Sälja klassiska bil via Autoclassica
Det kan bli ett problem.
Autoclassica bestemmer nemligen när du får din kundfordring. Jag var tvungen att vänta ett halvt år efter att min bil var solgt ,för jag mottog de sidste penge.
Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej
Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej
Importerar och säljer sportbilar, lyxbilar och fyrhjulsdrivet. Lista med aktuella objekt samt kontaktinformation.
Szwecja
Brak historii zapraszania do wystawiania recenzji
Ta firma nie zaprosiła klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne
Odpowiada na 50% z negatywnych recenzji
Zwykle odpowiada w ciągu 1 tygodnia
Jak firma korzysta z Trustpilot
Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.
Det kan bli ett problem.
Autoclassica bestemmer nemligen när du får din kundfordring. Jag var tvungen att vänta ett halvt år efter att min bil var solgt ,för jag mottog de sidste penge.
Zeer netjes opgesteld, leuke shows en veel te zien.
Echter, ik kwam speciaal voor de filmauto’s, op de site stond dat er een groot aanbod zou zijn te zien. 2x25 eur entree (online, en 30 eur aan de kassa) en dan geen filmauto aanwezig, voor het aanbod wat nu te zien is, is deze prijs belachelijk hoog.
Bilar i världsklass, hög service, kommer garanterat köpa fler av er!
I’ve owned, bought and sold quite a few classic cars during my life and I have always had good experiences with the people that I have interacted with. Last year I bought a car from Auto Classica, it turned out to be a massive mistake. Buying the car was easy and everyone was happy and nice but when it turned out to be a pack of lies, they got pretty nasty to the point where I only communicated via SMS because talking to them on the phone had a negative affect on my health. Even my wife tried talking to them but they were rude to her as well. After talking to people I know in the classic car world, I have heard many similar stories.
If you find a car that you want to buy at Auto Classica, don’t do it, keep looking because if anything is wrong with the car you buy you will never get help or satisfaction
Once again, AN ABSOLUTELY TERRIBLE EXPERIENCE, DO NOT BUY A CAR HERE

Odpowiedź od Auto Classica
Efter att ha köpt en bil med beskrivningen låga mil o felfri med några få bilder (där allt såg bra ut) som underlag så förvandlades bilköpet snabbt till en mardröm.
Bilen gick inte alls bra som utlovat och än värre var skicket. Underredet smutsigt, samtliga 4 fälgarna rejält kantstötta, repiga och tom muttrarna slitna. Stora lacksläpp, fullt med repor, gamla lagningar samt flygrost här o var. Tom hål i karossen på nåt ställe.
Inredningen tidigare vattenskadad så mattorna bokstavligen ruttna o söndervittrade.
Efter några dagars körning med 800km så hann hastighetsmätaren, elhissen samt ena lampan gå sönder samt motorn rasslar rejält vid tomgång.
När jag påpekar dessa fel blir jag genast dumförklarad. Helt plötsligt har dom sålt en rejält patinerad originalbil där jag borde ha vetat bättre. Detta utan att få vare sej en endaste bild på nån av defekterna eller vetskap om några fel. Ordet patina varken nämndes i skrift eller under samtal.
Jag har nu fått dragit detta till Tingsrätten då Autoclassica vägrar ta tillbaks bilen. Deras lösning är att jag ska sälja bilen via dom utan några garantier på att jag får tillbaks mina pengar eller hur lång tid det tar. Detta tackade jag naturligtvis nej till.
Har ni köpt bil från Autoclassica och nåt inte stämmer så kontakta genast advokat så tt ni får rätt hjälp.
After buying a car with the description low miles and flawless with a few pictures (where everything looked good) as a basis, the car purchase quickly turned into a nightmare.
The car did not run at all as promised and the condition was even worse. The undercarriage was dirty, all 4 rims were badly dented, scratched and even the lug nuts were worn. Large paint chips, full of scratches,
old repairs and rust here and there. Empty hole in the body somewhere.
The interior was previously water damaged so the carpets are literally rotten and weathered.
After a few days of driving at 800km, the speedometer, electric lift and one lamp broke and the engine rattles a lot when idling.
When I point out these faults, I am immediately called stupid. All of a sudden they have sold a heavily patinated original car where I should have known better. This without even getting a single picture of any of the defects or knowledge of any faults. The word patina was neither mentioned in writing nor during the conversation.
I have now had to take this to the District Court as Autoclassica refuses to take the car back. Their solution is that I will sell the car through them without any guarantees that I will get my money back or how long it will take. I naturally refused this.
If you have bought a car from Autoclassica and something is not right, contact a lawyer immediately so that you get the right help.

Odpowiedź od Auto Classica
Har gjort några bilaffärer med Mats på AutoClassica. En mycket trevlig affär, mycket kunnig personal där servicekänslan är i centrum.
Allt har gått jättebra och affärerna gjorda med nöjdhet och en bra känsla.
Tack Mats med personal!
Var på Auto classica i Ystad och fick ett härligt bemötande av personalen. Trevliga och kunniga om dom bilarna som fanns i bilhallen. Söker men någon sportvagn så kan jag rekommendera detta företag.
Underbart att komma till en familjär bifirma med vänligt bemötande och en underbar miljö, tyvärr hade jag bara pengar till en vacker Jaguar och fick lämna en min ungdomsdröm kvar i bilhallen, tack för ett vänligt bemötande och service.
Jag köpte en jättefin Camaro SS för en tid sedan av Autoclassica. Fick mycket fint bemötande av Mats och Caroline. Högsta betyg för kunnande och service. Tack!
Not recommended at all.
Had a very strange experience here, the owner Mats is quite aggressive. Once things get complicated, he even gets very aggressive and manipulative. I would not recommend to buy a car here.
I bought a Corvette C5 in August 2022 and was told by Auto Classica of Sweden, Ystad, owner Mats Larson it was 100% EU compliant. After exporting it to Spain in November 2022, I then spent the next 8 months trying to get it approved by Spanish authorities. They told me it was US compliant and in Sweden, they recognized it for use on Swedish roads only - it WAS NOT EU compliant. I then imported it to U.K. where I have been able to register it some 14 months since purchase. Through a contact with an ex staff member of Auto Classica he told me that Mats Larson knew all along it was not EU compliant. So my advice to anyone else is that this used car salesman cannot be trusted.
Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.
Firmy mogą prosić o wystawienie recenzji za pomocą automatycznych zaproszeń. Te oznakowane jako zweryfikowane, dotyczą prawdziwych doświadczeń.
Dowiedz się więcej o innych rodzajach recenzji.
Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.
Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.
Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.
Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.