The Property Ombudsman Recenzje 401

Wynik TrustScore: 1.5 na 5

1,4

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 1 z 5

I’m struggling to understand what the point of this organisation is? They’re completely useless, incompetent and never actually address complaint points. Their emails are incredibly long, make no sen... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 1 z 5

do not use this company, they are paid by the member and even though they see failure they will take no action. Consider legal action against all these companies to get justice. You will waste 6 - 9... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 1 z 5

Wow, I should have checked Trustpilot before I bothered. I contacted the ombudsman over Rosetree my service provider who had used a section 20 to steal £350 from 24 owners and not provide the gates... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 1 z 5

A 'Chocolate Kettle' of a Resolution "The TPO admitted I was misled by a representative who told me I owed nothing. Their 'resolution'? An award of £100—which they then immediately 'offset' agains... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Informacje dotyczące firmy

  1. Organizacja non-profit

Napisane przez firmę

Thank you for taking the time to provide your experience of our service, please note we do not use this platform to discuss cases or service/decision related dissatisfaction. If you would like to discuss any matters further please contact us via reviews@tpos.co.uk where we will be able to discuss and resolve the matter with you.   The Property Ombudsman (TPO) is approved by Government to independently review disputes between consumers and property agents. The same service is provided by TPO to consumers and agents, which, similar to a court, has the objective of either upholding or not upholding a complaint. Reviews on this platform reflect one perception of the service provided to the two parties. We value the privacy of our employees and any review naming an employee specifically will be reported. This does not limit any consumer or agent's ability to review our service via this platform.


Dane kontaktowe

  • 33 The Clarendon Centre Salisbury Business Park, Dairy Meadow Lane, SP1 2TJ, Salisbury, Zjednoczone Królestwo

  • tpos.co.uk

1,4

Bardzo słaba

Wynik TrustScore: 1.5 na 5

401 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

Odpowiada na 96% z negatywnych recenzji

Zwykle odpowiada w ciągu 1 tygodnia

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 1 z 5

It is a completely corrupt and…

Last year, we purchased a property only to discover inventory was missing and there were damages. Despite our appeals to the Property Ombudsman, we felt that they did not render a fair and honest decision, with shortcomings in addressing the missing inventory and damages.
It is a completely corrupt and ineffective organization. Every dissatisfied consumer should approach their MPs to advocate for the abolition of this ombudsman, it is merely a waste of time and gives people false. Most customers are unhappy with them they consistently side with the property management companies. I am also contemplating writing a news article for Yahoo to inform the public the shortcomings of this institution.

16 października 2024
Opinia niezależna
Logo The Property Ombudsman

Odpowiedź od The Property Ombudsman

Hi Jitendra, thank you for your feedback. We’re sorry you haven’t had a good experience with us. If you need any further help or clarification regarding your case, please contact us. Thank you

Oceniono na 1 z 5

A complete waste of time!0

ZERO STARS! I even contacted the CEO for the Property Ombudsman... a complete waste of time as of course they sided with the surveyor! It doesn't matter how much proof you have, (and I have all the proof needed, including photographs) they twist everything in favour of the companies and not the individuals who have been affected.
THEIR RESPONCES TO REVIEWS ARE ALSO A WASTE OF TIME.

6 grudnia 2024
Opinia niezależna
Logo The Property Ombudsman

Odpowiedź od The Property Ombudsman

Hi, thank you for your feedback. We're sorry that you haven't had a good experience with us so far.

The Property Ombudsman is a not-for-profit independent organisation funded by its memberships. Our adjudication decision-making is entirely independent, with decisions based on the evidence presented and the specific circumstances of each case. As with most Ombudsman, we are funded by the industry that we operate in. We charge an annual fee to businesses. This also allows us to provide a free service to consumers.

In 2023, 83% of accepted cases were found in favour of the consumer.

Please contact us if you have any questions, concerns or need further help with your case. Thank you

Oceniono na 1 z 5

This company is failing the consumer…

This company is failing the consumer and supports
its members, we need regulation within the property
market To protect the consumer, of which there is none at present, failing the public and not protecting them from your members in the majority of cases with meager compensation awards. This implies that TPO falls short of its rhetoric. In certain situations, the TPO addresses the effect rather than the underlying cause by permitting its members to carry on trading and causing havoc with more consumers.
In 2023, 83% of accepted cases were found in favour of the consumer. but you award meager compensation you take no action against your members and allow them to continue in Simple, the TPO does not walk the talk you need shut down

5 lipca 2024
Opinia niezależna
Logo The Property Ombudsman

Odpowiedź od The Property Ombudsman

Hi John, we're sorry that you haven't had a positive experience when using our services. Should you have any questions or need further help with your case, please contact us. Thank you

Oceniono na 1 z 5

A complete waste of time.

A complete waste of time. The estate agent allowed the vendor to market their property with no onward chain to command a quick sale, then once the conveyancing and survery was done at a cost of £1.6k, the vendor managed to conveniently (I mean within a day or so!) get themselves in a chain. The Property Ombudsman will have you wait for six months, then side with the estate agent that funds them! Please read the other reviews. This organisation is a farce and proper regulation of dodgy estate agents is required.

5 grudnia 2024
Opinia niezależna
Logo The Property Ombudsman

Odpowiedź od The Property Ombudsman

Hi, thank you for your feedback. We're sorry you haven't had a good experience with us so far. If you have any questions or need further help, please contact us, we will be happy to help. Thank you

Oceniono na 1 z 5

They simply don't care.

There is truely no point complaining to The Property Ombudsman. Having been almost made homeless and incurred costs over £1,000 due to the letting agent's misleading and poor communication, they thought £150 was fair compensation.

It felt as if they took no evidence into consideration and just automatically side with the letting agent, despite email chains and call logs demonstrating the descrepencies.

There is no point in an independent body that's supposed to hold letting agencies to account, if they simply write off a massive problem as a small oopsie.

2 grudnia 2024
Opinia niezależna
Logo The Property Ombudsman

Odpowiedź od The Property Ombudsman

Hi George, we're sorry that you haven't had a positive experience when using our services. Should you have any questions or need further help with your case, please contact us. Thank you

Oceniono na 5 z 5

Excellent-Fair and Impartial

We had a problem with an estate agent who caused us financial loss due to him not adhering to The Property Ombudsman’s Code Of Practice. The agent tried all sorts of tactics to get out of reimbursing us, insisting that he had done nothing wrong. He even said he had spoken to his insurers and TPO who, according to him, backed him up. We wanted to put our case to TPO as we wanted them to have the full facts. It is a long process. It took nearly a year for our case to be reviewed and then passed to an adjudicator, due to the sheer amount of complaints that they have to deal with. It was worth the wait. TPO agreed we had suffered a financial loss through no fault of ours and the agent had to reimburse all of our costs incurred plus an extra award for aggravation. It was found that the agent had failed to comply with two counts of the code of practice. TPO are fair and impartial and in our case, helped us deal with an agent that had no scruples and would not own his mistake. I would urge anyone to persevere even though it will take time. People tend to do reviews if they are unhappy. Our experience with TPO was slow but excellent. We are so grateful to them.

29 listopada 2024
Opinia niezależna
Logo The Property Ombudsman

Odpowiedź od The Property Ombudsman

Hi Lynn, thank you for providing positive feedback, this is much appreciated and we'll make sure to pass this back to the team. Thank you

Oceniono na 1 z 5

Not Fit For Purpose

Having yesterday received a less than impressive phone call from the TPO telling us that they were not able to put forward a case in which our management company has failed to fix a roof that leaks like a sieve following the collapse due to water ingress of the ceiling 15 months ago we felt devastated. Having though just read all the reviews on yours and other sites it is clear that we should not be surprised. In short the TPO is not fit for purpose and this needs flagging up at the highest level. Utterly shameful!

22 listopada 2024
Opinia niezależna
Logo The Property Ombudsman

Odpowiedź od The Property Ombudsman

Hi, we’re sorry you haven’t had a positive experience with us so far. If you need any further clarification or help regarding your complaint, please don’t hesitate to contact us. Thank you

Oceniono na 1 z 5

What a complete waste of time

What a complete waste of time. After waiting over four months for a Resolution Officer to be assigned to my complaint, the Officer spent 7 days investigating the complaint, and on the eighth day sent me a report about my complaint, despite never making any contact with me to discuss my complaint at any point, but only contacting the estate agent, getting their side of the story, taking their word for gospel with gathering any sort of evidence and declaring my case closed. Forgive me, but surely an investigation would involve communication with Complainant and Respondent, as well as gathering corroborating evidence from either side and possibly making a home visit to get a better understanding of a complaint if necessary. I appreciate the ombudsman is under staffed, and oversubscribed with the number of complaints made, which is why it takes over four months to assign a Resolution Officer to a case but what's the point of having an ombudsman if they aren't even bothered to carry out a thorough investigation?

13 listopada 2024
Opinia niezależna
Logo The Property Ombudsman

Odpowiedź od The Property Ombudsman

Hi Marcus, thank you for your feedback and we’re sorry you haven’t had a positive experience using our services. Please contact us if you have any questions, concerns or further feedback about your case. Thank you

Oceniono na 1 z 5

They are more useless than the property…

They are more useless than the property management company you are raising a complaint about. If you are going to raise a complaint to them about a property management company expect to wait for over a year for a complaint advisor to be assigned and by that time your claim is void because of all the changes that have occurred due to their incompetence. Don't waste your time with TPO. The reviews here speak for themselves.

13 listopada 2024
Opinia niezależna
Logo The Property Ombudsman

Odpowiedź od The Property Ombudsman

Hi John, thank you for your feedback. We’re sorry that you haven’t had a good experience with us so far. Please contact us if you have any questions, concerns or further feedback. Thank you

Oceniono na 1 z 5

Pointless organisation

Just read down the list of reviews, I’ve had exactly the same experience as everyone else, not even a phone call to get all the information from me, they couldn’t care less and are on the estate agents side as they pay their wages, disgraceful and shameful, they need closing down.

12 listopada 2024
Opinia niezależna
Logo The Property Ombudsman

Odpowiedź od The Property Ombudsman

Hi, we're sorry that you haven't had a positive experience when using our services. The Property Ombudsman is a not-for-profit independent organisation funded by its memberships. Our adjudication decision-making is entirely independent, with decisions based on the evidence presented and the specific circumstances of each case. As with most Ombudsman, we are funded by the industry that we operate in. We charge an annual fee to businesses. This also allows us to provide a free service to consumers. In 2023, 83 per cent of accepted cases were found in favour of the consumer.
Please contact us if you have any questions, concerns or further feedback about your case. Thank you

Oceniono na 1 z 5

Don’t bother asking for help to them

After dealing with what looks like a deliberately painful process where you need a high level of computer literacy to be able to provide the requested evidence, we had to wait for over a year to get what by all means is an insulting compensation from a estate agency that not only did not deliver the bare minimum you could ask for, they lied, broke their contract and offered even more disrespectful solutions (things like, if you don’t have hot water, you can go to hospital for a shower) I am just annoyed I lost a year and had any faith in a rotten system from top to bottom.

12 listopada 2024
Opinia niezależna
Logo The Property Ombudsman

Odpowiedź od The Property Ombudsman

Hi Victor, we're sorry that you haven't had a positive experience when using our services. Should you have any questions, concerns or specific feedback then please don't hesitate to contact us, we welcome any feedback which will help us improve our service. Thank you

Oceniono na 1 z 5

Corrupted, incompetent, careless and shady organization

I called them today again to ask for a response to a complaint I logged on December 2023. The person who answered the call as you would expect showed no empathy and was unable to provide a response, plus he sounded like a king. All I have been told is that they are an independent organization and are unable to provide a timeline or certainty regarding their appalling activity. Furthermore, their lack of manners is a huge concern and continue to allow their members to trade illegally simply because they are just another shady organization that the government allows to get away with. They don't care about anything and ignore the dramatic situations and risks they cause to others. They should only be prosecuted for their negligence and incompetence, they ignore emails even from Cllrs and MPs, SHAME ON THEM

30 października 2024
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

If I could give a negative review I…

Update on my case: case was reviewed a couple of weeks after I posted my experience on this page and we were awarded £200 for a loss of almost £6000. If you are expecting more than £200 compensation, dont waste your time lodging your complain with TPOS.

If I could give a negative review I would. The service is disgraceful. Why waste people's time when you know you can't deal with the complaints. I logged my conplain in October 2023, someone called once to discuss the issue and told me she would escalate it, I still haven't heard anything. I will be a year since i logged my complaints in october 2024! When I chased it up, I got an email saying that they were busy and I can take my complaints somewhere else. Very shameful service! I'm sure they will never reply! They need investigating. Don't even bother using them, waste of space they are.

4 października 2023
Opinia niezależna
Logo The Property Ombudsman

Odpowiedź od The Property Ombudsman

Hi Gloria, thank you for your feedback and we’re sorry you haven’t had a positive experience. I understand your frustration with your compensatory award. Please contact us if you need any clarification or help regarding the details of your case. Thank you

Oceniono na 1 z 5

Corrupt and incompetent

This is a corrupt and incompetent organisation dealing with them is incredibly frustrating. An estate agent, representing the vendor, provided a broken or damaged inventory after the full purchase price was received. The handover was too late on a Friday evening to conduct a proper inspection. Additionally, keys were missing. The legal ombudsman holds the estate agent accountable, while the solicitor is unable to intervene due to the inability to conduct a physical inspection. Conversely, TPOS insists it is the solicitor's responsibility. It defies common sense that a seller would receive full payment without delivering what was promised in the contract, and yet, this so-called independent body fails to grasp this. The inventory, which includes essential items like the boiler, cooker, and keys, is exclusive to the house and was charged for in the inventory checklist. I plan to discuss this matter with my MP to seek clarity on the situation. TPOS seems to lack common sense in this issue.

27 września 2024
Opinia niezależna
Logo The Property Ombudsman

Odpowiedź od The Property Ombudsman

Hi Jitendra, thank you for your feedback and we’re sorry you haven’t had a positive experience with us on this occasion. If you need further help in understanding the outcome of your case, please contact us and we will be happy to help. Thank you

Oceniono na 1 z 5

Clowns at best

Clowns at best! They will first try to reject your application so they don’t have to deal with it! When forced to, they will go through the motions while not bothering to read any of the complaints. They will make up claims that phone call conversations transpired between the Agent and the complainant and hence, arrive at a moronic conclusion, in favor of the Agent who funds their existence! The Estate agent will move on unscathed onto the next victim! Why do they exist at all? Joke of an organization!

Update..I do not know why they have responded as they have below. I have asked the Ombudsman to escalate my case several times and I get the same deceitful reply from them time after time! Is this response a feeble effort to try to show themselves in a better light? I have written to the member of the House of Lords to look into this corrupt and dishonest organization, and have it closed down! But this sham organization offers employment to many people. Hence, I believe they will be allowed to carry on with their disgraceful and dishonest rulings against the victims and allow the Estate Agents to thrive in scamming landlords like me. All the while posing as an honest impartial arbitrator! A wolf in sheep’s clothing!

1 września 2024
Opinia niezależna
Logo The Property Ombudsman

Odpowiedź od The Property Ombudsman

Hi, we’re sorry you haven’t had a good experience with us so far. If you have any specific questions about your case, please don't hesitate to contact us, we will be happy to help. Thank you

Oceniono na 1 z 5

They are corrupt

They are corrupt, biased and need to be shut down. they act as damage control for property managers and they don't give a crap about tenants or tenants rights.

It took over a year for them to come to a decision, whereby I'd sent them a mountain of evidence against the property manager.

TPOS admitted they didn't have any evidence from the property manager in refute of me, but decided to take their word for it, and pay me out based on the properties 100% fabricated stories.

just to highlight how severe this is - my complaint was being in an overheating apartment that was c onsidered unfit to live in, and dangerous to human life. and TPOS provided me with £150 for the 'inconvience'

this company is disgusting absolutely needs investigating by a third party, and i will make sure they are. the reviews say it all, these people are corrupt and have the landlords and property managers interests at heart. infact they can pay out up to £20,000 and theit normal pay out is £200 - SAYS IT ALL DOESN'T IT

17 września 2024
Opinia niezależna
Logo The Property Ombudsman

Odpowiedź od The Property Ombudsman

Hi Jane, thank you for your feedback and we're sorry that you haven't had a positive experience when using our services. If you have any questions about your case or need further help with understanding the outcome, then please contact us and we’ll be happy to help. Thank you

Oceniono na 1 z 5

All they do is finding excuses

My mother had an issue with property management company that would not remove abandoned vehicle from residential car park since 2018. The management company would also refuse to respond to complaints.
We raised a complaint in the beginning of 2024, TPO had lost the case and could not recover it.
We raised another complaint with TPO.
TPO stated that they could not help as they cannot make the management company remove abandoned car. Begs a question - what is the purpose of TPO.
They also stated that the car was abandoned in 2018 and therefore they cannot get involved as it was over a year since the car was abandoned. Despite the fact that last communication with the management company was under a year ago. I asked TPO to repeat the statement and informed that the call was recorded. The TPO confirmed that indeed - they cannot resolve issues that went on for over a year.
P.S. I made the complaint against the management company public and eventually they removed the abandoned car.

3 września 2024
Opinia niezależna
Logo The Property Ombudsman

Odpowiedź od The Property Ombudsman

Hi, thank you for your feedback. If you have any further questions or concerns then please don't hesitate to contact us, we welcome any feedback which will help us improve our service. Thank you

Oceniono na 1 z 5

Not fit for purpose

Not fit for purpose. I sent in quite a serious complaint and they pretty much came out with stupid excuses not to process it. Waste of time.

28 sierpnia 2024
Opinia niezależna
Logo The Property Ombudsman

Odpowiedź od The Property Ombudsman

Hi Thomas, thank you for your feedback. If you have any questions or need further help with your dispute, please contact us and we’ll be happy to help. Thank you

Oceniono na 1 z 5

I do not think they evaluate complaints…

I do not think they evaluate complaints objectively. They are more like members of estate agencies. They do not accept testimony of the people who were involved into the case and look away. This is very corrupted. after my complaint, I strongly believe they get financial benefits from other parties. I do not know how they can sleep when they go home and look at their children's faces.

16 sierpnia 2024
Opinia niezależna
Logo The Property Ombudsman

Odpowiedź od The Property Ombudsman

Hi George, The Property Ombudsman is a not-for-profit independent organisation funded by its memberships. Our adjudication decision-making is entirely independent, with decisions based on the evidence presented and the specific circumstances of each case. As with most Ombudsman, we are funded by the industry that we operate in. We charge an annual fee to businesses along with a fee for each case that goes to full review, this fee is the same regardless of the outcome of the case. This also allows us to provide a free service to consumers.
If you’d like any support with a past, present or potential dispute that you have, please could you send an email with full details (including your full name and the business your dispute is with) to reviews@tpos.co.uk
Thank you

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Firmy mogą prosić o wystawienie recenzji za pomocą automatycznych zaproszeń. Te oznakowane jako zweryfikowane, dotyczą prawdziwych doświadczeń.

Dowiedz się więcej o innych rodzajach recenzji.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej