Freedive Academy Panglao Recenzje 

4
•
Wynik TrustScore: 3 na 5

2,8

Chociaż nie weryfikujemy konkretnych wypowiedzi, ponieważ opinie recenzentów są ich własnymi opiniami, recenzje mogą zostać oznaczone jako „Zweryfikowane”, jeśli uda nam się potwierdzić, że doszło do rzeczywistej interakcji biznesowej. Dowiedz się więcej

Aby chronić integralność platformy, każda recenzja na naszej platformie—zweryfikowana lub nie—jest sprawdzana przez nasze oprogramowanie działające w trybie 24/7. Technologia ta została zaprojektowana w celu identyfikowania i usuwania treści, które naruszają nasze wytyczne, w tym recenzji, które nie opierają się na prawdziwym doświadczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że możemy nie wychwycić wszystkiego, dlatego możesz oflagować wszystko, co według Ciebie mogliśmy przeoczyć. Dowiedz się więcej

Informacje dotyczące firmy

  1. Centrum nurkowania
  2. również w kategorii:
  3. Kurort
  4. Sklep ze sprzętem do nurkowania
  5. Sporty ekstremalne
  6. Wypożyczalnia sprzętu do sportów wodnych

Napisane przez firmę

The Freedive Academy Panglao is a professional freediving education center dedicated to safe, structured, and high-quality training for freedivers at all levels. We are an official SSI, AIDA and Molchanovs instructor training center, specializing not only in beginner and advanced freediving courses, but also in the education and development of professional freediving instructors. Our programs emphasize safety, skill progression, and real-world teaching competence, delivered by experienced trainers in a controlled and supportive environment. We value honest feedback and use it continuously to improve our training standards and student experience.


Dane kontaktowe

2,8

Średnia

Wynik TrustScore: 3 na 5

4 recenzji

5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka

W ostatnim czasie nie zapraszano do recenzowania

Ta firma nie zapraszała ostatnio swoich klientów do recenzowania, dlatego recenzje mogą nie być w pełni reprezentatywne

Odpowiada na 100% z negatywnych recenzji

Zazwyczaj odpowiada w ciągu 48 godzin

Jak firma korzysta z Trustpilot

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwane, oceniane i moderowane są ich recenzje i oceny.

2,8

Wszystkie recenzje

(4)

Liczba recenzji w ciągu ostatnich 12 miesięcy: 1

Napisz recenzję

Dokonujemy weryfikacji wystawionych opinii

Firmy korzystające z platformy Trustpilot nie mogą oferować żadnych zachęt ani płacić za ukrywanie recenzji. Recenzje są opiniami poszczególnych użytkowników, a nie platformy Trustpilot. Dowiedz się więcej

Oceniono na 1 z 5

The most horrible experience I had in my entire life!

I tried posting my review several times, but it never gets published, so I’m trying to let people know about how these people do business!

I booked a 1-week package ($890) after seeing their website advertising SSI training, accommodation, activities, and a Filipino instructor, which was the main reason I chose this academy.

From arrival, things already felt off. I was picked up in a car full of animal hair. At check-in, I wasn’t properly informed about anything and was placed in a bungalow next to the social area even though quieter ones were free but “not ready”

The next day, I was shocked to find out my instructor was Italian, not Filipino. When I asked about the SSI course and the Filipino instructor, I was told it was actually AIDA and that only foreign instructors were teaching. Staff themselves seemed to not know what to tell me.
Over the next two days, the training felt rushed. On my third day, I was told to go anyway to “stick with the schedule” even if I said I wanted to rest and continue another day.

After training, I was told: “You didn’t pass the requirements. If you want to try again, you need to book more sessions.”

When I asked again about the SSI training, the owner lady yelled from the sofa “This is AIDA, not SSI! You need to book more sessions!”

After all these I requested a partial refund for the unused days of my package because I felt what I received did not match what had been advertised. My request was refused. I was offered extra sessions if I gave up my tours instead.

The atmosphere became extremely uncomfortable and I decided to leave early, at my own expense. Only then was I told that I should have requested a Filipino instructor and SSI training before arriving. Why would I need to request something that was already advertised and I paid for?

The owner later tried to blame me personally instead of addressing my concerns and told me I could call whoever I wanted, but nothing would change.

Overall, the experience was completely different from what was shown online and it ended up ruining my entire trip.

Please do your own research before booking and be mindful of tricks, they don’t do bank transfers only wise, so you have no power in making any complaints to anyone except the owner itself that refuses anything because they strictly do this for getting money. What you pay is not worth it , their prices are almost triple than what you normally find on this island and what they are offering is not worth the price in a million years!
For reply to the response: I didn’t receive any aida documents before, I had no idea about what u claim u sent, and I asked about ssi and Filipino right away the Italian aida instructor came in. And our emails are proof of how things went, freedive academy owner just responded highly unprofessional each time!

13 czerwca 2026
Opinia niezależna
Logo Freedive Academy Panglao

Odpowiedź od Freedive Academy Panglao

Dear Stefan Florentina, this is ridiculous… Blaming us for not teaching SSI and not having a Filipino instructor - and then coming up with a bunch of lies and threats… In the over 20 emails we sent back-and-forth, not once did you mention that you wanted SSI. You didn’t mention anything about SSI when we sent you the AIDA study materials 16 days prior to the course, and you didn’t say anything when you filled in the AIDA medical and waiver before the course started. Also, changing to a Filipino instructor would not have been a problem at all. This happens regularly when guests prefer locals or are not comfortable with English. We have great Filipino SSI Instructors…. No, instead, you remained silent and only brought it up after the course and on the fourth day with us. And then threatening that if we didn’t give you $500 back, you would write a bad review or go to the police - you are a scammer and a liar - we should have called the police…. The only thing that is true is the dog hairs in the car - very true, and we apologize for that… We had to bring the dive center dog to the veterinarian, and the driver didn’t clean the car - our bad, we will do better next time. I hope karma is easy on you. Enjoy your life.

Oceniono na 5 z 5

In LOVE with my wetsuit

In LOVE with my wetsuit - fits perfectly and it’s such a beautiful colour! Thank you so much for your fast communication, delivery and friendly customer service - will be recommending you to all my freediving friends :)

30 sierpnia 2024
Opinia niezależna
Logo Freedive Academy Panglao

Odpowiedź od Freedive Academy Panglao

Thank you, Alice, for your feedback! We're happy to hear you like your suit! Have fun with it!

Oceniono na 5 z 5

Very happy with my wetsuits

I bought two custom made Bestdive wetsuits from the academy and couldn't be happier with the transaction. Easy communication. Quick responses to question. Will order again. Highly recommended. Thank you team

15 sierpnia 2024
Opinia niezależna
Logo Freedive Academy Panglao

Odpowiedź od Freedive Academy Panglao

Hi Ashley, It's nice to hear from you, and I'm happy to hear you like the wetsuits and buying process. Thank you so much for the review—it's very much appreciated! Looking forward to hearing back from you or perhaps meeting you one day here in Panglao. All the best!

Oceniono na 1 z 5

Warnung! Absolut unseriös

Zunächst wurde die bestellte Ware ewig nicht verschickt, erst nach mehrmaligen Nachfragen. Dann kam die Ware defekt an. Dieses wurde dann abgestritten und mir vorgeworfen, ich wolle betrügen und Geld haben. Nach Einschalten von Paypal kam dann das vergiftete und unverschämte „Angebot‘, die kaputte Ware auf meine Kosten zurück auf die Philippinen zu schicken, um den den Kaufpreis zurück zu erhalten.
Ich kann nur vor dieser unseriösen Firma warnen, Finger weg! Habe es schließlich auf meine Kosten reparieren lassen…

8 marca 2024
Opinia niezależna
Logo Freedive Academy Panglao

Odpowiedź od Freedive Academy Panglao

Hi Katrin Pohlmann, This is very funny! You now have it fixed locally?! Wasn't that the first solution we offered—because shipping it back to the producer wasn't ideal? The only difference was that we would pay for the repair. We still offered to pay for the repair while your story was off. The things you said were inconsistent and simply not true.

When you created a dispute case with PayPal, while PayPal is normally very, very consumer-focused, even PayPal found your story untrue and 'dodgy'; hence, they followed the normal terms and conditions of the sales agreement.

You simply wanted to get your money back for a free bikinisuit, failed at it, and now you ended up paying the normal price for a damaged suit. What goes around, comes around.

Doświadczenie Trustpilot

Każdy może napisać recenzję na Trustpilot. Osoby, które wystawiają opinie, mają prawo do ich edytowania lub usuwania w dowolnym momencie. Będą one wyświetlane, dopóki aktywne jest konto.

Wykorzystujemy wiedzę odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz sprytną technologię, aby chronić naszą platformę. Dowiedz się, jak zwalczamy fałszywe recenzje.

Dowiedz się więcej o procesie recenzji Trustpilot.

Oto 8 wskazówek jak napisać świetną recenzję.

Weryfikacja może pomóc zapewnić, że recenzje, które czytasz na Trustpilot są napisane przez prawdziwych ludzi.

Oferowanie zachęt w zamian za pisanie recenzji lub wysyłanie próśb o ich wystawienie w sposób selektywny może wpłynąć na TrustScore, co jest sprzeczne z naszymi wytycznymi.

Dowiedz się więcej