Banner for Housr

Housr Recenzje 193

Wynik TrustScore: 4.5 na 5

4,4

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Zobacz, co mówią recenzenci

Oceniono na 5 z 5

The app is so easy and useful to use. Being able to find house mates and a house all on one app makes the whole house hunting process so much smoother, taking away any anxiety about not being able t... Zobacz więcej

Oceniono na 5 z 5

I like how easy the app is to use and it’s also visually appealing, so I’m able to find the information I need quickly. The map feature is very handy as it displays where the property is and shows how... Zobacz więcej

Oceniono na 3 z 5

Pretty mid They have been holding onto £300 for the last 8 months that they incorrectly billed me for and have yet to fulfil their apology with actually transferring back the £300. As a stud... Zobacz więcej

Reakcja na opinię

Oceniono na 4 z 5

AVOID THIS SERVICE!!! When I sought details about the billing package, they called me. We ultimately chose not to proceed. To my surprise, months later they alleged that a 'verbal contract' had been m... Zobacz więcej

Informacje dotyczące firmy

  1. Dostawca mediów
  2. Dostawca energii
  3. Urządzenia do obsługi imprez masowych
  4. Miasteczko studenckie
  5. Sklep magazynowy

Napisane przez firmę

Housr is the home of student living in the UK & US. Exclusively for university students, the Housr app is the easiest way to find your next off-campus home and to make the most out of student life. Housr's rental experience helps you filter and browse properties, share top choices with friends, book viewings together, and track your rental progress in the app. Students can also benefit from Housr's other free features: Housr Perks: Money-saving offers in your university city and at popular online retailers Housr Events: Student-only event ticketing and promotion Roomie: Roommate and spare room finder for university students Housr Bills (UK): All-in-one bills packages including unlimited gas, electric, water and high-speed broadband, plus free Contents Cover and 24/7 Wellbeing Services with your package


Dane kontaktowe

4,4

Doskonała

Wynik TrustScore: 4.5 na 5

193 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

Odpowiada na 85% z negatywnych recenzji

Zwykle odpowiada w ciągu 2 tygodni

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 1 z 5

DO NOT USE THEY TAKE ADVANTAGE OF NAÏVE…

DO NOT USE THEY TAKE ADVANTAGE OF NAÏVE STUDENTS AND SCROLL DOWN TO OTHER REVIEWS AND YOU WILL SEE THIS IS A COMMON COMPLAINT. My daughter never agreed to enter a contract and only downloaded the app and in the very small print of T & Cs this enters them into a contract, on 2nd Sept she emailed to say please stop emails and cancel which was ignored and I have since sent several email with no response. HOUSR have now switched energy from current supplier to themselves and to get out of this they insist on cancellation fee and are charging an exorbitant amount for the UNLIMITED package WHICH THEY DO NOT WANT!!! AVOID AVOID AVOID
THE RESPONSE IS COMPLETELY IGNORING THE FACT THEY DO NOT RESPOND TO ANY EMAILS, WHY NOT RPELY TO THE 2ND SEPTEMBER EMAIL???? I HAVE ALSO SNET SEVERAL WITH NO REPLY COMPLETE LACK OF CUSTOMER SERVICE AND A TICK BOX TO SIGN UP!!!

14 listopada 2025
Opinia niezależna
Logo Housr

Odpowiedź od Housr

Hi Neil,

We’re sorry to hear about your frustration, but we want to clarify that your daughter did complete a full sign-up on 11 July 2025 via our website. As part of this process, she was required to tick a checkbox confirming she was signing up to a full package and agreeing to the terms and conditions before continuing. This was different to receiving a quote, and was a request for us to begin the setup of services at the property.

A Welcome email with the package details and contract dates was sent immediately after sign-up, and more than 20 service-related emails were sent afterwards as her utilities were set up.
The first request to cancel came a long time after the 14-day cooling-off period, at which point the setup was already underway, which is why a cancellation fee applied.

We understand that student bills can be confusing, but we do not - and would never - take advantage of students.
We appreciate your feedback on our sign-up process, which we are working to improve for the 2026/27 academic year.

Kindest regards,
Customer Support Team

Oceniono na 1 z 5

Avoid Housr at all costs. They exploit naive students.

My advice to all uni students is to avoid Housr at all costs. They massively overcharge you. Sort your bills out directly with the utilities companies. My daughter and her housemates signed up for Housr this summer. The first housemate to arrive signed up and was charged £77 pcm. Then as the other housemates arrived they downloaded the app and added their direct debit details, at which point it turns out they had signed the contract according to the Housr Ts and Cs. However, my daughter was charged £351 in back payments for July, August and September - £117 per month and her other housemates were all charged different amounts. Customer service was appalling and failed to explain the variation in charges. No refunds were given or even promised. This was a 2nd floor flat which, after researching on Octopus Energy, BT and Bristol Water, should have cost the seven housemates an average of about £45 PCM across the year. The cancellation charges were ridiculous, but even factoring them in, it was still cheaper to cancel and then organise bills directly with the utilities. AVOID HOUSR. THEY ARE SCAMMING NAIVE STUDENTS.

1 października 2025
Opinia niezależna
Logo Housr

Odpowiedź od Housr

Hi Ian,
We’re sorry to hear that your daughter hasn’t had a good experience using us this year.

To clarify, the household signed up to a Housr Bills package on 23 June 2025, with all tenants completing their sign-up and direct debit details individually. Charges begin from the start of the contract, rather than from each tenant’s move-in date; this is standard across all utility companies.

The packages we offer are not directly comparable to basic supplier tariffs, they include Unlimited usage, contents insurance, exclusive perks, individual liability and much more.
These features are designed to give students peace of mind and a simpler way to manage shared bills, not to overcharge.

We did acknowledge that there was an initial setup issue with the gas supply (later identified as electric-only), and our team reached out to explain how that affected pricing.

While I understand the frustration, we’d never “scam” students.
Housr was started by students to make finding accommodation and bills simpler and clearer for student households. Every customer receives full details of their package and terms before signing up, and we’ll keep working to make our process and communication as transparent as possible.

Kindest regards,
Customer Support Team

Oceniono na 1 z 5

Extremely Disappointed – Still Waiting for Refund After 3 Months

We ended our contract with Housr over three months ago, and we are still waiting for our refund of nearly £500 for unused utilities.

Housr initially informed us that the refund was being processed and would be received within 7–10 days, but despite multiple follow-ups, nothing has been resolved. As students, this amount is significant to us, and the lack of transparency and accountability has been incredibly frustrating.

We chose Housr because of its promising advertisements, but this experience has been very disappointing. It’s unacceptable for a company to delay refunds for such a long period, especially after providing written assurance of payment.

We would not recommend Housr to other students or tenants!

17 października 2025
Opinia niezależna
Logo Housr

Odpowiedź od Housr

Hi Wing,

We’re sorry to hear you’ve been frustrated by the delay, but we’d like to clarify what happened.
The refund couldn’t be processed initially because you'd removed direct debit details from your account, which meant there was no active payment method for us to send the funds to.

We informed you of this at the time, and once you got in touch with us to provide updated details, the refund was requested the same day.

While we appreciate how important this refund was, the delay wasn’t due to inaction on our side, but we apologise nevertheless if this has caused any frustration.
We’re glad the payment has now been completed and appreciate your understanding.

Kindest regards,
Housr Support Team

Oceniono na 5 z 5

Great customer service

Great customer service. We had a problem with logging onto the app & although we were unable to get through by telephone, our emails were answered efficiently & effectively. Patrick was so helpful & very courteous, his customer care was excellent.

24 września 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 5 z 5

Great Bills Package

We took a bills package through Housr and it's been a smooth process for us. The app is easy to use and lets us submit meter readings without any issues. There's also some great offers at local coffee shops that we've used to save some money.

1 października 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

SCAM

We never agreed to enter to a contract with this company. It is within our full legal right to inquire into a quote for our bills and yet, somehow we are now being billed £120 cancellation fee for a service we have never utilised. They keep saying that it is a student friendly service yet with the terms and conditions so small, this is completely unacceptable and a complete scam- to the point where it is bordering on misrepresentation and they should rethink their advertising. We have tried to contact them several times and have fallen on short ears and yet they keep sending us emails to pay for a service we have never accepted to be legally bound to.

24 września 2025
Opinia niezależna
Logo Housr

Odpowiedź od Housr

Hi Susie,

We’re sorry to hear your frustration, but we’d like to clarify what has actually happened here.
On 27 May 2025 at 15:18, a full sign-up was completed through our website. As part of that process, you must click to confirm that you agree to our terms and conditions and that you are entering into a full package agreement.

Immediately afterwards, at 3:47 PM on the same day, a member of our team also sent you a message confirming that you had signed up. If you had let us know at this point that it was a mistake, you would have of course been able to cancel within the 14-day cooling-off period with no fees.
You chose not to respond to this message, showing no indication that this was a mistake or that you wished to cancel.

The first communication we received from you to cancel, came after the 14-day period had passed.
By that point, the package setup for your property was already underway, which is why a cancellation fee was applied in line with the agreement.

We understand cancellation fees are frustrating, but they only apply when after the cooling-off window.

Kindest regards,

Oceniono na 1 z 5

False Contract

We never agreed to enter a contract with this company, having only sought a quote for our bills as we have done with other companies since it is our right to do so. After simply seeking a quote, we were told that we had entered a contract which were unwilling to enter and unknowing of since there was nothing to suggest the entering of a contract simply by seeking a quote. This is a legal issue and could possibly be deemed misrepresentation. Now we are being billed £120 to cancel this contract we were unwillingly entered into. We have made multiple attempts to contact the company and sought this issue out however we have received no help and have instead been told to pay this absurdly large sum of money.

24 września 2025
Opinia niezależna
Logo Housr

Odpowiedź od Housr

Hi Gabby,

We’re sorry to read this review.
We want to reassure you and anyone reading that we would never set up a contract for someone who had only requested a quote.

With only a first name provided, we’re unable to fully investigate your case. We have requested more information, which you unfortunately declined to provide.

Our process for setting up a contract is straightforward: is only activated once a customer has agreed to the terms, either verbally or via our website sign-up. At that point, full confirmation is sent by email, and a 14-day cooling-off period applies where cancellation is completely free.
Cancellation fees are only ever applied after this period.

If you believe something has gone wrong in your case, please reach out directly to support@housrapp.co.uk with your full details so we can review it properly and resolve things as quickly as possible.

Best,
Housr Support Team

Oceniono na 1 z 5

Customer service is NON-EXISTENT

Customer service is non-existent at this company.
No one answers any of the phone options and emails are not responded too.
We signed up to Housr in June and have been paying £330 a month between 3 of us. We moved into the property last Saturday to find we are still receiving gas and electricity bills. In July we booked to have the internet installed between 1 and 6 on Monday 22nd Sept. We got through to customer services in the morning through the set up a new account phone number no other number answers only cuts you off when you have been on hold for 40minutes plus. Shay assured us an engineer would be with us between 1 and 6 but couldn't give us a 2 hour time slot. While waiting I went outside and got talking to a neighbour and she mentioned that a Virgin engineer had been outside at 10;30 that morning trying to get access to the upstairs flat. We rang the broadband department they said it wasn't for us. We rang again at 5:10 after 4 hours of waiting to be told that there had been a mistake and Virgin had called in the morning.
Since then no one has answered our calls or emails.
We have no internet and start online lectures tomorrow. An absolute disgrace of a company.

22 września 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Ongoing issue with Housr

Ongoing issue with Housr.
Avoid at all costs.

I attempted to receive a quote from the Housr Website upon moving into my new flat. Ultimately myself and my flatmate did not choose to go with this company.

However according to Housr. This quote process then opens a full account with them. Something myself and my flat mate were unaware of until an unwanted switch of our energy provider was attempted.

I got in touch with the customer support team via email and was told a £120 cancellation fee was to be paid to close the account. Something I found unacceptable as we were unaware this account had been created.

I then attempted ring Housr customer support several times with the request of deleting this so called account along with our personal details. With no answer. I eventually got through and was told a phone call between my housemate and a housr representative was made about this account.

No such phone call has ever taken place. The only contact made with Housr had been through myself trying to settle this issue.
Neither of us agreed to this account then or now. Nor have we used their ‘services’ for any utilities.

They make it impossible to get in touch, avoid replying to your emails and won’t call you back.

How they expect an £120 fee from students on a student budget who were simply trying to receive a quote is ridiculous.

Upon reading the other reviews left on trust pilot. It seems this is a reoccurring issue with other students.

I would advise all students to avoid Housr for their bills and even a simple quote if you don’t want to be exploited, in a drawn out process and threats of fees.

I would appreciate if this issue could be settled with Housr and ultimately our details wiped from their data. As I do not want any relation to this company again.

23 września 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

Awful customer service

Awful customer service. We have been waiting over 1 month for wifi and they still cant fix this for us. The people on the phones claim they will call u back but will never call u back. Never get ur bills from them.

22 września 2025
Opinia niezależna
Logo Housr

Odpowiedź od Housr

Hi Cameron,

We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating it must feel to be without Wi-Fi, especially when moving into a new property.

To clarify the situation: your router was delivered a day later than planned, and when you flagged that it wasn’t working, we immediately booked a socket installation for the date you requested.

On that visit, however, engineers were unable to complete the work as the bedroom they needed access to was locked, and you were unable to unlock it.
The appointment was therefore rebooked to ensure the installation could go ahead. At the time, we also understood you hadn’t yet fully moved in, which made it more difficult to resolve things quickly.

I can see this issue has been fully resolved for you now, and if you need any further help, please don't hesitate to reach out.

Kindest regards,
Housr Customer Support Team

Oceniono na 1 z 5

I never agreed to a contract with these…

I never agreed to a contract with these people, only used the app to get a sponsorship for my society and now being told I owe them money for a service when I’ve emailed saying I wish to cancel whatever I’ve been put on! There was no contract agreed on my end, OR my other housemates so I find it ridiculous I’m being threatened with payment plans and etc when I’ve NEVER agreed to a contract NOR have my housemates. Please avoid this scam service!!!

19 września 2025
Opinia niezależna
Logo Housr

Odpowiedź od Housr

Hi Lily,

We’re sorry to hear about your frustration. For clarity, a sign-up was completed through our website on 23 May 2025, which confirms agreement to the full terms and conditions and setup of the package at the point of submission.
That’s why the account was set up and communications around payment followed.

That said, we can confirm this matter has now been fully settled and your account is closed

Best,
Customer Support Team

Oceniono na 1 z 5

Taking Advantage of Students

I was recommended Housr for our student bills by our estate agents and had a call to discuss a quote. During the call, they said a contract would follow and at no point it was made clear that I was agreeing to anything. It seemed all terms would be in the written contract that they would send later which I could review with my housemates.

We chose not to go with this company and never signed the contract. However, when we tried to set up our own bills, they objected the switch by claiming that a 'verbal contract' had been made and charged us a £90 cancellation fee.

At no point during the call was it made clear that I was entering into a binding verbal contract. I felt misled and pressured into an agreement that I had no opportunity to review. Everything was really rushed and honestly really exploitative for students.

DO NOT USE THIS COMPANY!!

4 września 2025
Opinia niezależna
Logo Housr

Odpowiedź od Housr

Hi Lilly,

I’m sorry to hear you felt misled, that’s not the experience we want for anyone.

For clarity, on 6 May, a contractually binding verbal agreement was made on the call. During that call, our advisor explained that:

The agreement was contractually binding,

our full terms & conditions would follow via DocuSign (which was sent),

and a 14-day cooling-off period would begin from the verbal agreement, during which you could cancel without fees.

We then sent a confirmation email on 10 June, along with further follow-ups outlining the package and next steps. When a switch to another supplier was later requested after the cooling-off period, our system objected to the transfer (a standard industry process when there’s an active agreement).

I can see your account has now been fully cancelled and settled, and there is nothing else you need to do.

Best,
Customer Support Team

Oceniono na 5 z 5

Definitely recommend!

Really impressed with this company. They’ve made sorting and splitting bills so simple, which has saved me a lot of stress as a student. Big shoutout to Patrick in customer support — he’s always been quick to reply and super helpful whenever I’ve had a question. Makes the whole process feel easy and reliable.

17 września 2025
Opinia niezależna
Oceniono na 1 z 5

DO NOT USE!!!

DO NOT USE!!!
They called me when I asked to find out more about the bills package, but we decided against it. Months later I found out they were claiming I set up a ‘verbal contract’ in this phone call, and tried to get me to pay £120 cancellation fee. They even tried switching my contract with the supplier we went for, which I had to stop! I had to ask for transcripts of the phone call (which they only send me part of) and get legal advice for them to finally waive the fees, after weeks of emailing. Complete entrapment of students! Do not use at all!!!

15 września 2025
Opinia niezależna
Logo Housr

Odpowiedź od Housr

Hi Lois,

We’re sorry to hear you’ve come away feeling this way, but we’d like to clarify what happened.
On 15th April 2025, a full verbal agreement was given over the phone, confirming a sign up and that you agreed to the full terms and conditions of the package.
A detailed confirmation email was then sent on 9th June, followed by four further emails from our team in September.

When you later raised a dispute about the cancellation fee, we carried out a full review of both the original call and the follow-up communication. While the call clearly included an agreement to the terms, we did identify a point where you had asked for additional details that were not sent. In light of this, and as a gesture of goodwill, we waived the cancellation fees in full.

We understand how important transparency is, especially for students, and we take these matters very seriously. Our goal is always to make sure customers feel fully informed and supported. In this case, while we stand by that an agreement was made, we believe the decision to waive the fees was the right one.

Best,
Customer Support Team

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Firmy mogą prosić o wystawienie recenzji za pomocą automatycznych zaproszeń. Te oznakowane jako zweryfikowane, dotyczą prawdziwych doświadczeń.

Dowiedz się więcej o innych rodzajach recenzji.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej