Sportec AB Recenzje 10

Wynik TrustScore: 3.5 na 5

3,4

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Informacje dotyczące firmy

Informacje przekazane przez różne źródła zewnętrzne

Säljer skjutbaneutrustning, skytteutrustning, ammunition och vapen.


Dane kontaktowe

3,4

Średnia

Wynik TrustScore: 3.5 na 5

10 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

Brak historii zapraszania do wystawiania recenzji

Ta firma nie zaprosiła klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne

Odpowiada na 100% z negatywnych recenzji

Zwykle odpowiada w ciągu 1 tygodnia

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 2 z 5

När det står SWISH som val och valt…

När det står SWISH som val och valt detta då förväntar jag att SWISH öppnas för betalning men nej fick bara orderbekräftelse sedan kom det ett mejl om att det tagits upplysningar på mig'
Vid SWISH?
Fortfarande inte fått betala med Swish!
Önskar jag hade kollat upp detta hos TRUSTPILOT först innan beställning.

29 lipca 2025
Opinia niezależna
Logo Sportec AB

Odpowiedź od Sportec AB

Hej Vesa!
På betalningsalternativet som du valt framgår tydligt att det är faktura som kan betalas med Swish.
Vi jobbar på att få fler betalningsaktörer att samarbeta långsiktigt med oss och det är sannolikt att vi kommer att kunna erbjuda direktbetalning via Swish i framtiden.
Vi önskar dig en trevlig dag!

Oceniono na 5 z 5

Bra rådgivning

Jag ska börja handladda och ringde ner för att få råd och hjälp. Snabbt svar i telefon av en person som tog sig massor av tid att gå igenom allt från A till Ö och sen skickade över en lista med spec på allt jag behöver inklusive tips om vilka produkter som var billigare att skaffa utanför vapenvärlden (våg mm).

22 maja 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Bryter mot distansköpslagen

Köpte en nillkolv av dem för flera år sen och fick möta på deras berömda kundservice. En nillkolv i flisor och flera veckor innan de ens svarade och skickade en ny. Lovade mig själv att aldrig handla där igen men så var jag dum nog att göra det ändå.

Gav dem en chans till och beställde en pistol av märket ruger. Märkte direkt att den avvek från övriga mark iv lite på att den var ogängad, helt och hållet mitt fel jag skulle läst på mer innan. Jag ringer och vill göra retur varpå de vägrar göra en retur, vilket helt och hållet bryter mot distansköpslagen. Istället köper de in den som begagnad trots att jag bara tagit upp den ur kartongen och sett att den hade fejkade gängor.

Så se upp med att beställa vapen via nätet från dem för du kan inte returnera den utan att de ska ha pengar emellan. Man kan ju tycka att de borde stå på hemsidan att öppet köp gäller för allt utom vapen...

4 marca 2025
Opinia niezależna
Logo Sportec AB

Odpowiedź od Sportec AB

Hej Henrik!
Du returnerade den trasiga kolven och vi bytte ut den utan kostnad. Möjligen att det tog längre tid än vanligt för oss att svara då det var mitt i semestertider. Då det var 10 år sedan så har vi inte detaljer sparade i ärendet men kan konstatera att det blev löst på ett adekvat sätt.
Angående pistolen så instämmer vi inte i det du skriver. Vi har godkänt retur men med ett visst prisavdrag p.g.a. pistolen inte längre kan säljas som ny.

Oceniono na 1 z 5

Sportec förstörde mina Anschütz!

Sportec förstörde mina Anschütz!

Jag åkte nere från Göteborg med två Anschütz 8002 s2 bössor. Bägge två har jag inköpt från skytteföreningen, där hela familjen skjuter. Bössorna gick jätte bra innan, men tanken var, att få lite inskjutning och rätt ammunition, som kanske passar bättre, och därmed kan vi få ut högre poäng. Vi fick ut i rad flera gånger vid flera tävlingar skott över 10 poäng utan problem, med bra decimaler, som var i genomsnittet på 10.3-10.7. Jag bokade en tid efter telefonsamtal med Sportec, där nån informerade mig, att den ta typ mellan 15 och 30 minuter / vapen. OK, tänkte jag. Jag åkte nere till Malmö för att få ut den bästa från bägge mina vapen. Först och främst man fick inte vara bakom väggen och se vad dessa individer gör med bössorna. När de tog över, de sa till mig, att den kanske behöver servas, och lämnas in, och si, och så, osv... OK. "Ni får kolla upp hastigheten också, och se, vart bössorna ligger nånstans..." - Jag trodde, att det blir en riktig inskjutning, med underlag, där jag får ut även nån papper på värdena. Jag hörde typ 3-5 skott, och sen teknikern kom fram och sa bara till mig, att första vapen är bra, den andra är en aning för snabbt. OK, tänkte jag, men forfarande bara sagt och inte bevisat... Därefter de började inskjutningen där man fick bara se på skärmen och se hur de skjuter... Jag får tillbaka första bössan, med en mängd ammunition med ett batch nummer, och med en papper, där jag kan se, att spridningen hos vapen ligger på 5,8mm. Senare får jag tillbaka andra vapen, med en mängd ammunition med en annan batch nummer och med en annan papper, där jag kan se, att spridningen ligger på 6,1mm. OK, tänkte jag. Nu har jag allt i handen, kan åka hem, och fortsätta träningen inför nästa tävlingen. Efter en dag naturligtvis jag fick hem min cronograph som beställde jag från tyskarna, för att mäta själv hastighet och se hur bössorna presterar. När jag skjuter med första vapen, då ser jag att hastigheten först svajar upp och nere, sen efter typ 5-7 skott blir ganska stabilt, men för högt för denna vapen. (Jag vet, att hastigheten för denna vapentyp skal vara nånstans mellan 160-165ms/sec +/- 1,5m/sec, då har man rätt så bra spridningsbild, och bra kulbana.) När jag testar min vapen, då ser jag att den börjar vid 160, och sen går upp mot 177, sen faller nere på 158, sen går igen upp mot 165. Den blev mer stabilt efter typ 15-17 skott, men svajade ändå ganska mycket upp och nere. (För sakens skull, jag lämnade in mina bössor vid 11:45, och sen gick iväg för lunch, och återvände till Sportec vid 13:00 tiden, alltså bägge vapen hade haft tid på sig att ta över temperaturen i lokalen. Några dagar senare tar fram cronographen hemma i huset, och börjar skjuta och dokumentera kulornas hastighet. På samma sätt jag konstaterar att fösta bössan behöver typ 5-7 skott, för att vara stabilt, medan den andra blir hyfsat bra efter typ 15 skott. Jag tog mig sedan till föreningen, var i lokalen en timme, och därefter tog fram min cronograph, började igen skjutning, och kolla på bössorna och träna inför nästa tävling. Då hade jag haft rätt kulor, rätt temperatur, och tog fram även cronographen framför mig, för att dokumentera allt. Plötsligt den vapen som var bäst nu med rätta kulor från Sportec plötsligt börjar gå sämst, nästan omöjligt att skjuta med den. Den andra vapen kom inte ens nära den, som var innan. (Enligt teknikern detta vapen var en aning långsammare, så de skruvade upp den, för att få den bättre.) Trots allt försök, inskjutning, rätt kulor från Sportec, nu det gick inte alls att skjuta på tävlingen. Väldigt förbannad på Sportec!!! Känns så, att jag är tvungen, att köpa in rätt utrustning, och lära mig själv serva och ställa in mina bössor, om jag vill ha en bra vapen. (För sakens skull, jag läser väldigt mycket på olika forum, samt min bästa vän är militär officer, alltså han har pluggat vapenteknik i många år på universitetsnivå, samt han är skjutmästare med flera första priser i mitt hemland, samt han har en andra plats på världstävling som sniper, så han säkert ger mig rätt informationer om sakerna.)

SPORTEC??? ALDRIG MER I LIVET!!!

5 listopada 2024
Opinia niezależna
Logo Sportec AB

Odpowiedź od Sportec AB

Hej Robért!
I detta fall kan vi inte annat än att konstatera att du inte följt de råd du fått av oss och att den bild du förmedlar inte stämmer.
Vi rekommenderade redan vid första kontakt att göra service på luftgevären då du berättade att du köpt dem ifrån en förening och att det var oklart hur mycket de var använda. Du insisterade på att detta inte behövdes.

Du bokade tid för inskjutning ca klockan 10. Du kom först 1145 - en kvart före lunch.
Innan inskjutningen påbörjades så kontrollerade vi hastigheten på gevären. Detta gör vi alltid innan inskjutning då det ger en bra indikation på om det är meningsfullt att skjuta in ammunition eller ej. Om hastigheten är för låg eller för hög så blir precisionen sannolikt lidande och det är inte säkert att vi då hittar någon ammunition som skjuter bra, oavsett hur mycket vi testar. Hastigheten låg under vad Anschütz (och Sportec) rekommenderar för optimal precision. Vi ställde upp hastigheten så att den låg i rätt intervall och genomförde inskjutningen. Du kunde hela tiden följa resultatet på skärm.

När inskjutningen var genomförd så presenterade vi resultatet för dig och förmedlade vilken hastighet gevären var inställda på.
Du ville absolut inte att hastigheten skulle ligga i det intervall som tillverkaren rekommenderar utan insisterade på att vi justerade ner den igen. Vi avrådde från detta då precisionen inte längre kunde garanteras men tillmötesgick ditt önskemål.
Du ville fortfarande inte att vi skulle göra service på gevären. Vi meddelade att vi då inte kan säkerställa precisionen eller hur länge gevären skulle kunna prestera.
Vi genomförde ny inskjutning och du kunde följa resultatet på skärm. Du godkände resultatet av den nya inskjutningen.

Det fel du beskriver låter som att det antingen har kommit in smuts i reduceringsventilen eller som om det är någon/några packningar som inte är helt täta.
Om du önskar genomföra service på luftgevären så får du gärna kontakta oss. Det finns givetvis garanti på den service vi då skulle utföra.

Uppdatering 2024-11-19:
Vi har upprepade gånger erbjudit oss att göra service på luftgevären. Givetvis med garanti på utfört arbete. Med uppdaterad felbeskrivning från kund så är vi helt säkra på att detta hade löst det upplevda problemet. Vi kan inte annat än konstatera att detta borde ha gjorts enligt vår ursprungliga rekommendation. Bollen ligger nu hos kund att boka tid för service om så önskas.

Oceniono na 1 z 5

När jag ville betala med swish fick jag…

När jag ville betala med swish fick jag en kreditupplysning på mig!! Mycket svagt!!

25 sierpnia 2023
Opinia niezależna
Logo Sportec AB

Odpowiedź od Sportec AB

Vi tar inga kreditupplysningar, enbart kontroll av betalningsamärkningar. Du har aktivt kryssat i att du godkänt detta när du registrerade dig som kund. Det varken syns eller påverkar din kreditvärdighet utanför Sportec.
I tillägg så står det i det betalningsalternativ du valt att det inte är en direktbetalning utan att faktura skickas ut.

Oceniono na 1 z 5

Pinsamt dålig kundservice

Pinsamt dålig kundservice via mail, telefon och personligt bemötande.

Vid ALLA tillfällen jag haft kontakt med företaget så har dom varit ohjälpsamma. Den kundservice som dom är som ”kända” för har jag inte sett röken av vid de 3 tillfällen jag haft med dom att göra.
Rekommenderar inte om du skall ha kontakt med dem!

30 czerwca 2023
Opinia niezależna
Logo Sportec AB

Odpowiedź od Sportec AB

Vi har tyvärr ingen möjlighet att följa upp detta då vi saknar information i ärendet. Hur som helst så är det tråkigt att höra att du inte är nöjd!

Oceniono na 4 z 5

Mycket Bra butik

Mycket proffsiga samt tillhandahåller bra online service samt butiksservice. Har handlat flertalet gånger av dem och varit nöjd varje gång.
Den enda synpunkten jag har är: Tycker att en rabatt kunde varit förtjänt då man handlat nya grejor för nästan 60k senaste året.
Fick man det skulle jag satt fem stjärnor.

2 stycznia 2023
Opinia niezależna
Logo Sportec AB

Odpowiedź od Sportec AB

Tack för att du tog dig tid att skriva!

Oceniono na 5 z 5

Kundservice över allt annat!

Kundservice över allt annat.
Alltid hjälpsamma, har varit kund så länge (30 år) att delar av personalen hunnit gå i pension.
Samma goda service när andra tar över.
Kunskap som spänner från luftvapen till handladdning.
Varmt rekommenderat!

14 marca 2022
Opinia niezależna
Logo Sportec AB

Odpowiedź od Sportec AB

Tack Peter! Vi lovar att fortsätta i samma stil.

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Firmy mogą prosić o wystawienie recenzji za pomocą automatycznych zaproszeń. Te oznakowane jako zweryfikowane, dotyczą prawdziwych doświadczeń.

Dowiedz się więcej o innych rodzajach recenzji.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej