Nova Forex Recenzje 130

Wynik TrustScore: 2 na 5

2,1

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 1 z 5

Very disappointing service from Nova, I’m still due a payout on 80911008 and 80893478. These are both MANTA / FXCM accounts that were migrated to eightcap. I’m eligible for a payout on acc... Zobacz więcej

Oceniono na 1 z 5

Nova Funding or Nova Forex whatever they are because they have changed their name and platform last year a few times are the biggest scam in the Prop industry. They are trying to show that they have n... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 1 z 5

I made my request on 12.02.2025 but after 2 days I wasn’t able to login to my account anymore! I didn’t receive any response from you since then! I am so disappointed and tired of checking my ema... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 5 z 5

Thanks so much clinton from nova you have been so much help getting my 2nd payout approved and processed Thanks


Dane kontaktowe

2,1

Słaba

Wynik TrustScore: 2 na 5

130 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

Nie odpowiedziano na negatywne recenzje

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 5 z 5

Got 1 200k account mt5

Got 1 200k account mt5. Requested 2nd payout with 70% profit split. Waited almost 14 days since payout approved. But finally got paid. Over 6k profit. Yes nova still pays.

10 stycznia 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

Just received my payout from Nova…

Just received my payout from Nova Forex! The approval process took a couple of days, and while the transfer wasn't the fastest, it came through as promised. The support team was great at keeping me updated throughout. Their funding model remains solid, and they deliver on their promises. Highly recommend Nova Forex for traders looking for a reliable prop firm!

28 stycznia 2025
Oceniono na 5 z 5

Payout received

I want to thank Nova for being an honest prop firm and actually paying their traders who follow their rules. Today they sent me $4k payout which I requested on the 16th. They reviewed my account, made sure I followed the rules and paid me today.

All the rumors going around about Nova that they are scam is complete lies and this is coming from someone who has been trading with them since 2023. This is a honest and trustworthy company that I recommend to everyone.

Special thank you to Clinton from the support team. He is very responsive and very professional. Never ignores my emails and provides the best customer service!

Nova IS NOT A SCAM! Follow the rules and you will get paid. Simple as that!

Thanks Nova!!

27 stycznia 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Migration | 3rd month without my $200,000 funded account | Lack of transparency and professionalism | Possibly a scam

My experience with Nova has been nothing but a nightmare. The unprofessionalism, constant rule changes, hidden rules (based on reviews), the lack of meaningful support, and the massive amount of time I've wasted. The emotional toll this company has caused me is beyond anything legal.

I hold a $200,000 funded account with Nova, originally through FXCH (I still have the broker app on my computer). I’m honestly too exhausted to go into every detail of the issues I’ve faced, but let’s just say this isn’t my first encounter with migration problems. There have been at least two over the past year, and it’s always the same story. I’m fed up.

The current migration is a mess. I didn’t find out about it until my orders started receiving error messages from DX-trades. There was zero communication from Nova - not an email, no platform heads-up. I later learned they had posted some updates on their Telegram account, but let’s be clear: when has any legitimate company ever communicated critical updates to paying customers through a third-party app instead of directly via sign-up email or within the platform? It’s completely absurd.

The migration was promised to elevate Nova to "the next level," with a redesigned dashboard and various improvements. Well, here we are, entering the third month of what was supposed to be a 14-day process. And the redesigned dashboard? It's a joke. It looks like something thrown together in Windows Paint, it’s a step backward, not forward.

To top it off, I still don’t have access to my funded account (for 3 months). Yet, the website is still actively promoting and incentivizing users to buy new challenge accounts. Let that sink in for a moment. Based on other reviews and Nova’s responses, it’s clear they have no sense of urgency in returning these original funded accounts.

At this point, Nova is holding my funds hostage. If you can’t meet the terms of the service, the least you can do is refund my initial purchase fee. It’s not my fault your company has made such poor decisions. Why should I continue to tolerate this behavior? I’ve been patient long enough, but I will not stand for it anymore. Refund my initial purchase fee immediately, or I will initiate a chargeback and file a report with my bank.

Account details (from the last migration)
Server: DxTrade-EightCap
Account Type: Funded
Login: 80910123
Login User Name: NOVA82691725447494

You have my sign-up email, contact me there and let me know what banking details you need ; if any, as it should be only one press of a button to do a refund.

27 stycznia 2025
Opinia niezależna
Logo Nova Forex

Odpowiedź od Nova Forex

Hello Filip,

I’m sorry to hear about your ongoing frustrations. We understand it’s been a challenging few months, and I appreciate you taking the time to share your experience in detail.

Multiple Broker Disruptions & Migration Delays
Over the past year, Nova has faced multiple broker disruptions—some partners lost licenses, backed out, or ceased supporting prop firms entirely. These events were beyond our control. Unfortunately, that has led to the repeated migrations and delays you’ve mentioned. We recognize that from your perspective, the lack of direct communication about these issues has been extremely frustrating.

Our Role in the Partnership
It’s important to clarify that in our previous arrangement, Nova’s role was limited to marketing and onboarding. We were not responsible for managing accounts, processing payouts, or collecting the fees for purchased accounts on the old platform (DxTrade-EightCap). All operational aspects, including migrations and refunds, fell under the broker’s responsibility—an arrangement spelled out in the original agreement.

Refund Requests & Account Access
If you strongly believe a refund is necessary, we advise you to escalate your request directly with the previous provider, which handled both the collection of your purchase fees and the management of your funded account. You can contact them at:
helpdesk@nova-funding.com

As you noted, they have not fulfilled their commitments. We empathize with your situation; however, the responsibility for handling refunds, payouts, and account services on the DxTrade-EightCap platform lies with them.

Our Current Efforts
While Nova was not managing the previous platform, we have continued doing everything possible to find solutions for traders impacted by these broker issues. We recognize your frustration at not having access to your funded account—and how deeply disappointing it is when you see new challenges being sold on our upgraded platform. We genuinely regret that the transition from the old broker has taken this long.

The Path Forward
We’ve moved forward with our new in-house platform to avoid any future reliance on external partners who can disrupt operations. This shift is aimed at providing a better experience overall, including direct payouts and clearer policies. We also understand you’re dissatisfied with the new dashboard, and we appreciate feedback on how to improve it.

Next Steps & Contact Information

For a Refund or Further Escalation:

Please direct your request to the ex-partner who processed your payments at helpdesk@nova-funding.com. They collected the fees and oversaw the DxTrade-EightCap accounts.
If You Have Additional Questions for Nova:

Feel free to reach out to our current support team. We will try to provide any information we have, although our ability to act on a previous platform we didn’t manage is limited.
We understand how tired you must feel navigating yet another migration. We truly appreciate your patience and candor, and we wish we could give you a more immediate resolution. Your concerns are valid, and we will continue to do our best to assist within the scope of what we control.

Best regards,

Oceniono na 1 z 5

Thieves with new face

Thieves with new face. Very bad prop firm.

25 stycznia 2025
Opinia niezależna
Logo Nova Forex

Odpowiedź od Nova Forex

Hello Gurpreet,

I’m sorry to hear about your frustration, and I would like to understand more about what’s been bothering you. Could you please provide some more context on why you feel this way? It will help us better address the issues you’re experiencing and work towards a resolution.

We genuinely care about your experience, and we want to make things right for you.

Looking forward to your response.

Best regards,

Oceniono na 1 z 5

Did Nova cancel migration for FXCH accounts?

I've read some of the replies here regarding a 50% discount for "affected" migration clients. I am aware Nova separated recently purchased accounts from older original nova accounts (such as FXCH) and only planned to migrate older FXCH accounts (like mine). Let me make my question very clear so I can get an accurate response and understand what is going on.

Has Nova decided to not migrate original FXCH accounts (from well over a year ago)? In other words has Nova decided to not migrate anyone at all to the new platform without the need to purchase a new challenge?

24 stycznia 2025
Opinia niezależna
Logo Nova Forex

Odpowiedź od Nova Forex

Dear A B,

Thank you for reaching out and for giving us the opportunity to provide clarity on this matter.

To address your question directly: We have not canceled migration for FXCH accounts entirely, but we have significantly adjusted our approach due to the complexities and challenges involved.

Why the Change?
The migration process has proven to be far more intricate than initially anticipated, with significant operational and financial hurdles. Over the past year, Nova has faced multiple broker disruptions—none of which were our choice. These brokers either lost their licenses, discontinued support for prop firms, or backed out entirely, forcing us to adapt and protect our traders as best as possible.

Unfortunately, these disruptions placed a substantial strain on our resources, making it unfeasible to execute the migration for all accounts at this time. As a result, we’ve had to prioritize risk management and financial recovery before we can scale migrations of original FXCH accounts or other older accounts.

Our Current Approach:

Priority List for Migration: Accounts like yours, which are from the FXCH period and qualify under the original criteria, remain in our system for future migration once the platform is stabilized.
Discount Offer: While waiting for full migration, we’ve extended a 50% discount to help affected traders transition to our new Platform 5, which offers enhanced features and in-house management for better efficiency and reliability.
Gradual Migration Plan: Migration for eligible accounts will happen in phases as we stabilize financially and operationally.
Our Commitment to You:
We deeply regret the frustration and uncertainty this situation has caused. Nova remains dedicated to supporting our traders, and unlike many firms that did not survive similar broker challenges, we are actively working to rebuild trust and stability.

We sincerely appreciate your patience and understanding during this time. If you have further questions or need assistance with your account, please don’t hesitate to reach out.

Thank you for your continued support.

Best regards,

Oceniono na 1 z 5

Scam!!!!!!

20 stycznia 2025
Opinia niezależna
Logo Nova Forex

Odpowiedź od Nova Forex

Dear Ionut,

We’re sorry to hear that you feel this way. At Nova, we are committed to addressing our clients' concerns and ensuring transparency in all our operations. If you have experienced any issues, please provide us with more details so we can investigate and resolve the matter for you as soon as possible.

Your feedback is important to us, and we genuinely want to make things right.

Thank you for reaching out.

Best regards,

Oceniono na 1 z 5

After 3 months of a delay...

I received the same message as many of you guys.. After 3 months of waiting for this company to fulfill their promises I just got a reality check.. They want to offer me 50% discount to but more challenges and to get more money out of me.. I've been denied all my payouts, I have lost all funded accounts, everything gone and they are just resting there trying to screw more people as they can! Careful!!!!
Please guys, stay away from this company!
It's a scam on a scam...
They deserve the very least and the worst of the world..
I hope that we can get together and file a lawsuit agains them because they deserve to pay for what they've done..
Please guys, don't buy anything from them.. And I hope this review gets seen by as many people as possible to prevent more people to be scammed!
Peace out

22 stycznia 2025
Opinia niezależna
Logo Nova Forex

Odpowiedź od Nova Forex

Dear Aljaz,

We understand your frustration and disappointment with the recent situation, and we sincerely apologize for the challenges you’ve faced. We want to address your concerns and provide some context regarding the issues.

The delays and account losses stem from complications with our previous broker, which was responsible for managing funded accounts. Unfortunately, when the broker faced operational challenges, it disrupted our ability to provide the seamless service you deserved. While these issues were beyond our direct control, we take full responsibility for finding solutions to mitigate their impact on our clients.

To help affected clients rejoin Nova, we’re offering a 50% discount as a goodwill gesture—not for profit, but to provide a pathway back into our platform after this inconvenience. Under our new structure, we’ve transitioned to in-house programs and simulated funding, ensuring direct payouts and greater stability moving forward.

We understand how disheartening this situation has been, and we’re actively working to rebuild the trust that has been shaken. Our goal is to provide you with the tools and opportunities you need to succeed, and we are committed to improving every step of the way.

Thank you for taking the time to share your experience. If there’s anything further we can do to assist you, please don’t hesitate to reach out.

Best regards,

Oceniono na 1 z 5

SCAMERS

SCAMERS! THEY PROMISED NEW ACCOUNT AND I RECIVED 50% DISCOUNT! SO I was with them more than 6 months, they used migration to change platform and when I send them message they were saying I will recive new account. One day after 30 days of not reciving anything I got an e-mail where they said you got 50% discount. I said I dont want discount I want new account as promised. I have all in my e-mails and I can show prove it!

21 stycznia 2025
Opinia niezależna
Logo Nova Forex

Odpowiedź od Nova Forex

Dear Boban,

We understand your frustration and want to clarify the situation. Accounts that do not meet the criteria for migration are provided with a discount code as a goodwill gesture. While we are not obligated to offer this as per our agreement with the previous provider, we’ve extended this courtesy to help affected clients transition to the new platform.

If you have any additional concerns or believe there’s an error with your account’s eligibility, please contact our support team with your account details, and we’ll be happy to review your case further.

Thank you for your understanding.

Best regards,

Oceniono na 1 z 5

I have been waiting now for a month for…

I have been waiting now for a month for them to migrate my accounts to their new platform. I keep getting told soon. I paid for challenges now and have accounts in profit but cannot cash out or even trade as they say the accounts are temporarily suspended until they are migrated to the new platform.

accounts 80892411 and 80892344

I have sent multiple emails once in December and now in January and "support" says just wait.

If they can fix this issue and show themselves to be legit, I will update this review.

20 stycznia 2025
Opinia niezależna
Logo Nova Forex

Odpowiedź od Nova Forex

Dear Bea Picou,

We sincerely apologize for the frustration and inconvenience you’ve experienced with the migration process. We understand how critical it is for you to regain access to your accounts, especially since they are in profit.

Our team is actively working on migrating accounts like yours to the new platform, but this process has taken longer than initially anticipated due to the complexity involved and the high volume of accounts requiring migration.

We have escalated your case, including account numbers 80892411 and 80892344, to ensure that it is prioritized. Rest assured, your accounts and profits are secure, and we are committed to resolving this as quickly as possible.

We truly value your patience and understanding during this transition. If you have any further questions or concerns, please don’t hesitate to reach out to our support team. We look forward to addressing this matter and restoring your confidence in our services.

Best regards,

Oceniono na 1 z 5

Initially they disabled the option to…

Initially they disabled the option to withdraw profits back in November, then they announced a migration. After that, they said the Active Non-US clients (Manta and FXCH Originating Clients Only) would be migrated to the new dashboard. I was patiently waiting for 2 months to be able to withdraw my profits on my 25k account. I had 1k profits unable to be withdrawn due to this 'migration.' A few days ago I received an email with my new login credentials to the new dashboard and a 50% discount, but nothing about my account which has 1k profits. I recently communicated with their customer support via email and they just told me:

"Kindly refer to the email regarding the migration, where your dashboard credentials were provided.

If you were offered a 50% discount, it indicates your account was originally purchased for DXtrade/TradeLocker.

In this case, to access your account, you must purchase an evaluation using the discounted offer, as your account was acquired under previous partners.

If your account was purchased for MetaQuote's or MantaTrade's MT4/5 platforms under FXCH/Manta, then it will be migrated accordingly."

So, my question would be WHEN ARE YOU GUYS GOING TO GIVE ME MY ACCOUNT 80894958 BACK? I purchased that account back in 2023 under FXCH MT4 platform (I am a Non-US customer). Then I asked for a change to MT5. After that, the account was disabled for months while they were transitioning, and THEY gave me a DXTrade account because they didn't offer MT5. Now they are saying I originally purchased a DXTrade account, which is FALSE. I have all the evidence and email communication that proves that I purchased this account with FXCH MT4 platform back on August 2023.

I WANT MY PROFITS WHICH I MADE FAIRLY WITH YOUR RULES, NOT A 50% DISCOUNT CODE.

15 stycznia 2025
Opinia niezależna
Logo Nova Forex

Odpowiedź od Nova Forex

Dear Gerardo,

Thank you for reaching out and sharing your concerns. We sincerely regret the frustration this situation has caused you. Please allow us to clarify the circumstances surrounding your account and the migration process.

The decision to disable withdrawals back in November and the subsequent management of accounts was made by the previous provider. At that time, Nova was responsible only for marketing and client onboarding, not the operational management or payouts of accounts.

Regarding your specific case, we understand that you initially purchased an FXCH MT4 account in August 2023, which was later transitioned to DXTrade. If your account was acquired under FXCH/Manta’s MetaQuote's MT4/5 platforms, it should have been included in the migration process. If there was any error in the categorization of your account, we encourage you to provide the supporting evidence you mentioned, including any original purchase receipts or communications confirming the account details.

Please rest assured that we are committed to rectifying these issues for affected clients. Your feedback and documentation will assist us in resolving this matter more effectively. If your account is found to meet the criteria for migration, we will take the necessary steps to restore it.

We appreciate your patience during this complex transition and will do our best to resolve this issue promptly. If you require further assistance, please contact us directly at [support email], referencing your account number for expedited handling.

Best regards,

Oceniono na 1 z 5

Zero customer service

Zero customer service. Account migration is always the excuse to lie to their clients. Always delaying. Avoid them by all means. They are unreliable and have denied me access to my previous $200k account. Stay away from them.

8 stycznia 2025
Opinia niezależna
Logo Nova Forex

Odpowiedź od Nova Forex

Dear Glenn,

We apologize for the frustration you’ve experienced and for any inconvenience caused by the migration process. Account migration is a complex procedure, and we understand how delays may affect your trust in our service.

Our team is committed to ensuring that all eligible accounts are migrated successfully. If you believe your account qualifies and you haven’t received access yet, please provide your account details so we can investigate this matter further.

Regarding your $200k account, it’s important to clarify that only accounts meeting the specified migration criteria are eligible. If your account was managed under our previous provider, certain responsibilities, including access restoration, may still fall under their purview.

We are taking steps to streamline our processes and improve communication to prevent issues like this in the future. We appreciate your patience and hope to resolve your concerns soon.

Best regards,

Oceniono na 1 z 5

Don't trust them!

On December 19th they announced that they would be switching to a new platform and clients who have active trading accounts will receive an email with instructions within 7 business days. It is now January 14th, almost a month has passed and I still have not received any instructions. They have rebranded but I think this company is not trustworthy!

14 stycznia 2025
Opinia niezależna
Logo Nova Forex

Odpowiedź od Nova Forex

Dear Trader,

We sincerely apologize for the inconvenience and frustration caused by the delay in the migration process. While we initially estimated that the transition would take 7 business days, unforeseen complexities have extended the timeline.

Please rest assured that we are fully committed to ensuring all eligible accounts are successfully migrated to the new platform. We acknowledge that our communication regarding this matter could have been more consistent, and we are working to improve transparency with our clients.

If you have not received migration instructions yet, we encourage you to contact our support team with your account details so we can provide an update on your specific case. We also recommend keeping an eye on our official channels for further announcements.

We value your trust and are taking all necessary steps to resolve this matter promptly. We appreciate your patience and understanding as we work toward a resolution.

Best regards,

Oceniono na 3 z 5

i have written my first review about…

i have written my first review about this issue and nothing has been done the name of your trusted partner duped us is FX.HFT Passing and his check out code is dbceab he has just been ignoring me I have recieved the funded account and I want ask if it's going to be a payout on demand since it took time and as a compensation

14 stycznia 2025
Opinia niezależna
Logo Nova Forex

Odpowiedź od Nova Forex

Dear Wisdom,

Thank you for sharing your concerns. The role of our Trusted Partner is specifically to assist you in reaching the funded stage through their HFT passing service. If you have already received the Funded Account, there is no further need to engage with the Trusted Partner regarding this matter.

Regarding your payout, if you utilized the fastrack code when purchasing, your payout will be processed on demand, provided the account has adhered to all applicable rules and does not require further review. If there are any outstanding issues or delays, please feel free to contact our support team directly for clarification and assistance.

We appreciate your patience and look forward to ensuring your experience with us meets your expectations.

Best regards,

Oceniono na 1 z 5

Waiting for payout since May 2024

I have left numerous reviews and sent multiple emails regarding my payout of $861. Each time, you have made promises to process the payment. However, I have been waiting since April 2024, and now the live chat is giving me the following nonsense response...

"Currently, we are not accountable for sending previous payouts as that falls under the jurisdiction of ptt. We are unable to assume responsibility for this matter."

This payout has never been processed

I hope NOVA takes notice of this and takes action to resolve the issue. If they do, I will gladly remove my 1-star reviews. However, if no action is taken, I will continue posting reviews to warn others about my experience. My recommendation is to explore other prop firms and avoid NOVA.

Account number: 5256117

1 maja 2024
Opinia niezależna
Logo Nova Forex

Odpowiedź od Nova Forex

Dear Darren,

We sincerely apologize for the prolonged delay in processing your payout and for the frustration this has caused. We understand how important timely payouts are and regret that your experience has not met expectations.

We have escalated your issue with our team and will ensure that it receives immediate attention. Please be assured that we are working diligently to resolve this matter as quickly as possible.

Your patience is greatly appreciated, and we are committed to ensuring that such delays are addressed and prevented in the future. If there is any further information we can provide, please do not hesitate to reach out.

Best regards,

Oceniono na 1 z 5

Warning to Traders: Nova Funding/Nova Forex – A Breach of Trust and Unfulfilled Payments

Public Complaint – My Experience with Nova Funding / Nova Forex

My experience with the companies Nova Funding and, more recently, Nova Forex, has unfortunately been marked by a complete lack of professionalism, respect for clients, and adherence to agreed terms.

Since May 2024, I have been waiting for a payout of $2,100, a sum that was only approved in September 2024 but has never been transferred to my account. Today is January 10, 2025, and no resolution or additional contact has been made by the company, despite my numerous attempts to communicate.

Lack of Response and Transparency

During this period of nearly 9 months:
• The company’s responses were sporadic, contradictory, and often non-existent.
• Promises of resolution were not fulfilled, nor was any clear information provided about the reasons for the delay.
• The transition to the Nova Forex brand was used as an excuse to justify a lack of accountability, but it has not brought any improvement in services or communication.

Breach of Terms and Abusive Practices

These practices demonstrate a blatant disregard for the agreed Terms and Conditions and behavior I consider abusive and harmful to clients. Furthermore, the company appears to focus on attracting new clients through questionable marketing strategies, including positive promotion by interested partners, while completely neglecting its obligations to existing clients.

Warning to Current and Future Clients

Based on my experience:
• Nova Funding/Nova Forex is not a credible or trustworthy company.
• Any funds invested or profits promised may never be received, even if all rules and conditions are followed.
• The company exhibits a total lack of commitment to its clients, using deliberate delay tactics to avoid fulfilling owed payments.

I strongly recommend that you avoid these platforms at all costs, whether for participating in challenges or funded accounts. To date, my experience suggests an operation that is, at the very least, ethically questionable, and neither serious nor transparent.

Final Appeal

I will keep this complaint public until the payment of $2,100 is processed and the damages caused by this delay are compensated. However, given the time that has already passed and the absence of contact since the company’s vague last response, I have completely lost confidence that this situation will be resolved.

I hope this complaint serves as a warning to anyone considering using the services of these companies. Do not make the mistake of entrusting your money or trust to an entity that, in practice, fails to meet its obligations or respect its clients.

Ruben
Account 255502

10 stycznia 2025
Opinia niezależna
Logo Nova Forex

Odpowiedź od Nova Forex

Dear Ruben,

We deeply regret the frustration and disappointment you have experienced in your dealings with Nova Funding and Nova Forex. We want to address your concerns and provide clarification regarding your situation.

Lack of Response and Delayed Payouts
Firstly, we acknowledge the delay in your payout request and the inadequate communication you have described. While we understand your dissatisfaction, it is important to note that payouts originating from Nova Funding accounts, particularly under the previous provider, are not managed directly by Nova Forex. The transition to the new Nova Forex platform marked a shift in operations, with a focus on improving services and addressing issues caused by the prior provider.

Breach of Terms Allegation
The situation you describe stems from complications with the previous provider, which we have been working diligently to resolve. While Nova Forex has assumed responsibility for certain accounts, the migration and resolution processes have been hampered by challenges outside of our control. That said, we have gone beyond our contractual obligations to assist clients by offering significant discounts or facilitating new opportunities on the Nova Forex platform for affected users.

Warning to Current and Future Clients
We are committed to earning and maintaining the trust of our traders. We have made significant strides to enhance our platform, ensure timely payouts, and improve client communication. While we acknowledge past issues, it is not accurate to label Nova Forex as unethical or untrustworthy based solely on experiences tied to legacy operations.

Final Appeal and Next Steps
To resolve your issue, we kindly ask that you contact our team directly at help@nova-forex.com with your account details (Account 255502) and any additional relevant information. We will escalate your case to the appropriate department for further investigation and expedited resolution.

We value your feedback and remain committed to addressing your concerns fairly and transparently. Your patience is greatly appreciated as we work toward rectifying the challenges caused by this transitional period.

Sincerely,

Oceniono na 1 z 5

Nearly 2 weeks now

Today i received an email from nova, which i have pasted below:

Withdrawal Status - 569428

Dear Junaid,

We have completed the review of your recent payout request. After applying the consistency rule and performing the necessary calculations, we regret to inform you that your consistency deductions exceed the total profit amount. As a result, you are ineligible for the payout at this time.

Your current account will be available soon, so you can try again.

Payout Review Details:
● MT5 Account Number: 569428
● Payout Request: 1st

Summary:
● Withdrawal Request Amount: $388,60
● 25% Daily Winning Trades Rule Threshold: $97,15
● Days Exceeding Threshold:
December 17 - $1,338.00
19 - $3,151.20
23 - $5,763.58
27 - $1,606.60
● Total Consistency Deductions: $11,859.38

These numbers are all incorrect, I requested a payout of 400, yet apparently i made trades exceeding 11k. The trades nova stated took place are fabricated, these trades did not take place, there was not a single trades that exceeded 295. I will post my mt5 screenshot tomorrow.

Nova has fabricated and made up trades to deny me a payout, absolute proof they are a scam. When i told customer service they completely ignored this and did not even request my mt5 screenshots, because they know they made this up.

Luckily im a commercial litigation solicitor and have given nova notice to remedy this before an issue claim from.

If there are other aggrieved individuals please reach out to me, so that we can corroborate and achieve justice.

Stick with Optimal traders guys. Customer support actually help and solve issues.

9 stycznia 2025
Opinia niezależna
Logo Nova Forex

Odpowiedź od Nova Forex

Dear Junaid,

Thank you for bringing this to our attention. We understand your frustration, and we are here to clarify the situation.

The consistency rule is applied to profitable trades only, and the calculations reflect this. It’s possible there may be a misunderstanding about how the rule works. The threshold for the 25% daily consistency rule is determined by evaluating profitable trades, not overall daily profit or loss.

We recommend you review the detailed calculations in your email alongside your MT5 account records to ensure alignment. If you believe there is a discrepancy, we encourage you to share the MT5 screenshots mentioned so our team can re-review the calculations. Transparency is important to us, and we aim to address any genuine errors promptly.

We apologize if our customer service response did not meet your expectations. Rest assured, we take your concerns seriously and are here to resolve the matter fairly.

Thank you for your patience and understanding.

Best regards,

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Firmy mogą prosić o wystawienie recenzji za pomocą automatycznych zaproszeń. Te oznakowane jako zweryfikowane, dotyczą prawdziwych doświadczeń.

Dowiedz się więcej o innych rodzajach recenzji.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej