard, Erin and Lucy, who have been especially helpful and patient - explaining the process, chasing my provider and keeping me informed. Well done Team Grove.

15 maja 2020
Opinia niezależna
Logo GROVE PENSION SOLUTIONS

Odpowiedź od GROVE PENSION SOLUTIONS

Thank you for your kind words, I’ll pass them on to the team.

Oceniono na 5 z 5

Unbelievably outstanding

Over the last few years I have used Grove for the amalgamation of my pensions and the yearly drawdown.

The service from the start has been immensely professional and gives you confidence at a time which can be quite worrying.

I have been allocated two ladies over the last years , both have been amazing , the customer service has been outstanding, every single step is always explained , every question answered and as importantly when I was advised an email or telephone call would happen, it happened. Not once have i ever been left hanging waiting , responces are clear and understandable. Time lines are realistic and achievable.

Chantel my current Client handler ( not sure if that's the correct title) has been amazing, especially during the lockdown.

Any amazing , professional and outstanding company.

24 kwietnia 2020
Opinia niezależna
Logo GROVE PENSION SOLUTIONS

Odpowiedź od GROVE PENSION SOLUTIONS

David, thank you for such a lovely review – and we are very pleased that our staff are able to create such a positive experience for you. Here at Grove, especially during these difficult times, we really appreciate how important it is to make sure our clients can feel like they are being looked after in a professional and efficient manner and so we are delighted that you feel we have provided such a service. We look forward to working with you again in the future!

Oceniono na 3 z 5

Poor service told that they were…

Poor service told that they were dealing with large amount of work however i had been on there work load months earlier i did most of the chasing only to receive letter after letter explaining i would be contacted .Was referred by my financial advisor during the beginning August 2019 had confirmation of transfer 11March 2020 over severn months
My application i was informed should have been strait forward as i am a widower and no complications in my request. my financial advisor kept ringing as well saying this is taking to long and i myself said that had i realised how poor the service was would have gone somewhere else but as i was now approaching Retirement i could not go to someone else (even said i would go to the ombudsman) cost me over £6000 any other business would be out of business however after my monies have now been transferred
I tried to forget GROVE however trust pilot brought back the memory

1 kwietnia 2020
Opinia niezależna
Logo GROVE PENSION SOLUTIONS

Odpowiedź od GROVE PENSION SOLUTIONS

Thank you for your feedback Mr Tooth. We are sorry to hear that you feel you have not received the best service from Grove as we always aim to provide such however, timescales for processing something as complex as pension transfers are somewhat out of our control. This is because we are reliant on replies from your old scheme to provide all the information that we MUST have to ensure you are provided with appropriate advice. In this respect, schemes are allowed to take up to three months to respond with the information and your scheme actually took two months after you initially came to us. We tried to keep both you and your IFA updated throughout the process both verbally and in writing (some of which were initiated by you, your IFA and by ourselves).

Schemes are also allowed to take up to a further three months, from receipt of the completed transfer forms, to transfer the monies and, despite a busy Christmas period, your transfer was completed within 4 weeks of submitting the forms.

With regards to the cost of our service, we confirmed our fee, both verbally and in writing, before you made your decision to proceed and only around half of the total cost was our fee, the other half was paid to your existing IFA who would have also agreed this with you beforehand.

We do endeavour to process cases as quickly as possible, within the requirements of our regulator, but, unfortunately, advising on pension transfers can be an extremely complicated and lengthy process, no matter what the circumstances are.

Oceniono na 5 z 5

Very helpful

Very helpful, kept me informed, very smooth process.

1 kwietnia 2020
Opinia niezależna
Logo GROVE PENSION SOLUTIONS

Odpowiedź od GROVE PENSION SOLUTIONS

Than you for your feedback :-)

Oceniono na 5 z 5

Releasing funds

Just started using Grove and so far,so good.

31 marca 2020
Opinia niezależna
Logo GROVE PENSION SOLUTIONS

Odpowiedź od GROVE PENSION SOLUTIONS

Thank you for your feedback :-)

Oceniono na 3 z 5

The outcome was absolutely fine but the…

The outcome was absolutely fine but the time scales were too long and got frustrating

30 marca 2020
Opinia niezależna
Logo GROVE PENSION SOLUTIONS

Odpowiedź od GROVE PENSION SOLUTIONS

Thank you for your feedback Mr Buchan. We are sorry to hear that you feel you have not received the best service from Grove. As a business we will always aim to provide the best possible service to our clients, however, timescales for processing something as complex as pension transfers are somewhat out of our control. This is because we are reliant on replies from your old scheme to provide all the information that we MUST have to ensure you are provided with appropriate advice. In this respect, schemes are allowed to take up to three months to respond with the information.

Schemes are also allowed to take up to a further three months, from receipt of the completed transfer forms, to transfer the monies and, despite a busy Christmas period, your transfer was completed within 4 weeks of submitting the forms.

We do endeavour to process cases as quickly as possible, within the requirements of our regulator, but, unfortunately, advising on pension transfers can be an extremely complicated and lengthy process, no matter what the circumstances are.

Oceniono na 5 z 5

The team did a very good job

The team did a very good job, giving sound advice and timely intervention when deadlines were approaching. On the whole very professional and good with communications

29 marca 2020
Opinia niezależna
Logo GROVE PENSION SOLUTIONS

Odpowiedź od GROVE PENSION SOLUTIONS

Thank you so much for your positive feedback. It is appreciated.

Oceniono na 3 z 5

Was not as good as it could have been.

Different advisers and different advice did make it a confusing, but they are good in keeping you informed. However, took a lot longer to sort out than a different company we used for my husbands pension so because I had something to compare with felt the service wasn’t as good as it could be.

16 marca 2020
Opinia niezależna
Logo GROVE PENSION SOLUTIONS

Odpowiedź od GROVE PENSION SOLUTIONS

We are sorry that you felt that our service was not as good as it should have been. We take our advice process very seriously and are disappointed to hear that you feel you received conflicting advice from differing advisers. We can see that you were initially receiving advice from one adviser and that when you contacted us with a query, the original adviser you spoke to was unavailable. In light of this, we decided to put you through to a more senior adviser so that you did not need to wait for an answer. We do take your comments on board and are sorry this caused you some confusion.

We cannot comment on the practices of other companies but we can assure you that we strive to provide the best service possible. Due to unprecedented demand we acknowledge that this has caused some delays. We can only apologise that you felt we took longer on comparison and your feedback will help us to improve our service in future.

Oceniono na 5 z 5

Very good company

Everybody that dealt with my business was very friendly and very professional. They all did what was best for me and had my interests at heart. Thank you.

14 marca 2020
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Took an age to sort out

Took an age to sort out. I even obtained the transfer values in advance. They incorrectly recorded my may ins number and in the end I had to contact the pension provider to get it sorted out. Very poor.

10 marca 2020
Opinia niezależna
Logo GROVE PENSION SOLUTIONS

Odpowiedź od GROVE PENSION SOLUTIONS

We are disappointed to hear that you are not happy with our services and that you found them to be ‘Very poor’. Although you provided us with your basic transfer value in advance, there was additional information we had to obtain from your pension scheme to enable us to run our reports and provide thorough, professional and accurate advice, this takes time. As a specialist in DB transfers, we are rightly bound by FCA regulations and are therefore, extremely strict with this and will not proceed without it, no matter what shortcuts someone might want us to take for the sake of time. I’m sure you wouldn’t want us to proceed without ALL the information we need as the outcome for you could be that we give you the wrong advice, because we had insufficient information, and then you could suffer significant financial loss.

You were introduced to us by your original financial advice firm because they were unable to carry out this type of specialist advice, unfortunately when we received documentation from them, the National Insurance number they provided for you was incorrect, we were obviously not aware it was wrong, hence the confusion.

Advising on pension transfers is an extremely complicated and lengthy process, however, I do note that your funds were transferred within three and half months of your initial enquiry which to be honest, is relatively quick, even more so in these unprecedented times where demand has increased two fold, particularly towards the back end of last year when your enquiry came in.

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej